Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Cuvantul-cheie pentru relansarea economica in 2012: increderea

Daca anul care este pe cale sa se incheie a fost marcat de deznadejde si pesimism, 2012 ar trebui sa fie un an al increderii, sentiment care va contribui la refacerea economiei, estimeaza personalitati de marca ale mediului de afaceri care au participat luni la Gala „Economia in 2012”, organizata si transmisa in direct de The Money Channel.

"Mi-as dori ca 2012 sa fie anul in care sa reincepem reconstructia increderii nationale. Avem nevoie de incredere nu doar la nivelul consumatorului, ci si la nivelul partenerului de afaceri si al investitorului”, a spus Sergiu Oprescu, presedintele Alpha Bank.

Felix Daniliuc, directorul general al Raiffeisen Leasing, considera ca 2012 ar trebui sa fie anul intelepciunii: "Avem trei ani de context economic total diferit de ceea ce am vazut pana in 2007 si, iata, suntem la un final de 2011 cu crestere economica. Am motive sa spun ca suntem mai intelepti si 2012 va fi caracterizat de acest lucru”, a spus Daniliuc.

Radu Ghetea, presedintele CEC Bank priveste cu optimism spre 2012. „Sunt convins ca refacerea increderii se va putea realiza, numai ca, de data aceasta, trebuie sa stim ca trebuie pornit de undeva. Acel undeva, din nefericire, nu se afla numai in mainile noastre. Este vorba de refacerea increderii intre state, este vorba de refacerea increderii intre banci si atunci repartizarea fondurilor, repartizarea lichiditatii se va putea face pe cale naturala si din nou vom avea posibilitatea sa vedem cum fonduri dintr-o banca romaneasca se transfera intr-o alta banca romaneasca fara probleme, de la o zi la alta, de la o luna la alta.", a spus Ghetea.

Oamenii de afaceri si consumatorii trebuie sa aiba incredere in primul rand in politicile guvernamentale, este de parere Veronica Toncea, presedintele Fondului de Garantare a Creditului Rural. „Trebuie sa reconstruim increderea in politicile guvernamentale”, a spus aceasta.

Criza economica i-a afectat cel mai mult pe antreprenori, care si-au vazut afacerile amenintate. Insa acestia nu si-au abandonat strategiile si au luptat pentru a rezista. Datorita lor, economia Romaniei este inca stabila, este de parere Adrian Prodanel, directorul general al Motor AG.

Cresterea economica sustenabila nu este posibila fara contributia sistemului bancar. Cele 42 de banci prezente pe piata din Romania sunt insa prea putine, crede Dan Pascariu, presedintele Consiliului de Supraveghere al Unicredit Tiriac.
Desi consumul contribuie din plin la cresterea economica, este mult mai important sa existe banii care sa fie cheltuiti. Omul de afaceri Ovidiu Tender a declarat ca industria este mai importanta pentru economie, pentru ca productia de bunuri este aducatoare de venituri.

Bani putini, consum la pamant in 2011

Consumul nu a raspuns asteptarilor in 2011, au declarat personalitati de marca ale mediului de afaceri. Insa criza i-a invatat pe antreprenori sa raspunda mai repede si sa-si planifice afacerile in concordanta cu piata. „La nivelul consumului nu s-a intamplat ceea ce ne asteptam… a ramas undeva foarte, foarte jos.”, a observat Radu Ghetea.

Consumul nu a ajuns la nivelul asteptarilor in principal pentru ca resursele populatiei sunt insuficiente, dar oamenii de afaceri s-au acomodat conditiilor dificile. Astfel, anii urmatori trebuie priviti cu incredere, este de parere Dan Ostahie, presedintele Altex.

„Cu certitudine consumul are legatura cu increderea si odata cu cresterea increderii creste si consumul, insa increderea nu e suficienta, populatia are nevoie de resurse pentru a-si putea permite acest consum. Daca pana in 2008, consumul a crescut cu credite, creditarea in ultima perioada a scazut foarte mult si pe fondul dificultatilor, cu certitudine sectorul de consum va fi afectat si in 2013”, a aratat Ostahie.

Consumul a dezamagit, dar nu in toate domeniile. Cu toate ca segmentul auto s-a contractat in 2011, sectorul premium a crescut, a spus Adrian Prodanel, directorul general al Motor AG. „Sectorul auto a cunoscut o noua contractie in 2011, la fel ca in 2010. Sectorul premium a crescut, spre 30%, in conditiile in care toata piata auto a scazut cu 12-14%. Acest segment auto premium a ramas stabil ca numar de cumparatori. Cresterea din 2011 se datoreaza, printre altele, sectoarelor corporate, IT si pharmaT, a adaugat acesta.

Seria dezbaterilor "Economia in 2012" va continua miercuri cu analiza domeniilor cu potential, care ar putea deveni motoare ale cresterii in 2012. Iar joi, la The Money Channel, veti putea urmari o analiza dedicata viitorului industriei si sectorului energetic.

Bucuresti, 13.12.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.