Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Daimler anticipeaza un profit EBIT de 6 miliarde de euro pentru tot anul 2010

· Un profit EBIT la nivel de grup de 2.104 milioane de euro în al doilea trimestru (Q2 2009: minus 1.005 milioane de euro)
· Profit net de 1.312 milioane de euro (Q2 2009: pierdere netă de 1.062 milioane de euro)
· Venituri cu mult peste nivelul celor de anul trecut – 25,1 miliarde de euro (Q2 2009: 19,6 miliarde de euro)
· Creştere notabilă de cash flow până la 2,5 miliarde de euro
· Mercedes-Benz Cars estimează un profit EBIT de 4 miliarde de euro pentru 2010
· Daimler Trucks anticipează un profit EBIT de aproximativ 1 miliard de euro în 2010

Pieţele auto aflate în proces de restabilizare, creşterea puternică pe majoritatea pieţelor de automobile şi autovehicule comerciale, portofoliul impresionant de produse şi procesele de sporire a eficienţei au avut un efect pozitiv asupra companiei Daimler AG (cu abrevierea DAI în cadrul Bursei de Valori) în al doilea trimestru din 2010. După cum a fost deja anunţat pe 16 iulie, profitul EBIT al grupului a crescut până la 2.104 milioane de euro (Q2 2009: minus 1.005 milioane de euro).

“Strategia noastră a avut rezultate: vânzările şi veniturile pentru toate diviziile au cunoscut o dezvoltare foarte dinamică. După un prim trimestru foarte profitabil, am reuşit să atingem rezultate excelente şi în cel de-al doilea trimestru,” a declarat Dr. Dieter Zetsche, Chairman of the Board of Management of Daimler AG şi Head of Mercedes-Benz Cars. Mercedes-Benz Cars şi Daimler Trucks, în special, au arătat progrese semnificative ale profitului operaţional.

Dr. Zetsche rămâne încrezător pentru restul anului: “Anticipăm o creştere semnificativă a veniturilor în 2010 şi ţintim către un profit EBIT al actualei afaceri de 6 miliarde de euro.

Dezvoltarea pozitivă a profitului EBIT în cel de-al doilea trimestru a condus la o îmbunătăţire considerabilă a profitului net de până la 1.312 milioane de euro (Q 2009: pierderi nete de 1.62 milioane de euro). Veniturile per acţiune au crescut până la 1,18 euro (Q2 2009: pierderi per acţiune de 0,09 euro).

Vânzările au crescut cu 27% în trimestrul doi

În al doilea trimestru al anului 2010, Daimler a vândut 496.500 de autoturisme şi autovehicule comerciale, depăşind volumul din anul precedent cu 27 de procente.

Veniturile Daimler Group pentru cel de-al doilea trimestru au crescut semnificativ de la 19,6 miliarde de euro în 2009 la 25,1 miliarde de euro anul acesta (+28%); ajustate cu efectele cursului de schimb, veniturile au crescut cu 21%.

Cash flow-ul din operaţiunile industriale a avut o valoare pozitivă şi a crescut substanţial cu 1,1 miliarde de euro, până la 2,5 miliarde de euro.

La sfârşitul celui de-al doilea trimestru din 2010, la Daimler erau angajate 257.658 de persoane în întreaga lume (30 iunie 2009: 257.427). Din aceast total, 163.507 erau angajaţi în Germania (30 iunie 2010: 162.818). Datorită situaţiei actuale a comenzilor şi revitalizării cererii din întreaga lume, până la 30 iunie 2010 s-a renunţat la programul de muncă redus , cu doar câteva mici excepţii.

Informaţii despre divizii în trimestrul doi

Divizia Mercedes-Benz Cars a înregistrat vânzări mai mari cu 19%, până la 342.500 de autovehicule. Pentru marca Mercedes-Benz, acesta a fost cel mai profitabil trimestru de până acum; vânzările diviziei au crescut cu 24%, până la 314.400 de autovehicule. Din motive de evoluţie, vânzările modelului smart fortwo au scăzut cu 27.100 de unităţi (Q2 2009: 33,500). Veniturile Mercedes-Benz Cars au crescut cu 33%, până la 14,0 miliarde de euro. Profitul EBIT a crescut cu 1,7 miliarde de euro, până la 1,376 de milioane de euro. Redresarea vânzărilor a fost de 9,8% (Q2 2009: minus 3.2%).

Tendinţa de creştere s-a datorat în principal livrărilor sporite de autovehiculelor, în special în China, precum şi mixului mai bun de produse. Îmbunătăţirea substanţială a profitabilităţii se datorează şi preţurilor şi eficienţei optimizate, dar şi ratei pozitive de schimb valutar.

Daimler Trucks a cunoscut o creştere a vânzărilor de 55%, până la 83.800 de autovehicule. Toate pieţele de distribuţie ale acestei divizii au contribuit la această dezvoltare, în special Indonezia (+130%), Statele Unite (+44%), Brazilia (+50%) şi Europa (+39%). Veniturile de 5.9 miliarde de euro au atins un nivel superior celui din anul precedent (Q2 2009: 4,3 miliarde de euro). Divizia a înregistrat progrese şi în ceea ce priveşte performanţa operaţională, cu un profit EBIT de 300 de milioane de euro (Q2 2009: minus 508 de millioane de euro) şi o îmbunătăţire a vânzărilor cu 5.1% (Q2 2009: minus 12.0%).

Factorul decisiv al tendinţei de redresare a fost dezvoltarea în planul vânzărilor. Au existat şi alte efecte pozitive ale măsurilor pentru diminuarea costurilor, în special din repoziţionarea subsidiarelor Daimler Truck America de Nord şi Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation. Programele în curs de implementare au redus profitul EBIT în al doilea trimestru cu 14 milioane de euro (Q2 2009: 217 milioane de euro).

Vânzările Mercedes-Benz Vans au crescut cu 42%, până la 59.400 de autovehicule. Venitul din trimestrul doi de 2,0 miliarde de euro a depăşit valoarea din anul precedent (Q2 2009: 1,5 miliarde de euro). Profitul EBIT a crescut cu 127 de milioane de euro (Q2 2009: minus 10 milioane de euro) şi redresarea vânzărilor cu 6,4% (Q2 2009: minus 0,7%). Câştigurile majorate ale diviziei s-au datorat, în special, creşterii vânzărilor, în comparaţie cu valorile înregistrate în cel de-al doilea trimestru al anului precedent. Efectele negative ale schimbării cursului de schimb valutar au fost amortizate de câştigurile rezultate din eficienţa consolidată.

Daimler Buses a vândut un total de 10.800 de autobuze şi şasiuri în întreaga lume (Q2 2009: 8.300). Veniturile de 1,2 miliarde de euro au fost mai mari decât în anul precedent (1,1 miliarde de euro). Profitul EBIT a crescut până la 79 de milioane de euro, comparativ cu 49 de milioane de euro în al doilea trimestru al anului precedent. Vânzările au atins 6,6% (Q2 2009: 4.4%). Factorii principali din spatele acestui progres au fost efectul pozitiv al ratei de schimb valutar şi veniturile crescute din vânzările de şasiuri din America Latină.

Valoarea contractelor la nivel global ale Daimler Finanacial Services a crescut până la 63.8 miliarde de euro la sfârşitul trimestrului doi, cu 9 procente mai mare, comparativ cu sfârşitul lui 2009. Ajustat cu efectele cursului de schimb, portofoliul diviziei a rămas constant. Noile afaceri au adus 7,9 miliarde de euro (Q2 2009: 6,5 miliarde de euro). Profitul EBIT a fost îmbunătăţit substanţial, până la valoarea de 171 milioane de euro (Q2 2009: 79 de milioane de euro).

Creşterea câştigurilor a fost cauzată, în principal, de expunerea diminuată la riscuri şi marjele mai mari ale dobânzii. În plus, câştigurile au fost realizate în conexiune cu vânzarea de articole non-auto (26 de milioane de euro). Cheltuielile de 78 de milioane de euro au fost investite în demersul de repoziţionare a business-ului în Germania.

Reconcilierea dintre valoarea profitului EBIT la nivelul diviziilor şi profitul EBIT al Grupului reflectă, în ansamblu, proporţionalitatea Daimler în metoda punerii în echivalenţă a investiţiilor în EADS, precum şi câştigurilor sau pierderilor ulterioare la nivel de corporaţie.

Itemii specifici care au afectat profitul EBIT al Daimler în al doilea trimestru din 2010 sunt ilustraţi în tabelul de la pagina 9.

Privire de ansamblu

În funcţie de estimările diviziilor, Daimler se aşteaptă ca vânzările totale să crească semnificativ în 2010 (2009: 1,6 milioane de autovehicule).

Daimler Group preconizează ca va atine o creştere considerabilă a venitului în 2010 (Q2: 78,9 miliarde de euro).

Având în vedere dezvoltarea favorabilă a business-ului tuturor diviziilor şi suportul oferit de cursul valutar favorabil, Daimler Group îşi revizuieşte în mod pozitiv previziunile cu privire la câştigurile totale. Pentru 2010, Daimler anticipează un profitul EBIT de 6 miliarde de euro.

Aceste previziuni se bazează pe continuarea unei direcţii economice stabile şi pe succcesul produselor. Cele mai mari riscuri ar putea exista în volatilitatea pieţelor financiare, precum şi într-un declin al mediului macroeconomic.

Noile aşteptări pentru profitul EBIT al business-ului actual din 2010 sunt:
– Mercedes-Benz Cars se aşteaptă la un profit EBIT de 4 miliarde de euro
– Daimler Trucks anticipează un profit EBIT de aproximativ 1 miliard de euro
– Mercedes-Benz Vans estimează un profit EBIT de 350 de milioane de euro
– Daimler Buses se aşteaptă la un profit EBIT de 180 de milioane de euro
– Daimler Financial Services anticipează un profit EBIT de aproximativ 800 de milioane de euro

Mercedes-Benz Cars va avea o rată ridicată de profitabilitate datorită noilor modele Clasa E. Vânzările vor fi sporite şi de noul model supersport Mercedes-Benz SLS AMG, iar din toamna lui 2010 de noile generaţii Clasa R şi Clasa CL. Începând din cel de-al treilea trimestru al lui 2010, automobilele vor fi echipate cu noi motoare performante de şase şi opt cilindri pe benzină.

Pentru marca smart, o creştere a cererii este anticipată în cel de-al treilea trimestru din 2010, ca urmare a lansării noii generaţii smart fortwo. Pe fondul unei game atractive şi competitive de autovehicule, divizia smart se aşteaptă ca vânzările mărcii Mercedes-Benz să se dubleze în 2010.

Pentru cea de-a doua jumătate a anului 2010, divizia Mercedes-Benz Cars prevede că va urma trendul pozitiv din primele două trimestre, însă nu cu acelaşi dinamism. Deşi se anticipează o stabilizare a pieţelor globale şi o îmbunătăţire a mediului economic, încă există riscul unui ritm încet de evoluţie în unele regiuni. Alţi factori vor fi reprezentaţi de creşterea cheltuielilor pentru personal din a doua parte a anului, datorită încheierii programului redus de lucru, începând din 31 mai, şi de cursurile de schimb pentru monedele importante pentru Daimler, care sunt foarte volatile. Totuşi, vor exista efecte pozitive ale programului de eficienţă şi ale gamei optimizate de produse.

Daimler Trucks estimează o redresare considerabilă a vânzărilor în 2010, datorată stabilizării majorităţii pieţelor şi disponibilităţii noilor modele. Indonezia, Statele Unite, Brazilia şi Europa vor rămâne probabil cele mai influente pieţe. În plus, pieţele din Japonia şi Turcia urmează o linie ascendentă. Divizia se aşteaptă la vânzări considerabile determinate de modelele face-lift Mercedes-Benz Atego şi Axor, care pot fi comandate de la IAA Commercial Vehicles Show de la sfârşitul acestui an.

Livrarea în Statele Unite a motoarelor Detroit Diesel din noua generaţie cu tehnologie BLUETEC care răspund normelor EPA10 cu privire la emisii va conduce la o creştere a volumului de cereri pentru camioanele Freightliner. Cererea va fi stimulată şi de noul camion Fuso cu motoare BLUETEC din gama de motoare grele Daimler Trucks şi de noul Fuso Fighter de clasă medie.

Pe fondul creşterii cererii şi restabilizării pieţei în segmentul autovehiculelor comerciale uşoare, Mercedes-Benz Vans anticipează o creştere a vânzărilor în comparaţie cu 2009.

Divizia Daimler Buses anticipează pentru 2010 o intensificare a vânzărilor datorată, în special, vânzărilor de şasiuri pe pieţele din America Latină. Totuşi, în Europa Vestică vânzările vor rămâne sub nivelul înregistrat în anul precedent din cauza situaţiei în care se află piaţa momentan.

Daimler Financial Services anticipează pentru 2010 o reducere la nivel global a costurilor pentru creditele de risc şi un grad mai ridicat de eficienţă. Luând în considerare efectele ratei de schimb valutar, se estimează ca volumul de contracte să urmeze o linie ascendentă în cea de-a doua parte a acestui an.

Ca rezultat al redresării cererilor, Daimler Group se aşteaptă ca forţa de muncă la nivel global să rămână constantă sau chiar să crească, în comparaţie cu sfârşitul anului 2009.

Factorii speciali ilustraţi în tabelul de mai jos sunt cei care au afectat profitul EBIT în trimestrul doi al anilor 2009 şi 2010.

Factorii speciali care au afectat profitul EBIT

Valori în milioane de euro

Q2 2010

Q2 2009

Daimler Trucks

Repoziţionarea Daimler Trucks din America de Nord

Repoziţionarea Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation

(4)

(10)

(13)

(204)

Daimler Financial Services

Repoziţionarea business-ului în Germania

Vânzarea articolelor non-auto

(78)

26

6

Reconciliere

Cheltuieli pentru Chrysler

(387)

Stuttgart / Bucuresti, 04.08.2010

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.