in termeni de planificare, bugetare si realizare
În general, la realizarea unui proiect trebuie atinse trei obiective principale: obiective specifice produsului sau serviciului ce urmează să fie realizat prin proiect, obiective de timp și obiective de cost. De aceea, principala preocupare a companiilor care lucrează pe proiecte este de monitorizare a resurselor, costurilor și timpului, pentru a avea informaţii relevante despre orele lucrate pe diverse activităţi, sesizări şi faze ale proiectului, pe de o parte, şi pe de alta, o vedere în detaliu în ceea ce privește respectarea bugetului alocat proiectului. Pentru a-și atinge obiectivele stabilitie, firmele au nevoie de o perspectivă clară a stadiului de îndeplinire a proiectului, în termeni de planificare, bugetare şi realizare.
Cu ajutorul modulului de Analiză şi control al proiectelor (PCAM) din SocrateBI, companiile pot să controleze stadiul de realizare a unui proiect, să determine timpul alocat proiectului pe fiecare angajat şi să aibă o evidenţă clară a proiectelor planificate versus proiecte finalizate. SocrateBI PCAM conține un set de rapoarte operaţionale care ajută companiile să poată determina proiectele în desfășurare, cheltuielile efectuate, orele de lucru acumulate, stadiul derulării unui proiect, şi să realizeze corelări între proiectele începute şi cele planificate să înceapă, respectiv cele închise şi cele planificate să se încheie.
Modulul PCAM include și alte rapoarte de analiză importante, precum:
– numărul de proiecte planificate să înceapă în fiecare an, precum şi numărul de proiecte finalizate;
– numărul de ore consumate pe proiect, zile lucrătoare până la sfârşitul proiectului, ore de muncă disponibile şi numărul de zile aferent ţinând cont de norma de lucru şi de resursele disponibile;
– timpul petrecut de un angajat pe un anumit proiect, fază sau activitate pe o anumită săptămână sau lună.
Construit pe platforma MicroStrategy, modulul SocrateBI PCAM include rapoarte, scorecard-uri (o colecţie de rapoarte specifice relaţionate), precum şi tablouri de bord (o colecţie de rapoarte relaţionate şi adaptate pentru o vizualizare optimă). În plus unele rapoarte oferă o imagine agregată pentru a putea observa cu usurinţă trendurile, în timp ce altele oferă o imagine detaliată despre proiecte.