free download 78 travel guides written by experts

Dacia si Graffiti BBDO, EFFIEcienta si succes

Juriul EFFIE Awards a decis, pentru al treilea an consecutiv, ca Automobile Dacia merita titlul de cel mai bun actor in rol principal din pelicula pietei auto din Romania si a acordat campanei “Logan Diesel – iti schimba viata” cel mai important titlu la categoria Durabile. Argintul, castigat intr-o categorie in care nu s-a acordat aur, a rasplatit campania semnata de Graffiti BBDO, care a contribuit la succesul versiunii Logan echipate cu motorul diesel de 1.5 litri.

Dacia si Graffiti BBDO sunt partenerii unei colaborari de succes. Ei construiesc impreuna, de 6 ani, o platforma strategica de comunicare menita sa afirme si sa implanteze in constiinta consumatorului imaginea noua, moderna, europeana, solida, de calitate si de succes a constructorului de automobile.

Colaborarea s-a dovedit in mod constant fructuoasa si… eficienta, ultimii 3 ani marcand succesul campaniilor de comunicare create de Graffiti BBDO la Premiile Effie Romania.

Anul 2004 a insemnat aur pentru eficienta in comunicarea de produs Dacia, dupa ce campania pentru Dacia Solenza – “Incearc-o si mai vorbim” a castigat primul loc in categoria produselor de larg consum nealimentare. Fiind un model care a marcat un moment important in dezvoltarea Automobile Dacia dupa preluarea sa de catre Renault, Dacia Solenza a beneficiat de o campanie prin care a recastigat increderea consumatorului auto din Romania.

In paralel cu dezvoltarea unui produs de succes, Dacia a pus la punct si un set de servicii post-vanzare din care s-a remarcat “Dacia Asistenta”. Campania dezvoltata de Graffiti BBDO a adus in fata consumatorilor imaginea unei companii deschise, aflata permanent la dispozitia clientilor sai. Succesul acestui serviciu a fost rasplatit in 2005 cu un EFFIE de argint la categoria “Altele”.

2006 a marcat o noua recunoastere a meritelor campaniilor de comunicare Dacia cu un EFFIE de argint pentru “Logan Diesel – iti schimba viata” la categoria Durabile (aurul nu a fost acordat). Strategia campaniei a pornit atat de la caracteristicile produsului (“economic”, “raport foarte bun pret/calitate”), cat si de la o buna cunoastere a profilului utilizatorului de automobile Logan, care stie foarte bine de ce are nevoie si care ii sunt prioritatile. Campania confera acestui profil noi valente: spiritul aventurii si ineditul. In consecinta, Logan a fost prezentat ca un produs aspirational, dar practic, de calitate, la un cost corect, care “iti schimba viata”. Campania a avut cea mai consistenta prezenta prin spoturile TV, dar a folosit de asemenea print si OOH.

Echipa care a contribuit la realizarea campaniei a fost formata din:

Automobile Dacia : Raluca Lupsa – Director de Marketing, Eduard Croitoru – Sef Departament Publicitate, Corina Ilie – Sef Adjunct Departament Publicitate

Graffiti BBDO : Creatie: Bogdan Mirica – Creative Director, Radu Zaharescu – Senior Art Director, Roxana Panaitescu – Senior Copywriter, Raluca Sultan – Strategy Planner, Sorin Psatta – Research&Strategy Director,  Alina Mihai – Account Director, Simona Costea – Account Manager, Monica Garbur – Production Director, Radu Teodorescu – Photo Producer.

Bucuresti, 29.03.2006

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *