Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Dakar 2007 la final

Volkswagen – cu zece etape câştigate – cea mai rapidă echipă

În ediţia 2007 a Raliului Dakar, Volkswagen a obţinut zece victorii dintr-un maxim posibil de 14 etape şi a fost lider timp de opt zile, astfel că a fost echipa dominantă a competiţiei, dar gruparea condusă de directorul Volkswagen Motorsport, Kris Nissen, nu şi-a văzut performanţele recompensate în clasamentul general. După 8.000 kilometri, echipajul format din americanul Mark Miller şi sud-africanul Ralph Pitchford a încheiat pe locul al patrulea, cel mai bine clasat echipaj aflat la comenzile unui prototip Race Touareg 2.

Anterior, o defecţiune a colbutorului din sistemul de distribuţie a motorului diesel, care nu a apărut niciodată în miile de kilometri parcurşi în teste sau în competiţii, a răpit orice şansă a constructorului german, lider de necontestat al clasamentului general, să-şi încununeze evoluţia cu o victorie finală.

În toate etapele şi pe un teren extrem de variat, prototipul Race Touareg propulsat de motorul turbodiesel, având capacitatea de 2,5 litri şi dezvoltând 285 cai-putere, şi-a dovedit calităţile: din prima şi până în a opta etapă, echipajele Volkswagen s-au aflat la conducerea celei de-a 29-a ediţii a maratonului deşertului. La o analiză finală, aceasta dovedeşte o îmbunătăţire semnificativă faţă de anul trecut când echip a încheiat raliul cu cinci zile ca lider şi cinci etape câştigate. În cea de-a noua etapă, cel mai bine clasate prototipuri Race Touareg au fost stopate de acelaşi defect al motorului, ceea ce le-a cauzat o întârziere considerabilă: Giniel de Villiers (Africa de Sud) – locul al doilea în ediţia 2006 – şi navigatorul Dirk von Zitzewitz (Germania), care se aflau pe locul întâi cu un avans de o jumătate de oră, dar şi perechea Carlos Sainz (Spania) – Michel Périn (Franţa), aflată pe locul secund până în ziua a opta.

În dorinţa de a reface terenul pierdut, echipa oficială şi echipajele au dat dovadă de acelaşi spirit sportiv deosebit: într-o demonstraţie de virtuozitate, Carlos Sainz – la a doua apariţie a sa în Raliul Dakar, lider al întrecerii de la etapa a treia până la a şasea şi dublu învingător de etapă până la acel moment – a reuşit o serie de alte trei succese zilnice, începând cu etapa a 12-a. În final, spaniolul a încheiat pe poziţia a noua la general.

Giniel de Villiers, care a obţinut patru victorii de etapă – inclusiv două în cele trei zile dificile din Mauritania – şi a fost lider la finalul etapelor a şaptea şi a opta, şi-a îmbunătăţit clasarea în final şi a terminat pe locul al 11-lea.

Portughezul Carlos Sousa şi navigatorul german Andreas Schulz au demonstrat calităţile deosebite ale prototipului Race Touareg 2 chiar şi când maşina este înscrisă de o echipă privată. Perechea de la Team Lagos, pentru a cărei înscriere a fost responsabilă gruparea germană Phoenix Sport condusă de Ernst Moser, a câştigat prima etapă, a deţinut şefia în primele două zile şi şi-a păstrat locul al treilea până în ziua a şasea. În etapa a şaptea, cei doi au fost blocaţi în dune, dar s-au eliberat singuri. Într-o puternică furtună de nisip, cei doi s-au pierdut unul de altul şi au pierdut mult timp ca urmare a acestui incident. Sousa/ Schulz a încheiat raliul pe locul al şaptelea, poziţie consemnată la sosirea de pe malul Lacului Rose.

Cvadruplul câştigător Ari Vatanen (Finlanda), aflat la comenzile celui de-al patrulea Race Touareg, şi navigatorul italian Fabrizia Pons au retrogradat pe locul 113 în cursul etapei secunde, după o greşeală de pilotaj la trecerea printr-un vad. În cea de-a şaptea zi, incendierea prototipului a dus la retragerea celor doi din competiţie.

Clasament după etapa 15 (final), Dakar – Dakar (Senegal); PS 15 16 km/ total 93 km
1. Stéphane Peterhansel/Jean-P. Cottret (F/F) Mitsubishi Pajero Evolution 45h53m37s
2. Luc Alphand/Gilles Picard (F/F) Mitsubishi Pajero Evolution +7m26s
3. Jean-Louis Schlesser/Arnaud Debron (F/F) Schlesser-Buggy Ford +1h33m57s
4. Mark Miller/Ralph Pitchford (USA/RSA) Volkswagen Race Touareg 2 +2h10m16s
5. Hiroshi Masuoka/Pascal Maimon (J/F) Mitsubishi Pajero Evolution +2h44m31s
6. Nasser Al-Attiyah/Alain Guehennec (QT/F) BMW X3 +3h31m59s
7. Carlos Sousa/Andreas Schulz (P/D) Volkswagen Race Touareg 2 +5h10m54s
8. Robby Gordon/Andy Grider (USA/USA) Hummer H3 +7h04m07s
9. Carlos Sainz/Michel Périn (E/F) Volkswagen Race Touareg 2 +7h25m45s
10. Stéphane Henrard/Brigitte Becue (B/B) Buggy Volkswagen +8h28m29s
11. Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz (RSA/D) Volkswagen Race Touareg 2 +8h44m34s

Sursa: Porsche Romania

Infiintat in 1994, SCORPION este unicul dealer Volkswagen si Audi pe judetele Vrancea, Galati, Buzau si Braila.
Experienta dobandita in acest timp garanteaza calitatea tuturor serviciilor pe care le oferim:
– consultanta in alegerea celor mai potrivite autoturisme,
– propuneri avantajoase de finantare,
– service complet pentru intreaga gama de autoturisme Volkswagen si Audi
– piese de schimb din stoc sau la comanda.

Bucuresti, 22.1.2007

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.