Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Studiu Today’s: Cum îți promovezi afacerea cu un salariu minim pe economie

Today’s, agenție de marketing online, a realizat un studiu de caz al opțiunilor de promovare cu buget limitat. Dacă marile companii își permit bugete de marketing mari, cu distribuția mesajului pe cât mai multe canale, când vine vorba de startup-uri și antreprenori aflați la început de drum, banii investiți în publicitate sunt mai puțini.

Tocmai de aceea, Today’s a fixat un buget ipotetic de 200 de euro și oferă sfaturile esențiale de promovare în această limită.

Unul dintre marile avantaje ale promovării în online este că pot fi derulate campanii de succes chiar și cu bugete mici. Astfel, poți investi timp și resurse interne pentru crearea unui conținut de calitate, pe care să îl promovezi în diferite forme pe canale de comunicare diferite. Sunt două modalități de a realiza acest lucru: organic sau plătit.

Platforme potrivite pentru maximum de ROI

Balanța între organic și plătit poate înclina oricând către una dintre cele două, în funcție de ceea ce ai de promovat, de mesaj și de conținutul aferent. Când vine vorba de buget și de alocare bani, ai multe canale online și instrumente de promovare care te pot ajuta și pe care să ai un nivel cât mai ridicat al ROI (return of investment). AdWords Search, Remarketing, Display, Youtube Ads, LinkedIn Ads sau Facebook Ads și Instagram Ads sunt doar câteva și dintre cele mai eficiente pentru bugete mici.

Pentru o abordare multicanal și un mix extins de instrumente, e necesar un buget minim de 1.000 – 1.500 de euro pe lună. Bugetul investit trebuie să crească proporțional cu numărul instrumentelor utilizate. Totuși, începi de la sume mai mici, astfel că pentru un buget de aproximativ 200 euro/lună, Today’s recomandă utilizarea unui singur canal de promovare. De exemplu, poți folosi Google într-un mix de două instrumente: Google Search și Remarketing. Asemenea, când te axezi pe conținut vizual, poți investi în Facebook și Instagram (au platformă comună pentru gestionarea anunțurilor). Contează foarte mult nișa afacerii și rezultatele dorite.

Când vrei să te promovezi gratuit, conținutul e rege

Când alegi să îți crești afacerea organic, poți începe de la a crea conținut pentru blogul companiei. Pentru acesta, creșterea organică în motoarele de căutare poate fi făcută prin SEO (search engine optimization) „in house“, prin actualizarea descrierilor de pe site folosind cuvinte cheie relevante, completarea metadescrierilor, stabilirea unor link-uri scurte pentru pagini și includerea cuvintelor cheie în URL, dar și optimizarea imaginilor. De asemenea, nu trebuie uitat newsletterul, prin care poate fi distribuit conținutul către abonați.

Dincolo de motorul de căutare, prezența în social media e foarte importantă, mai ales că și rețelele sociale sunt indexate. Pe Facebook, LinkedIn, Google+, Instagram și chiar Twitter profilurile business sunt binevenite. O altă categorie importantă din online sunt forumurile, unde e important să identifici cinci până la zece din domeniul tău de activitate, pe care să publici conținut relevant. În plus, poți oferi suport pe site-ul companiei, prin implementarea unui live chat.

Acestea sunt însă medii și trucuri, dar conținutul este cel care face diferența. Poți lua în calcul să creezi tutoriale potrivite domeniului, care să fie publicate pe YouTube, Facebook sau chiar Vimeo, deși trebuie să ții cont că YouTube este mult mai popular și oamenii identifică platforma cu conținutul video dezirabil, consumabil. Infograficele sunt o altă formă de a prezenta informații într-o manieră rapidă, ușor de urmărit și reținut, iar pentru crearea acestora sunt câteva site-uri gratuite care te pot ajuta, cum ar fi Infogr.am.

Pentru obținerea celor mai bune rezultate, recomandarea Today’s este să îmbini componentele organice și plătite, deoarece un conținut bun va fi mereu apreciat și distribuit, iar investiția în publicitate îl poate duce la cât mai mulți potențiali clienți.

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.