Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Daimler Trucks, ascensiune si excelenta la nivel global

• În 2010: Creşteri ale vânzărilor, profitului şi profitabilităţii în toate regiunile
• Începând cu 2011: Creştere la nivel regional, concentrată pe pieţele în ascensiune
• Sistemul modular asigură produsele adecvate fiecărei pieţe
• Obiectivul strategic pentru 2013: „Să atingem 8!”

Economia globală şi-a revenit în anul 2010, deşi ritmul acestei dezvoltări pozitive a variat în mare măsură de la regiune la regiune. Acest progres economic a condus către o creştere semnificativă în ceea ce priveşte cererea de servicii de transport şi, deci, şi de autovehicule comerciale. În timp ce piaţa europeană a camioanelor s-a dezvoltat moderat în anul 2010, piaţa braziliană a camioanelor s-a extins cu mai mult de 50 de procente, comparativ cu anul precedent. Cererea de camioane în America de Nord şi Japonia s-a majorat substanţial. Daimler Trucks a profitat considerabil de redresarea pieţei de autovehicule comerciale din 2010.

În 2010, Daimler Trucks a vândut 355.263 de autovehicule la nivel mondial, aceste cifre constituind o creştere de 37% faţă de situaţia anului precedent.

Pentru divizie, aceste vânzări au generat un profit de 24,024 miliarde de euro (+ 31%), permiţându-i să îşi apere cu success poziţia de lider în fabricaţia de camioane de mare şi mediu tonaj. La o cifră de 1,323 miliarde de euro, EBIT-ul diviziei a fost unul pozitiv, semnificativ mai mare decât cel înregistrat anul precedent, de 1,001 miliarde de euro.

Andreas Renschler, membru al Consiliului de Conducere al Daimler AG, responsabil pentru Daimler Trucks şi Daimler Buses, a analizat evoluţia afacerilor Daimler Trucks, la Stuttgart, odată cu prezentarea strategiei diviziei pentru viitorii ani:„Atunci când economia se dezvoltă, nevoia de servicii de transport creşte şi ea. Ne numărăm printre primii trei producători în ceea ce priveşte cota de piaţă pentru toate pieţele noastre nucleu şi toate unităţile noastre de business au redevenit profitabile.”

În 2010: Creştere a vânzărilor, profitului şi profitabilitate în toate regiunile

Strategia „Global Excellence” a permis Daimler Trucks să fie pregătită cu mult înainte pentru schimbările ciclice din industria autovehiculelor comerciale şi, deci, să iasă din criză în bună formă.

Creşterea se va restabili în 2011. Pieţele globale pentru camioane sunt în creştere, iar strategia Global Excellence a Daimler Trucks a pus bazele creşterii diviziei pentru anii care urmează.

Anul trecut, preocuparea majoră a rămas administrarea ciclurilor pieţei şi atingerea excelenţei operaţionale. Creşterea nivelului de eficienţă s-a realizat printr-o administrare mai riguroasă a costurilor, implementarea a numeroase instrumente de flexibilitate în locurile de producţie şi a unor programe ample în unităţile individuale de business.

Ca urmare, toate unităţile operaţionale au înregistrat creşteri ale vânzărilor, profitului şi profitabilităţii. Daimler Trucks începe, deci, noul an de afaceri într-o poziţie complet nouă de forţă concurenţială.

Începând cu 2011: Creştere la nivel regional, concentrată pe pieţele în creştere

Prioritatea pentru anul 2011 şi pe viitor va fi dezvoltarea profitabilă din toate punctele de vedere – cantitativă şi calitativă, pentru pieţele tradiţionale, dar şi pentru cele emergente, cu produse şi servicii noi.

Alături de extinderea constantă a activităţilor sale în pieţele-nucleu, Daimler Trucks face progrese semnificative în ţările recent industrializate şi în alte pieţe în creştere. „Turcia este o piaţă-nucleu pentru camioanele Mercedes-Benz, având o creştere economică spectaculoasă,” a declarat Renschler. „Această ţară a ocupat deja locul al cincisprezecelea în topul mondial al celor mai puternice economii, situându-se pentru noi pe locul al treilea în ceea ce priveşte vânzările de camioane Mercedes-Benz.” Brazilia este cea mai importantă piaţă pentru camioanele Mercedes-Benz.

În momentul de faţă, Rusia este cea mai mare piaţă în creştere din Europa iar din iunie 2010 Fuso Kamaz Trucks Rus produce şi distribuie cu succes în Rusia modelul Fuso Canter, aproximativ opt sute de unităţi din acest model de camion comercial uşor fiind vândute în Rusia pe parcursul anului trecut. Mai mult decât atât, la mijlocul lunii martie, 2011, Mercedes-Benz Trucks Vostok a deschis în mod oficial o nouă uzină în Chelny, unde acum se asamblează primele modele Mercedes-Benz Actros.

În luna februarie 2011, s-a inaugurat în India cel de al cincilea model al Daimler Trucks – BharatBenz. În următorii cinci ani, Daimler Trucks va investi în India un total de aproximativ 700 de milioane de euro, ţară în care, în anul 2012, divizia va demara şi producţia de camioane de 6-49 tone GVW, la noua uzină din Chennai.

Un reper important s-a realizat în China anul trecut, odată cu semnarea alături de Foton a unui nou acord de tip joint-venture. „Suntem foarte încrezători că vom primi licenţa de afaceri pentru această întreprindere mixtă în vara anului 2011", a spus Renschler. „Avem totodată, în Foton, şi partenerul potrivit, care fabrică deja 100.000 de camioane. În momentul de faţă, se află în construcţie o a doua uzină, ceea ce înseamnă că, în viitor, întreprinderea noastră mixtă va avea o capacitate totală anuală de producţie de 160.000 camioane."

În plus faţă de operaţiunile pe pieţele sale tradiţionale şi cele din Rusia, India şi China, Daimler Trucks se concentrează şi pe noile pieţe în creştere care vor apărea.

"Am identificat zece Pieţe Viitoare de Focalizare pentru Daimler Trucks," a explicat Renschler. „În esenţă, selecţiile noastre s-au bazat pe trei criterii: perspectivele economice globale, volumul pieţei locale de camioane şi condiţiile iniţiale de afaceri pe pieţele respective”. Cele zece Pieţe Viitoare de Focalizare sunt: Algeria, Argentina, Columbia, Malaezia, Coreea de Sud, Siria, Thailanda, Ucraina, Venezuela şi Vietnam.

Sistemul modular asigură produsele adecvate fiecărei pieţe

Indiferent de situaţia economică predominantă, Daimler Trucks investeşte constant în noi produse, cercetare şi dezvoltare. De fapt, în următoarele 24 de luni, divizia îşi va reînnoi practic întregul portofoliu de produse. Accentul se va pune aici pe îmbunătăţirea în continuare a consumului de combustibil, pe siguranţă şi durabilitate precum şi pe extinderea operaţiunilor post-comercializare şi servicii orientate către client.

Reţeaua globală de dezvoltare a Daimler Trucks precum şi deceniile de experienţă ale diviziei în proiecte cross-brand au condus la crearea unui sistem modular care generează sinergii permiţând în acelaşi timp dezvoltarea de produse adaptate precis la anumiţi clienţi şi la cerinţe specifice ale pieţei.

În această lună, DTNA prezintă două noi camioane: Western Star 4700 şi un nou camion Freightliner pentru segmentul profesional. În plus, la mijlocul lunii martie, s-a început comercializarea noului model Fuso Canter în Statele Unite şi Canada.

În prezent, se generează sinergii şi cu componente de propulsie. Noua generaţie de motoare pentru camioane grele a simplificat portofoliul anterior, alcătuit din patru familii de motoare produse la patru uzine, ajungându-se la o singură familie de motoare, fabricată în două locuri. Această Generaţie de Motoare Heavy Duty este folosită acum cu succes la Fuso în Japonia şi la DTNA din SUA, versiunea europeană a Generaţiei de Motoare Heavy Duty fiind prezentată deja la fabrica de motoare Mercedes-Benz din Mannheim. Aceasta este noua generaţie de motoare Mercedes-Benz, care respectă deja standardele Euro 6 de emisii, programate să intre în vigoare în 2014.

Obiectivul strategic pentru 2013: „Să atingem 8!"

Daimler Trucks şi-a fixat obiectivul realizării, începând cu 2013, a unei rentabilităţi comerciale de 8 la sută pe întregul ciclu de afaceri. Renschler a explicat modul în care va atinge divizia acest deziderat: „Am stabilit o foaie clară de parcurs, sub forma abordării noastre de „Campion regional”, reducând costurile fixe şi deci pragul de rentabilitate, şi investind substanţial în noi produse şi tehnologii."

În cadrul abordării „Campionului regional”, toate unităţile de afaceri ale diviziei îşi propun fie menţinerea, fie dobândirea poziţiei de vârf pe pieţele respective.

În plus, măsurile sistematice de gestionare a costurilor, îmbunătăţirea în continuare la toate unităţile, exploatarea potenţialului sinergic, lansarea noilor generaţii de produse, pătrunderea pe noi pieţe aflate în creştere şi succesul în continuare pe pieţele tradiţionale vor contribui la realizarea obiectivelor Daimler Trucks ".

„Păşim în anul 2011 de pe o poziţie de forţă", a spus Renschler. „Anticipăm o creştere semnificativă pe piaţa de camioane, în special pentru camioanele de tonaj mediu şi greu. În prezent, nivelul noilor noastre contracte în Europa şi America de Nord ne depăşeşte aşteptările şi, dacă această tendinţă excepţional de pozitivă va continua, s-ar putea să fim nevoiţi să ne ajustăm previziunile de piaţă."

Renschler a adăugat, "Nici un alt producător de camioane din ziua de astăzi nu oferă un portofoliu atât de amplu, cu produse şi tehnologii personalizate ca Daimler – şi nici un alt fabricant de vehicule comerciale nu are o reţea globală de servicii al căror domeniu de aplicare şi densitate să se apropie de a noastră. Deci, cine altcineva decât inventatorul camionului este mai bine poziţionat pentru modelarea activă a viitorului industriei de transport? "

Mai multe informaţii despre Daimler sunt disponibile pe internet la adresa: www.media.mercedes-benz.ro.

Stuttgart / Bucuresti, 24.03.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.