Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Cum arată profilul votanților USR-Plus? Analiză Reveal Marketing Research pe baza ediției speciale a barometrului Românii AZI: Politic

Profilul emoțional al votanților USR-Plus

În condițiile ultimului an în care publicurile au devenit tot mai fragmentate, fiecare segment căpătând un caracter din ce în ce mai antagonic în raport cu celelalte segmente, Reveal Marketing Research își propune să realizeze o analiză a evoluției emoționale, a priorităților și a atitudinilor sociale ale principalelor bazine electorale.

Dacă majoritatea studiilor se concentrează asupra anticipării rezultatelor electorale sau a nivelului de prezența la vot, ediția specială a barometrului Românii AZI își dorește să surprindă și să înțeleagă care sunt cele mai potrivite metode de comunicare cu aceste segmente electorale.

Barometrul Romanii AZI este un instrument dezvoltat de Reveal Marketing Research care monitorizează, începând cu luna aprilie, axa emoțiilor și a priorităților românilor în contextul actual.

Citește aici profilul votanților PNL

USR-Plus este al doilea bazin electoral prezentat în această analiză, urmând ca în ediția viitoare să fie publicat profilul alegătorilor PSD.

Profilul motivațional al votanților USR-Plus. Ce îi motivează pe votanții USR-Plus și cum sunt aceștia comparativ cu media? (ANALIZĂ AUGUST-NOIEMBRIE)

  • Cu până la 6% mai orientați către depășirea obstacolelor și schimbare decât media populației.
  • Cu până la 10% mai orientați către relații sociale și unitate.
  • Cu până la 7% mai puțin orientați către stabilitate, responsabilitate și credință.
  • Cu până la 3% mai puțin orientați către perfecționare și putere.

Profilul motivațional al votanților USR-Plus

Votanții USR-Plus sunt mai orientați către relații sociale, iar votanții PNL, către schimbare. Oare ce priorități au votanții PSD? (în ediția următoare)

Votanții USR-Plus din lunile august-noiembrie, sunt mai orientați către Depășirea obstacolelor/ schimbare ca priorități, cu o diferență de procente între 4% și 6% față de medie.

Până în octombrie, ei sunt aproape la fel ca media populației când vine vorba de orientarea către Relații sociale și unitate, un teritoriu care ajunge în importanță la 39% pentru ei. Însă, în luna noiembrie, orientarea către relații sociale crește cu 10%, cu până la 6% mai mare decât în rândul votanților PNL.

Aceștia sunt cel mai puțin orientați către teritoriul Stabilității, față de toți ceilalți votanți, cu până la 7% diferență.

Familiile moderne, cei mai orientați către Relații sociale și unitate în noiembrie – creștere de la 41% la 52% în urban.

Profilul emoțional al votanților USR-Plus. Cum cred votanții USR-Plus că se simt românii? Cum diferă percepția votanților USR-Plus comparativ cu media? (ANALIZĂ APRILIE-NOIEMBRIE)

  • Cu până la 7% mai puțin furioși și temători până în octombrie, apoi cu până la 10% mai furioși și temători.
  • În ceea ce privește motivația și bucuria, nu sunt diferențe semnificative față de media națională.
  • Cu până la 6% mai puțin obosiți și dezamăgiți decât media.
  • Cu până la 7% mai relaxați și mai liniștiți.

Profilul emoțional al votanților USR-Plus

Află ce votanți sunt mai furioși! USR-Plus sau PSD? (în ediția următoare)

În lunile august și septembrie, votanții USR-Plus îi percep pe români ca având emoții pozitive într-o proporție mai mare decât o fac ceilalți romani, cu până la 7% mai puțin furioși și tot până la 7% mai relaxați și liniștiți, mai ales în luna august.

În luna octombrie, aceștia se percep cu până la 6% mai puțin obosiți și dezamăgiți, decât se percep românii în medie (urban și rural).

În luna noiembrie, furia și panica sunt percepute ca fiind cu până la 10% mai des întâlnite în rândul romanilor.

Segmentele cele mai furioase în rural: Milenialii și maturii singuri (75%)
În mediul urban: familiile moderne și familiile tradiționale, la egalitate (65%).

Metodologie si univers de cercetare

Studiul a fost realizat pe un eșantion național – rural și urban, în rândul persoanelor digitalizate. Metoda de colectare a fost CAWI – chestionar auto-aplicat online de 1015 respondenți (în luna noiembrie). Marja de eroare: +/-3%.

Structura eșantionului

Milenialii (10% din totalul populației, 9% urban, 12% rural) – 18-30 ani, singuri, fără copii, studii superioare sau încă studiază, din toate categoriile de venit.

Tinerii profesioniști (7% din totalul populației, 6% urban, 7% rural) 25-35 ani, căsătoriți sau într-o relație stabilă, fără copii, Educație superioară, venituri medii-mari – peste 2000 lei/ membru de familie.

Familiile moderne (22% din totalul populației, 25% urban, 18% rural) – 25-44 ani, căsătoriți/ divorțați, cu copii până în 14 ani în gospodărie, studii medii-superioare, venituri medii-mari – peste 2000 lei/ membru de familie.

Familiile tradiționale (25% din totalul populației, 17% urban, 34% rural) – 30-54 ani, căsătoriți, cu copii sub 18 ani în gospodărie, studii primare-medii, venituri mici-medii – sub 2000/ membru de familie.

Maturii fără partener (12% din totalul populației, 12% urban, 11% rural) – 35-55 ani, singuri, fără copii, din toate categoriile de venit și educație.

Seniorii pensionari (24% din totalul populației, 30% urban, 18% rural) – 55+ ani, căsătoriți, cu copii, dar fără copii sub 18 ani în gospodărie, din toate categoriile de venit și educație.

Despre barometrul Românii AZI

Românii AZI este un barometru dezvoltat de Reveal Marketing Research și funcționează ca instrument de punere în context a cercetărilor de piață implementate pentru clienții din portofoliul companiei. El are loc lunar și redă aspecte de moment legate de români, dar și evoluția lor în timp. Astfel, toate studiile pornesc de la înțelegerea consumatorilor deoarece ei sunt dinamici, nu statici. Brandurile învață cum trebuie să comunice cu publicul țintă, pornind de la emoțiile și motivațiile dominante din societatea românească din acea perioadă. În luna noiembrie, barometrul pune în context, inclusiv opțiunile politice.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.