Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Dan Stefan de la Scorpion despre PR-ul in 2009

Dan Stefan
Director Marketing & Communication – Scorpion Exim

1. Cum va fi anul 2009 din punct de vedere al relatiilor publice in Romania?

In conditiile actuale cred ca vor creste ca si pondere bugetele de PR din bugetul total de promovare, dar vor scadea ca si valoare fata de ce a fost pana in prezent. In aceasta mult aclamata ‘criza’ companiile vor fi nevoie sa reduca drastic costurile, iar cele vizate sunt in primul rand costurile de marketing si cele de personal. Evident vor fi diferente intre companii vis-a-vis de reorientarea acestora catre PR; aceste diferente sunt inerente unei schimbari abrupte, violent de brusca. 2. Vor creste sau vor scadea bugetele alocate PR-ului? Considerati ca vor fi diferente semnificative in anumite domenii sau in functie de dimensiunile companiilor?

Cred ca se va pune accent in aceasta perioada pe actiuni de CSR (actiuni sociale, de ajutor umanitar, actiuni de mediu, etc); vor scadea, fireste, parteneriatele cu VIP-uri, vedete, etc.. De asemenea, eficienta acestor actiuni se va regasi in mediatizarea gratuita a acestora (presa scrisa, online, stiri radio, tv, etc.)

3. Ce fel de campanii preconizati ca vor fi cautate de organizatii/recomandate de agentii (accent pe CSR, pe obtinere vizibilitate in media, pe evenimente etc.)?

Consider ca PR-ul va fi descoperit abia acum de foarte multe firme care vor incerca sa-l foloseasca, unele cu rezultate mai slabe, altele cu succes.

4. Considerati ca micile firme vor apela mai mult ca pana acum la PR? Credeti ca vor fi multi cei ce vor intreprinde in 2009 primele actiuni de PR?

Companiile mari vor apela la outsourcing pentru PR iar cele mici vor incerca sa-l faca folosind fortele proprii. Totul se refera la reducerea costurilor.

5. Cine va avea o pondere mai mare: PR-ul in-house sau outsourcing-ul?

Conform teoriei evolutiei dezvoltata de Darwin, de-a lungul istoriei nu au supravietuit cei mai puternici ci aceia care s-au adaptat cel mai repede si mai bine la schimbare. In 2009 companiile vor folosi mai intens PR si mult mai putin marketingul propriu-zis. Vor fi multe si acele companii nevoite sa renunte total la promovare si care se vor concentra pe supravietuire.

6. Ce considerati ca va avea mai mare cautare in anul ce vine? Activitatile obisnuite sau unele noi sau mai putin utilizate pana acum? Au clientii o preferinta anume? Care sunt tendintele lui 2009 la nivel de comunicare si PR?

Sunt premise ca in 2009 sa fie testate si descoperite noi nise in marketing si PR; sunt convins ca marketingul de gherila, cel facut cu bani putini si efect maxim, va avea foarte multi adepti. Oamenii de marketing vor fi direct avizati de criza, deoarece multi vor fi disponibilizati (asistentii de mk si ultimii veniti), iar cei care vor ramane vor avea mult mai multe sarcini de indeplinit…

Despre Dan Stefan (in mare):

– absolvent al Colegiului liceal militar ‘Dimitrie Cantemir’ Breaza;
– 2004 – absolvent al Facultatii de Economie si Administrarea Afacerii, sectia Marketing, din cadrul Universitatii ‘Al. Ioan Cuza’ Iasi, cursuri zi;
– 2005 – absolvent al Facultatii de Drept din cadrul Universitatii ‘Petre Andrei’, Iasi, cursuri zi;
– 2006 – absolvent Master in Studii Europene al Centrului ‘Jean Monnet’ din Iasi, specializarea ‘Economie Europeana’, cursuri zi.
– Traininguri in Analiza Tranzactionala (cu faimosi traineri internationali: Julie Hay, Rosemary Napper, Annie Murray, etc.) si Programare Neurolingvistica (Andre Moreau); Curs de Comunicare Interculturala si Relatii Publice Internationale (Patrick Wendelen)
– Premiu Academic: Premiul Special pentru cea mai dinamică prezentare, Concursul Naţional pentru studenţi ‘Leadership, Dezvoltare Antreprenorială şi Medii Virtuale’, secţiunea Leadership, Bucureşti, 14 mai 2003, Academia de Studii Economice, Centrul Româno-American de Excelenţă în Afaceri

– Absolvent certificat al Universităţii Virtuale de Afaceri, proiect implementat de Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice ‘David Ogilvy’ din cadrul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti şi finanţat de Uniunea Europeană şi Guvernul Romăniei.

– Absolvent al bursei MBA – Business.Europe 2007 – Academia Britanica de Afaceri si Comunicare

– Absolvent al bursei European Business Communication – Academia Britanica de Afaceri si Comunicare
– in total peste 45 de certificari, diplome, traininguri, cursuri, etc.

Va invitam sa dezbatem acest subiect in cadrul discutiei dedicate pe Forumulul PRwave aici. {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.