Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Cumparaturi online de 3,35 milioane de lei la inceput de an

În primele trei luni ale acestui an românii au făcut cumpărături online în valoare de 3,35 de milioane de lei (fără TVA) prin intermediul 2Parale, cea mai mare reţea de afiliere din România.

Cheltuielile sunt de aproape patru ori mai mari decât cele din perioada similară a lui 2010. Pe de altă parte, afiliaţii au câştigat comisioane de 256.000 de lei.

Potrivit unui raport realizat pe activitatea din 2Parale, în intervalul 1 ianuarie – 31 martie 2011, comerţul electronic continuă să câştige teren, numărul de vânzări online înregistrate în această perioadă fiind de peste patru ori mai mare decât cel din primul trimestru al lui 2010. Cele mai atractive produse cumpărate prin 2Parale au fost cele de fashion şi IT&C. Cărţile şi articolele pentru copii se numără şi ele printre produsele care se bucură de un interes în creştere din partea cumpărătorilor online din România.

În paralel, site-urile de reduceri colective câştigă popularitate şi conving tot mai mulţi români să cumpere online. Numai în intervalul ianuarie-martie numărul de vânzări înregistrate de acest tip de site-uri prin 2Parale s-a majorat de peste patru ori.

Datele arată că românii fac mai multe cumpărături online, însă cheltuiesc mai puţin la o singură tranzacţie. Dacă în primul trimestru al anului trecut 45% dintre comenzi erau sub 100 de lei, acum mai bine de jumătate nu depăşesc această sumă. Pe de altă parte, proporţia cumpărăturilor care trec de 400 de lei a rămas la fel. Valoarea medie a cumpărăturilor este de 162 de lei (fără TVA), mai mică decât cea din perioada similară a lui 2010.

"Dezvoltarea atât de rapidă a reţelei 2Parale este strâns legată de dezvoltarea comerţului online în România – unul din puţinele sectoare economice aflate în creştere rapidă. Dacă anul trecut peste 600.000 de români au cumpărat online (conform Eurostat 2010), anul acesta vom avea peste 1.000.000 de români care vor achiziţiona produse sau servicii online.

Piaţa de comerţ online şi-a confirmat potenţialul şi a depăşit deja masa critică – cine a înţeles la timp această oportunitate are deja un avantaj important în faţa competitorilor.

Estimările pentru următorii ani sunt foarte bune – avem semnale clare de la jucători importanţi cu privire la investiţii semnificative în comerţul online – iar marketingul afiliat va creşte cu siguranţă ca pondere în totalul vânzărilor generate prin acest canal. Intenţionăm să ne dezvoltăm în continuare atât ca dimensiune, cât şi ca servicii oferite – anul acesta vom lansa câteva proiecte care ne vor consolida poziţia de lider de piaţa în marketing afiliat.", a explicat Dorin Boerescu, CEO 2Parale.

Martie a fost cea mai bună perioadă pentru cumpărăturile online, marcând în acealaşi timp şi a şaptea lună de creştere consecutivă a vânzărilor realizate prin 2Parale. Tot în martie s-au alocat şi cei mai mulţi bani pentru achiziţionarea produselor IT&C, comanda medie depăşind 650 de lei (fără TVA). De de altă parte, pentru produsele de fashion s-a cheltuit mai mult per vânzare în luna ianuarie, media fiind de 171 de lei (fără TVA).

Spre deosebire de anul trecut, când marţi şi miercuri erau zilele cu cele mai multe cumpărături, interesul s-a mutat acum în zilele de joi şi vineri. Ca interval orar, românii sunt mai predispuşi să achiziţioneze produse în partea a doua a zilei, după prânz.

Pentru mai multe informaţii, consultaţi raportul ataşat şi www.2parale.ro. Toate sumele prezentate sunt fără TVA. Cifrele includ doar vânzările finalizate până la momentul redactării raportului.

Bucuresti, 12.04.2011

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *