Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Cresterea salariilor nu rezolva problema calitatii in educatie,

spun membrii Guvernului Privat

Noi reactii venite din partea membrilor Guvernului Privat arata ca acordarea de mariri salariale pentru profesori este inutila daca nu e facuta in legatura directa cu performanta. Salarii mai mari nu inseamna deloc profesori mai motivati sau mai bine pregatiti.

Monica Tatoiu, director general Oriflame Romania:

Promulgarea unei legi de catre Presedinte ca institutie are un caracter formal. Responsabilitatea consecintelor pentru economia romaneasca din perspectiva crizei financiare mondiale este exclusiv a forului legislativ si a electoratului care i-a trimis in Parlament. Electorat care va suferi consecintele pe termen lung. Reformele in educatie trebuie corelate cu proiecte subordonate unor strategii pe termen lung. Cresterea salariilor nu va rezolva problema calitatii in educatie. Lipsa unei strategii si mai ales a criteriilor de evaluare a actului educativ va avea un impact negativ pe termen lung asupra calitatii fortei de munca din Romania. Reforma in educatie presupune inainte de toate asumarea cu responsabilitate a unei strategii de catre toti decidentii in domeniu. Reforma in educatiei trebuie sa fie formulata sub forma unui contract intre societate si furnizorii de servicii, cu drepturi si responsabilitati. In caz contrar, la fel ca si in derularea oricaror contracte, ne vom trezi peste alti 4 ani cu obiective nerealizate si termene amanate sine die.

Valentin Pauna, vicepresedinte HR Bancpost:

In egala masura, decizia de promulgare nu are limpezimea unui lucru bine facut. Lipseste cu desavarsire comunicarea strategiei, intelegerea, vizualizarea si asumarea de catre romanii insisi a destinatiei finale a reformei. Salarii mai mari nu inseamna deloc profesori mai motivati sau mai bine pregatiti. Inca din anii 60, Hertzberg (studiind ce ne motiveaza, respectiv demotiveaza la locul de munca) gasise raspunsul la eterna dilema: “Have spiralling wages motivated people? Yes, to seek the next salary increase.”

Privita izolat, este o decizie menita sa catalizeze, sa aduca putina viteza intr-un proces care bate pasul pe loc. Decizia de promulgare este insa plina de dulceata de a fi rezolvat (temporar) plata profesorilor, dar si de amaraciunea de a nu o fi rezolvat (deloc) pe aceea a tuturor celorlalte categorii sociale. In business, leaderii isi asuma responsibilitatea de a diferentia. Daca intentia Presedintelui este de a consfiinti importanta vitala a pregatirii profesionale actuale si viitoare a romanilor atunci cu siguranta ca isi asuma o mare responsibilitate, lucru care este de apreciat.

Daniela Necefor, managing partner Total Business Solutions:

Cresterea de salarii nu rezolva nimic. Dupa cum vedem deja, toate celelalte categorii de bugetari ies in strada si cer salarii mai mari. Daca tot s-a luat decizia de marire a salariilor, ar fi trebuit ca profesorii sa intre intr-un proces de evaluare de doua luni, iar banii sa se acorde diferentiat in functie de rezultate. Stim cu totii ca unii dintre profesori abia au obtinut note de 5 in testarile de pana acum.

Bucuresti, 27.10.2008

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.