free download 78 travel guides written by experts

Cursa de calificare pentru Nürburgring 24h: primul podium pentru noul BMW M6 GT3 pe varianta Nordschleife

Bucureşti/Nürburgring, 18 aprilie 2016. La doar a doua prezenţă a sa pe varianta Nordschleife de la Nürburgring (Germania), BMW M6 GT3 a sărbătorit prima clasare pe podium în “Infernul Verde”. Maxime Martin (Belgia), Philipp Eng (Austria) şi Alexander Sims (Marea Britanie) au ocupat locul al treilea în cursa de calificare pentru întrecerea de 24 de ore – cei trei s-au aflat, succesiv, în cockpitul #23 BMW M6 GT3 înscris de ROWE Racing.

La 28 şi 29 mai, noul BMW M6 GT3 va debuta în legendara cursă de 24 de ore. În principal, cura de calificare reprezintă un test intensiv în pregătirea pentru clasica de anduranţă din Masivul Eifel.

Weekendul din regiunea Eifel a fost caracterizat de obişnuitele condiţii meteo imprevizibile. Temperaturile au fost scăzute, cu o combinaţie de soare, ploaie şi chiar grindină. Natura schimbătoare a vremii a afectat fazele iniţiale ale cursei de şase ore, înainte ca soarele să-şi intre treptat în drepturi.


Martin a reuşit cel mai rapid tur al celei de-a doua sesiuni de calificări, disputată duminică dimineaţă, asigurând primul pole position pe varianta Nordschleife de la Nürburgring pentru noul BMW M6 GT3. De asemenea, belgianul a fost cel care a luat startul în cursă, reuşind să conducă autoritar la început. După 20 de minute, ploaia torenţială şi grindina au pus stăpânire pe o porţiune a circuitului şi echipa a decis să facă un pit stop neprevăzut pentru schimbarea pneurilor. #23 BMW M6 GT3 a ieşit din Top 20, dar Martin, Sims şi Eng au revenit rapid în plutonul fruntaş. Un final interesant a făcut ca ultimul pilot urcat în cockpit, Sims, să ocupe cea de-a treia treaptă a podiumului.

Jörg Müller (Germania), Marco Wittmann (Germania) şi Jens Klingmann (Germania) au condus cea de-a doua maşină a echipei, cea cu numărul de concurs 22. Însă ei au fost urmăriţi de ghinion: Müller a fost lovit de o altă maşină chiar după start, ceea ce a afectat partea frontală a modelului BMW. A fost nevoie de o oră şi 20 de minute pentru repararea maşinii, cei trei reuşind să revină în cursă. Müller, Wittmann şi Klingmann au încheiat pe locul al 50-lea. Toţi trei au concurat ca “guest drivers” pentru ROWE Racing, iar în cursa de 24 de ore se vor afla în cockpitul unui BMW M6 GT3 înscris de Schubert Motorsport.

Al doilea cel mai bine clasat BMW M6 GT3 în cursa de calificare pentru întrecerea de 24 de ore a fost cel cu numărul de concurs 100, înscris de Walkenhorst Motorsport powered by Dunlop: Victor Bouveng (Suedia), Christian Krognes (Norvegia) şi Michele di Martino (Germania) au încheiat pe locul al optulea. De asemenea, ei au înregistrat şi cel mai rapid tur al cursei, cu timpul de 8:18,226. A doua maşină a echipei, având numărul 101, a fost pilotată de Matias Henkola (Finlanda), Kazunori Yamauchi (Japonia), George Richardson (Marea Britanie) şi Max Sandritter (Germania), fiind obligată să abandoneze.

Pilot BMW în DTM, Tom Blomqvist (Marea Britanie) a concurat şi de această dată pe un BMW M235i Racing înscris de Walkenhorst Motorsport. El a folosit cursa de calificare pentru a se obişnui cu varianta Nordschleife, după care, în cursa de 24 de ore, se va afla în cockpitul unui BMW M6 GT3 al Walkenhorst Motorsport. După şase ore tumultoase, Blomqvist şi coechipierii lui – Alex Lambertz (Germania) şi Marc Ehret (Germania) – au încheiat pe locul al 51-lea. Victoria în clasa BMW M235i Racing Cup a revenit echipajului format din Norbert Fischer (Germania), Christian Konnerth (Germania) şi Gabriele Piana (Germania), înscris de Pixum Team Adrenalin Motorsport.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *