Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

De la trafic de influenta

la lobby profesionist

Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR) şi Asociaţia Română a Profesioniştilor în Relaţii Publice (ARRP) au organizat seminarul „DE LA TRAFIC DE INFLUENŢĂ LA LOBBY PROFESIONIST”, în prezenţa preşedintelui CCIR, Victor Babiuc, a unui număr semnificativ de reprezentanţi ai comunităţii de afaceri din România şi de specialişti în Relaţii Publice.

S-a pornit de la distincţia dintre trafic de influenţă şi lobby din perspectiva încadrării juridice. Procurorul Valeriu Dabu a arătat că noul Cod Penal va permite o disociere clară între infracţiunea de trafic de influenţă, luare de mită şi înşelăciune şi activităţile transparente de influenţare a legislativului, care intră în sfera activităţii de lobbying.

Rolul important al CCIR în ceea ce priveşte reprezentarea intereselor membrilor în faţa autorităţilor a fost subliniat de Aurel Vainer, Vice-preşedinte al acestei organizaţii.

„Diferenţa dintre un lobby bun de şi unul rău constă în faptul că mesajele transmise sunt corecte, exacte, inteligibile şi instructive, şi nu confuze, obscure şi înşelătoare”, a declarat Dumitru Borţun, Preşedintele ARRP.

„Lobby-ul este în esenţă o formă de comunicare menită să susţină în mod formal în faţa executivului şi a Parlamentului informaţiile necesare pentru ca aceste instituţii să reprezinte interesele legale ale unui grup de companii, asociaţii profesionale sau organizaţii, precum şi ale publicului larg”, a subliniat Silvia Bucur, Director General al firmei de consultanţă Prais Corporate Communications.

Ideile de mai sus au fost ilustrate de Gilda Lazăr, Director de Corporate Affairs la JTI România, care a prezentat un studiu de caz, demonstrând că activitatea de lobbying poate să servească în acelaşi timp interesul particular al unor actori economici, dar şi interesul general al societăţii.

Importanţa mijloacelor de comunicare în masă în campaniile de lobbying şi advocacy a fost subliniată de Gabriel Giurgiu, Redactor Şef la TVR, care a deplâns prezenţa slabă a mediului de afaceri din România în activitatea de lobbying care se desfăşoară la Bruxelles, în perspectiva aderării României la Uniunea Europeană.

În încheierea seminarului, Liviu Mureşan, Preşedinte Executiv al Fundaţiei Eurisc, a remarcat că dezbaterea trebuie continuată împreună cu reprezentanţi ai Parlamentului, ai Preşedinţiei şi ai Guvernului.

Se poate spune că tema seminarului a fost deja inclusă pe agenda publică.

Bucuresti, 30.05.2006

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.