Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Daimler continua pe o linie ascendenta: Group EBIT estimat pentru 2010 la peste 7 miliarde de euro

· Group EBIT în cel de-al treilea trimestru de 2.418 milioane de euro (Q3 2009: 470 milioane de euro)
· Un profit net de 1.610 milioane de euro (Q3 2009: 56 de milioane de euro)
· Venitul în cel de-al treilea trimestru este considerabil mai mare decât cel din anul precedent : 25,1 miliarde de euro (Q3 2009: 19,3 miliarde de euro)
· Fluxul de numerar creşte cu 5,3 miliarde de euro în primele nouă luni ale anului 2010
· Divizia Mercedes-Benz Cars anticipează un profit EBIT de aproximativ 4,5 miliarde de euro pentru întreg anul 2010
· Divizia Daimler Trucks se aşteaptă la un profit EBIT de peste 1,1 miliarde de euro pentru întreg anul

În cel de-al treilea trimestru din 2010, Daimler AG (cu simbolul din bursa de valori DAI) continuă performanţa remarcabilă din prima jumătate a anului. Compania a atins un profit EBIT de 2.418 milioane de euro pentru perioada raportata (Q3 2009: 470 de milioane de euro). Această creştere a fost susţinută de redresarea pieţei auto la nivel mondial, de gama atractivă de produse şi de eficienţa sporită a inovaţiilor.

Daimler estimează că va reuşi să continue pe aceeaşi direcţie profitabilă şi în cel de-al patrulea trimestru. Dr. Dieter Zetsche, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Daimler AG şi CEO-ul Mercedes-Benz Cars: “Bineînţeles, economia lumii nu este încă la fel de stabilă ca înainte de recesiune, însă noi suntem încrezători că vom continua cu succes pe pieţele în care activăm.” Pentru 2010, Daimler Group anticipează profitul EBIT al afacerii actuale la peste 7 miliarde de euro.

În cel de-al treilea trimestru al anului 2010, profitul EBIT a crescut cu 183 de milioane de euro, provenit din urma ajustării beneficiilor de sănătate şi pensionare în cadrul subsidiarei din Statele Unite, Daimler Trucks din America de Nord. În plus, verdictul pozitiv al unui proces juridic, în care compania Daimler a fost implicată, a adus un câştig de 218 milioane de euro. Factorii speciali care au influenţat câştigurile celui de-al treilea trimestru pot fi analizaţi în tabelul de la pagina 8.

Tendinţa pozitivă a profitului EBIT a condus la îmbunătăţiri semnificative ale profitului net de până la 1.610 milioane de euro (Q3 2009: 56 de milioane de euro). Veniturile per acţiune au crescut, de asemenea, cu 1,44 de euro (Q3 2009: 0,04 euro).

Vânzările au crescut cu 23% în cel de-al treilea trimestru

În cel de-al treilea trimestru al anului 2010, Daimler a vândut 475.100 de automobile şi autovehicule comericale uşoare la nivel mondial, depăşind cu 23% procente cifra înregistrată în anul precedent.

Venitul Damiler Group în cel de-al treilea trimestru de 25,1 miliarde de euro a fost cu 30% mai mare comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent; ajustat la efectele ratei cursului valutar, venitul a crescut cu până la 22 de procente.

Fluxul de numerar al afacerii industriale pentru perioada ianuarie-septembrie a crescut considerabil cu o sumă între 3,1 şi 5,3 miliarde de euro.

La finalul celui de-al treilea trimestru al anului 2010, Daimler avea 259.943 de angajaţi la nivel global (Q3 2009: 256.857). Din acel total, 164.589 de persoane sunt angajate în Germania (Q3 2009: 163.538).

Situaţia diviziilor în cel de-al treilea trimestru

Mercedes-Benz Cars a crescut vânzările încă o dată în cel de-al treilea trimestru: cu 17% până la 317.500 de autovehicule. Veniturile au crescut cu 33% până la 13,7 miliarde de euro.

Divizia a atins în cel de-al treilea trimestru un profit EBIT de 1.299 de milioane de euro, indicând o creştere de 944 de milioane de euro comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, în continuarea tendinţei pozitive a primei jumătăţi a anului (Q3 2009: EBIT de 355 de milioane de euro). Profitul din vânzări a crescut cu 3,5% până la 9.5%.

De asemenea, în cel de-al treilea trimestru, veniturile remarcabile au rezultat, în primul rand, din nivelul ridicat de vânzări, în special în China şi Statele Unite, precum şi datorită gamei avantajoase de produse. Efectele pozitive au rezultat şi din eficientizarea preţurilor şi dezvoltarea pozitivă a ratei cursului valutar şi a cheltuielilor de garanţie. S-au resimţit şi efecte negative din cauza cheltuielilor pentru cercetări avansate.

Daimler Trucks a crescut substanţial vânzările până la 94.800 de autovehicule, în comparaţie cu 66.100 în cel de-al treilea trimestru al anului precedent. Venitul a crescut cu 47% până la 6,4 miliarde de euro.

Divizia a anunţat un profit EBIT de 500 de milioane de euro, avansând, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului precedent, cu 627 de milioane de euro (Q3 2009: EBIT de minus 127 de milioane de euro). Profitul din urma vânzărilor a crescut cu 7,8% (Q3 2009: minus 2,9%).

Tendinţa pozitivă a veniturilor a fost, în mare parte, rezultatul dezvoltării vânzărilor pe pieţele principale. Îmbunătăţirea susţinută a eficienţei, în special din urma repoziţionării subsidiarei Daimler Trucks din America de Nord şi a Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, a avut, de asemenea, un impact pozitiv asupra evoluţiei profitului EBIT. Un alt factor în cazul Daimler Trucks din America de Nord a fost câştigul a 183 de milioane de euro din urma ajustărilor beneficiilor de sănătate şi pensionare. Au existat şi efecte negative în urma taxelor cu privire la reevaluarea garanţiei pe termen lung şi obligaţiilor de service, precum şi în urma creşterii costurilor pentru cercetare şi dezvoltare.

Mercedes-Benz Vans a vândut în total de 53.700 de autovehicule în cel de-al treilea trimestru (Q3 2009: 40.100). Venitul de 1,9 miliarde de euro a fost, de asemenea, considerabil mai mare comparativ cu acelaşi interval al anului precedent (Q3 2009: 1,6 miliarde de euro).

Divizia a raportat un profit operaţional de 122 de milioane de euro (Q3 2009: 1 milion de euro). Profitul din vânzări a crescut până la 6,4 procente, compativ cu 0,1% în anul precedent. Îmbunătăţirea semnificativă a veniturilor a rezultat, în primul rand, din creşterea substanţială a vânzărilor, comparativ cu cel de-al treilea trimestru al anului precedent. Câştigurile din urma eficienţei susţinute au avut, de asemenea, un impact pozitiv asupra profitului EBIT.

Daimler Buses şi-a mărit vânzările cu 9% până la 9.100 de autobuze şi şasiuri. Această creştere a rezultat exclusiv din evoluţia continuă a vânzărilor de şasiuri, venitul a fost cu puţin sub nivelul anului precedent, de 1.007 milioane de euro (Q3 2009: 1.024 de milioane de euro).

Divizia a atins o valoare EBIT de 11 milioane de euro (Q3 2009: 23 de milioane de euro), iar profitul rezultat din vânzări a fost de 1,1% (Q3 2009: 2,2%). Această direcţie a câştigurilor a fost dictată, în principal, de combinaţia nefavorabilă de modele; livrările de şasiuri au crescut, în timp ce vânzările de autobuze au scăzut.

Volumul de contractări al diviziei Daimler Finanacial Services a crescut la sfârşitul celui de-al treilea trimestru până la 61,1 miliarde de euro, cu 5% mai mare comparativ cu nivelul înregistrat la finalul anului 2009. Profitul new business a crescut până la 7,3 miliarde de euro (Q3 2009: 6 miliarde de euro).

Divizia şi-a îmbunătăţit considerabil profitul operaţional, până la 317 milioane de euro (Q3 2009: 101 milioane de euro). Această creştere a fost, în mare parte, datorată cheltuielilor diminuate ale proviziilor de risc şi limitele ridicate de interes.

Reconcilierea valorii EBIT a diviziilor şi Group EBIT are în vedere împărţirea proporţională a metodei de finanţare prin vânzare de acţiuni pentru EADS, alte câştiguri sau pierderi la nivelul corporaţiei şi efectele asupra veniturilor din urma eliminării tranzacţiilor intra-Group dintre divizii.

Privire de ansamblu

Plecând de la planificările diviziilor, Daimler se aşteaptă la creşterea considerabilă a vânzărilor totale şi a veniturilor Group pentru anul 2010 (2009: 1,6 milioane de autovehicule şi 78,9 miliarde de euro).
Luând în cosiderare dezvoltarea pozitivă a afacerii în cazul tuturor diviziilor, Daimler Group estimează un EBIT rezultat din afacerea actuală de peste 7 miliarde de euro.

Aceste aşteptări se bazează pe supoziţia unei dezvoltări economice stabile şi pe continuitatea succesului produselor companiei pe piaţă. Cele mai mari riscuri se reflectă în volatilitatea pieţelor financiare internaţionale şi în eventuala agravare a mediului macroeconomic.

Aşteptările diviziilor pentru EBIT, plecând de la premizele afacerii în desfăşurare în 2010, sunt următoarele:
§ Mercedes-Benz Cars se aşteaptă la un profit EBIT de aproximativ 4,5 miliarde de euro.
§ Daimler Trucks anticipează un EBIT de peste 1,1 miliarde de euro.
§ Mercedes-Benz Vans estimează că va atinge un EBIT de aproximativ 430 de milioane.
§ Daimler Buses se aşteaptă la un EBIT de aproximativ 180 de milioane de euro.
§ Daimler Financial Services anticipează un EBIT de peste 900 de milioane de euro.

Mercedes-Benz Cars va continua să profite în acest an de succesul pe care îl are actuala gamă de produse, în special datorită modelelor din clasa E. Vânzările vor fi amplificate şi de noul model super sport Mercedes-Benz SLS AMG şi de noile generaţii clasa R şi clasa CL. Începând cu cel de-al treilea trimestru al anului 2010, automobilele Mercedes-Benz au fost echipate succesiv cu noi motoare economice de şase şi opt cilindri. Pentru brand-ul smart, este anticipată o creştere a cererii, ulterioară lansării noii generaţii smart fortwo. Pe baza unei game atractive şi competitive de autovehicule, divizia estimează că numărul vânzărilor Mercedes-Benz va creşte cu o unitate dublă a zecilor.

Redresarea pieţei globale va continua să aibă un impact pozitiv asupra vânzărilor Daimler Trucks. Sunt anticipate creşteri ale vânzărilor în Europa, Indonezia, Brazilia şi Statele Unite. Divizia se aşteaptă la un impuls pozitiv semnificativ al vânzărilor noilor camioane Mercedes-Benz Axor şi Atego. Noile Atego şi Atego BlueTec Hibrid au fost votate Truck of The Year 2011 în cadrul Târgului IAA Commercial Vehicles din Germania. În Statele Unite, modelele noii generaţii de motoare de mare tonaj echipate cu tehnologia BLUETEC, destinată să respecte normele EPA10, duc la creşterea cererii pentru camioanele Freightliner.

Pe fondul creşterii cererii şi al redresării pieţei în business-ul cu autovehicule comerciale uşoare, precum şi al lansării noii generaţii modelelor Vito şi Viano, Mercedes-Benz Vans se aşteaptă la o creştere semnificativă a vânzărilor, comparativ cu 2009.

Daimler Buses anticipează o creştere a vânzărilor pentru 2010, în primul rand, datorită evoluţiei vânzărilor de şasiuri pe pieţele din America Latină. În Europa de Vest, însă, vânzările vor rămâne sub nivelul anului precedent din considerente legate de condiţia pieţelor.

Daimler Financial Services se aşteaptă pentru 2010 la diminuarea costurilor pentru riscul mondial al creditelor. În concordanţă cu efectele ratei schimbului valutar, se estimează ca volumul contractelor să prezinte o dezvoltare stabilă în cel de-al patrulea trimestru.

Datorită creşterii cererii, forţa internaţională de muncă a Daimler Group va avea o creştere uşoară în comparaţie cu sfârşitul anului 2009.

Factorii speciali înscrişi în următorul tabel au afectat EBIT în trimestrul al treilea din 2010 şi 2009:

Factorii speciali care au afectat EBIT

În milioane de euro

Q3 2010

Q3 2009

Daimler Trucks

Repoziţionarea Daimler Trucks în America de Nord

Repoziţioanrea Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation

Ajustarea beneficiilor de sănătate şi pensionare

(13)

8

183

10

(13)

Daimler Financial Services

Vânzarea articolelor non-auto

3

Reconciliere

Câştiguri legate de o procedură legală

Câştiguri legate de Chrysler

218

48

Mai multe informaţii legate de Daimler pot fi accesate online la: www.media.mercedes-benz.ro

Stuttgart / Bucuresti, 01.11.2010

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.