Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Cum poate fi suspendat abonamentul de telefonie, internet sau televiziune?

Contractul pentru serviciile de telefonie, internet sau televiziune poate fi suspendat pe parcursul derulării fie la cererea utilizatorilor, fie din inițiativa furnizorului, în funcție de prevederile pe care le conține.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) le amintește utilizatorilor de servicii de comunicații în ce situații poate fi realizat acest lucru.

La cererea utilizatorului

Deși operatorii nu sunt obligați prin lege să le ofere clienților, la cerere, posibilitatea de a suspenda furnizarea serviciilor de telefonie, internet sau televiziune, unii dintre ei oferă această facilitate pentru perioade limitate. În această situație, contractele încheiate ar trebui să conțină informații precum:
• perioada maximă pentru care poate fi solicitată suspendarea furnizării serviciului
• dacă această perioadă va prelungi proporțional durata contractuală inițială (perioada contractuală minimă)
• în ce condiții se realizează reconectarea – de exemplu, dacă se percep taxe pentru reconectare.

Utilizatorii interesați de această facilitate pot afla direct de la furnizorul lor (relații cu clienții, magazine etc.) unde și cum trebuie depusă cererea pentru suspendarea temporară a serviciului.

Din inițiativa furnizorului

În funcție de prevederile contractelor încheiate cu utilizatorii finali, furnizorii pot suspenda din proprie inițiativă serviciul de telefonie, internet sau televiziune, în situații precum:
• neplata facturilor în termenul indicat în contract
• nerespectarea altor obligații contractuale
• suspiciunea existenței unei fraude sau a unui abuz.

ANCOM le amintește utilizatorilor că în contractul încheiat cu furnizorii de servicii de comunicații trebuie să regăsească cel puțin următoarele informații referitoare la suspendarea serviciilor de către furnizori:
• în ce situații poate fi suspendată furnizarea serviciilor
• eventualele consecințe ale suspendării asupra celorlalte drepturi și obligații contractuale – de exemplu, suspendarea pentru neplată a unui abonament ar putea atrage și suspendarea celorlalte abonamente deținute la furnizorul respectiv; suspendarea pentru fraudă sau abuz poate atrage plata unor despăgubiri etc.
• în ce condiții se poate relua furnizarea serviciului – de exemplu, după plata la zi a facturilor și a unei taxe de reconectare.

Ce, cum și unde reclami

Dacă ai încheiat un contract în care nu sunt precizate condițiile de suspendare a furnizării serviciului deși furnizorul oferă această facilitate sau își exercită acest drept, ANCOM poate lua măsuri. Vezi cum ne poți transmite o sesizare.

Dacă furnizorul nu își respectă obligațiile contractuale referitoare la suspendarea furnizării serviciului te poți adresa Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.