Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Cum a evoluat Instagram Ads

Cum a evoluat Instagram Ads

Încă de la începuturile sale din 2010, Instagram a arătat că are un potențial major în ceea ce privește promovarea. Deși inițial utilizat ca rețea socială, exclusiv pentru postarea de fotografii, în timp importanța Instagram s-a văzut și în aria de promovare.

Așa se face că în prezent Instagram este utilizat la scară largă, de către un număr imens de utilizatori, astfel încât potențialul de promovare și generare de conversii este substanțial.

Cum a evoluat Instagram Ads

sursa foto

De ce să alegi Instagram Ads?

În prezent există mai multe platforme de promovare, precum Google Ads, pe care le poți folosi pentru a facilita interacțiunea cu utilizatorii, potențiali clienți. Totuși, Instagram Ads iese în evidență deoarece rețeaua este concepută ca o sursă de informare și inspirație, promovarea în sine fiind făcută majoritar pe baza impactului vizual al imaginilor.

Dacă la începuturi Instagram permitea doar postarea de fotografii, după un algoritm care viza afișarea cronologică, de-a lungul timpului aceste lucruri s-au schimbat. Așa cum era de așteptat, o dată cu cumpărarea platformei Instagram de către CEO-ul Facebook, în 2012, Instagram a prins același vânt bun în contextul dezvoltării promovării online.

Astfel, dacă în anul 2012 Instagram număra 80 de milioane de utilizatori, un an mai târziu acest număr avea să fie cu 20 de milioane de utilizatori mai mare.

Începând cu anul 2016 începe de fapt și dezvoltarea promovării afacerilor, odată cu implementarea story-urilor temporare, cu durată de 24 de ore. Această metodă de promovare este utilizată cu rezultate foarte bune chiar și în prezent, mai ales de către influencerii care prezintă sau recomandă produse, ca urmare a colaborării cu anumite companii.

De asemenea, fiecare business descoperă treptat potențialul story-urilor sponsorizate, dar și pe cel al postărilor uzuale, acestea fiind optimizate astfel încât ele să ajungă mai rapid și mai eficient la audiența setată.

Instagram Ads, o rețea nu doar pentru tineret

La apariția platformei Instagram pe piață a existat de multe ori o delimitare clară a generațiilor. Astfel, în primii ani de la lansare, Instagram s-a bucurat majoritar de o audiență foarte tânără, cu grupe de vârstă majoritare între 14-18 ani.

Treptat însă, Instagram a devenit o platformă socială de interes și pentru grupa de vârstă 18-24 ani, pentru ca o dată cu trecerea timpului și o dată cu preluarea de către Facebook a platformei, din ce în ce mai multe business-uri să se regăsească și aici.

Discrepanța la nivel de generații a constat în faptul că utilizatorii erau deja obișnuiți cu sistemele de promovare implementate de către Facebook, iar limitarea doar la fotografii era un considerent important în alegere.

Din acest motiv, majoritatea adulților au rămasi fideli Facebook, lucru care însă avea să se schimbe pe parcurs, o dată cu înțelegerea mai corectă a posibilităților de promovare prin Instagram Ads și prin potențialul major la nivel de expunere.

În prezent Instagram Ads este o resursă foarte importantă de promovare deoarece rețeaua în sine este una tânără, drept pentru care promovarea produselor care are ca grup țintă de persoane persoanele tinere are toate șansele să întâlnească în mod rapid și facil cererea pieții.

Un aspect interesant este faptul că, atâta vreme cât anunțurile sunt create cu Ads Manager, poți targeta foarte bine audiența, deoarece Facebook și Instagram sunt platforme conectate.

Poți crea poll-uri, poți seta anunțul astfel încât acesta să conducă către profilul companiei (contact) sau la site, iar un lucru foarte important este faptul că anunțurile pot trece de cele mai multe ori ca postări uzuale, nefiind mari diferențe între acestea, la nivel vizual.

Totuși, există mai multe tipuri de vizualuri de promovare pe care le poți alege pentru Instagram Ads, atât pentru foto, cât și pentru materialele video. Va fi nevoie pentru aceasta să setezi, ca și în cazul Facebook Ads datele demografice, audiența și să stabilești un buget, după care să ai în vedere acel call to action care să determine utilizatorul să interacționeze cu postarea ta.

De cele mai multe ori postările promovate prin Instagram Ads se disting prin creativitate, cumulată cu funcționalitățile platformei care îți permit să atragi clienții rapid. Este însă nevoie și aici de tehnici foarte bune de copywriting și de persuasiune, dar și de o comunicare foarte bună la nivel de interacțiune cu clienții.

În prezent Instagram Ads poate conduce către rezultate foarte bune atunci când anunțurile sunt setate corect și când sunt respectate toate cerințele de promovare eficientă.

Tehnici care să te ajute pentru o promovare eficientă cu ajutorul Instagram Ads

Pentru a te bucura de rezultate foarte bune în ceea ce privește promovarea poți apela la câteva tehnici care să sprijine acest demers. În definitiv ar trebui să nu uiți că fiecare anunț creat vine ca răspuns la o cerință a utilizatorilor, așa că va trebui să te gândești care este cel mai frumos, eficient și creativ răspuns pe care îl poți oferi. Iată ce ar mai trebui să folosești pentru un maxim de eficiență în promovare prin Instagram Ads.

Calitatea vizualurilor

Instagram a plecat de la ideea de platformă destinată exclusiv postărilor pe bază de poze și, deși aceste cerințe s-au mai schimbat, ele încă sunt de sine stătătoare. Astfel, pentru a promova orice produs sau serviciu vei avea nevoie de vizualuri eficiente, clare și grăitoare, pentru că în definitiv impactul vizual va fi definitoriu, dincolo de textul efectiv al postării.

Folosește un ton potrivit

Este nevoie să înțelegi faptul că Instagram are ca public majoritar tinerii și atunci va trebui să îți adaptezi vorbirea ca brand, pentru a fi cât mai aproape de utilizatori. Tonul prietenos, jucăuș chiar, atrage mai mult decât o postare foarte serioasă, însă acest lucru depinde, desigur, și de nișa ta.

Implementează idei noi și nu te teme să explorezi

Dacă vrei să reușești va trebui mai înainte de orice să încerci să testezi și să experimentezi. Acest lucru poate că nu îți va oferi mereu doar reușite, însă cu siguranță vei învăța destul de multe lucruri.

Instagram Ads este o platformă cu potențial imens în ceea ce privește promovarea, așa că merită să încerci să te promovezi eficient chiar și acest context. Testează, caută și eficientizează pentru a descoperi cum poți transforma Instagram Ads într-un partener de nădejde în ceea ce privește promovarea online a brandului tău.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.