Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

„Da, lapte!” iti reaminteste sa iei micul dejun in fiecare zi

Tetra Pak

Campania inițiată de Tetra Pak promovează beneficiile consumului de lapte și principiile alimentației echilibrate în contextul în care numai 43% dintre români obișnuiesc să ia micul dejun zilnic sau aproape zilnic

Tetra Pak, lider în industria procesării şi ambalării alimentelor, a lansat cea de-a treia ediție a campaniei „Da, lapte!”, cu susținerea celor mai importante companii din industria laptelui din România. Campania își propune să contribuie la creșterea nivelului de informare a consumatorilor despre alimentația echilibrată și beneficiile consumului de lapte.

"Studiile ne arată că, din păcate, doar 43% dintre consumatorii din mediul urban iau micul dejun zilnic sau aproape zilnic, pe lângă faptul că România continuă să fie pe unul dintre ultimele locuri din Europa la consumul de lapte ambalat. În această ediție a campaniei “Da, lapte!” alături de specialiști în nutriție și psihologie, consumatori și pasionați de gastronomie vorbim despre alegeri alimentare, plăceri culinare, despre cum să ne asigurăm starea de bine și să ne bucurăm din plin de fiecare zi. Punem accentul în continuare pe alegerile care contribuie la starea noastră de sănătate, vorbim despre importanța micului dejun și a gustărilor din timpul zilei, și despre beneficiile nutriționale și emoționale ale laptelui”, declară Cristina Dumitru, Communication Manager SEE, Tetra Pak South East Europe.

Mai mult de jumătate dintre români sar peste micul dejun

Conform unui studiu1 comandat de Tetra Pak și realizat de 360 insights în rândul consumatorilor urbani, numai 43% dintre români iau micul dejun zilnic sau aproape zilnic, iar dintre aceștia persoanele active au cele mai mici procente (38% dintre cei de 18-24 de ani și 39% dintre cei de 25-34 de ani); în schimb, procentele cresc în rândul consumatorilor maturi și vârstnici (53% dintre cei de 45-54 de ani, 72% dintre cei de 55-64 de ani). Obiceiul de a lua micul dejun nu este influențat de existența unui copil în familie, deoarece doar 50% dintre cei care iau micul dejun frecvent (zilnic sau aproape zilnic) au copii.

Ce spun specialiștii

“Micul dejun ne asigură aproximativ 30 % din aportul energetic zilnic. Dacă sărim peste micul dejun atunci, în prima parte a zilei, neavând această energie necesară nici randamentul nostru, nici intelectual, nici fizic, nu va fi corespunzător. Micul dejun trebuie să ne furnizeze și proteine de calitate superioară, care sunt prezente în lapte. Totodată, laptele asigura și necesarul de calciu, fosfor dar și de alte minerale și vitamine; în plus, contribuie și la hidratarea organismului, cu un aport caloric scăzut (cca 60 de calorii pentru 100 de ml de lapte semidegresat)”, ne recomandă Prof. dr. Gabriela Radulian, medic primar diabet, nutritie si boli metabolice.

Bogdana Bursuc, psiholog clinician, ne spune că „este important să ne creăm un ritual al micului dejun și al unor mese și pauze, în general, deoarece ne ajută să creăm contexte în care noi pur și simplu să putem să ne gândim la lucruri bune, să avem un moment de liniște, un moment în care să ne conectăm cu ceilalți. Când iau micul dejun sau o gustare, o pauză în timpul zilei, înseamnă ca îmi fac timp pentru mine, că eu și starea mea de bine suntem pe lista de priorități. Modul în care îmi încep dimineața are o influență asupra întregii zile și starea mea de bine depinde de fiecare alegere pe care o fac. Din punct de vedere psihologic, micul dejun poate reprezenta un astfel de ritual care să ne schimbe dispoziția, un moment în care noi devenim importanți, nu ne grăbim și ne bucurăm de prezența celor dragi și de o masă bună.”

Despre lapte și beneficiile lui

Laptele este un aliment complet, care ne hidratează și hrănește în același timp deoarece conține 87% apă, proteine (3-3,5%), glucide (4-5%) și lipide (3,5-4,5%), plus toate mineralele (calciu, fosfor, magneziu, potasiu, zinc, iod, fier, crom) și bacterii lactice care asigură buna funcționare a organismului și creșterea imunității. Asigură un raport optim de calciu, fosfor și proteine, atât de necesare pentru creșterea și buna funcționare a sistemului osos și muscular.

Alături de legume, fructe, cereale, carne și ouă, laptele este un element de bază în cadrul unei alimentații sănătoase deoarece, datorită nutrienților săi, laptele contribuie la menținerea și îmbunătățirea stării de sănătate dacă este consumat în fiecare zi.

“Laptele reprezintă și o modalitate de hidratare a organismului, datorită conținutului important în apă. Alături de alte lichide, poate acoperi necesarul zilnic, atât la copii, cât și la adulți. Pentru persoanele active, la care necesarul de apă, proteine și minerale este mai mare decât la cei sedentari, laptele este o cale de a susține efortul fizic și refacerea organismului după efort.

Chiar dacă putem obține proteine, calciu și vitamina D și din alte surse alimentare sau din suplimente nutritive, laptele are avantajul că ne oferă acești nutrienți în doze suficiente pentru a menține o stare bună de sănătate, a ne întări sistemul imunitar, iar pentru copii reprezintă un aliment esențial pentru buna lor dezvoltare. Dintre toate mineralele conținute în organismul nostru, calciul este cel mai bine reprezentat din punct de vedere cantitativ și este nevoie să existe în mod curent în alimentația noastră; el are roluri fiziologice multiple, iar carența de calciu pune probleme serioase pentru sănătate. Laptele reprezintă una dintre cele mai bune surse de calciu”, ne recomandă dr. Șerban Damian, nutriționist sportiv acreditat CIO.

Despre campanie

Campania se va derula în perioada noiembrie 2013 – ianuarie 2014 și este susținută de principalele companii și mărci din industria laptelui din România precum Danone, LaDorna, Napolact, Olympus, Zuzu, care folosesc tehnologia de procesare și ambalare la cutii de carton Tetra Pak.

Mai multe informații sunt disponibile pe www.dalapte.ro și pagina de Facebook //www.facebook.com/BeaLapte.

1 Studiul Tetra Pak este reprezentativ la nivel național și a fost realizat în 2011 de către compania de cercetare 360 Insights, pe un eșantion de 1000 de persoane, femei și bărbați, din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18-64 ani. Metodologie – interviuri față în față. Marjă de eroare +/- 3,1%.

Bucuresti, 14.11.2013
{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.