Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

2016 aduce o crestere de 28% pentru consumul de internet pe dispozitivele mobile

Timpul pe care oamenii din intreaga lume il vor aloca utilizarii internetului mobil va creste cu 27,7% pe parcursul anului 2016, inducand consumului global de media o crestere de 1,4%, potrivit raportului Zenith – “Media Consumption Forecasts”.

Toate celelalte tipuri de media (inclusiv desktop internet) vor inregistra un declin de 3,4% in total.

Aceasta este a doua ediție anuala a raportului Zenith “Media Consumption Forecast” , care urmareste schimbarea tiparelor de consum media, si evalueaza modul in care timpul alocat diferitelor tipuri de media se va schimba in perioada 2016 – 2018. Raportul analizeaza cantitatea de timp dedicata citirii ziarelor si revistelor, vizionarii TV si ascultarii radio, cinema, folosirii internetului si vizualizarii publicitatii outdoor. Aceasta ediție cuprinde informatii referitoare la 71 de tari din intreaga lume, in crestere fata de cele 65 monitorizate anul trecut.

71% din consumul de internet este acum mobil

Consumul de internet desktop a crescut rapid in primii ani ai acestui deceniu, ajungand la 52 de minute pe zi, in 2014, de la 36 de minute pe zi, in 2010. Consumul de desktop se gaseste acum in declin pe masura ce tot mai multi utilizatori il inlocuiesc cu consumul pe baza dispozitivelor mobile. In 2015 mobile-ul a depasit desktop-ul pentru a deveni principalul mijloc de accesare a internetului, iar pentru anul acesta am prognozat ca oamenii din intreaga lume vor petrece in medie 86 de minute pe zi folosind internetul mobil, in comparație cu 36 de minute alocate desktopului. 71% din consumul de internet va fi prin intermediul telefoanelor mobile. O regiune puternic inclinata spre consumul de internet mobil este Asia Pacific, unde 73% din consumul de internet este mobil, urmata indeaproape de America de Nord, unde cota de mobile este de 72%.

Internetul mobil creste in timp ce toate celelalte tipuri de media intra in declin

Consumul de internet mobil este acum in crestere, in detrimentul tuturor celorlalte tipuri de mass-media. Prognozam ca timpul mediu alocat internetului mobil la nivel global va creste cu 27,7% in acest an, in timp ce timpul petrecut pe desktop internet va avea o scadere de 15,8%. Toate tipurile de media traditionala vor intra in declin in acest an: cinema-ul cu 0,5%, outdoor-ul cu 0,8%, TV-ul cu 1,5%, Radio cu 2,4%, cu 5,6%, ziarele și revistele cu 6,7%.

O mare parte a timpului petrecut de catre consumatori pe internet este dedicata consumului de continut produs de catre editorii și radiodifuzorii tradiționali. Proprietarii de media traditionala au investit masiv in extensiile digitale ale brandurilor, iar unele dintre ele au un public online mai larg decat au avut vreodata pentru produsele lor offline. Expansiunea consumului de internet mobil este o oportunitate pentru editorii și radiodifuzorii traditionali, dar in egala masura și o amenințare.

Mobile-ul duce la cresterea consumului total de media

Creșterea consumului de internet (la inceput desktop, iar acum mobil), a condus in perioada dintre anii 2010 și 2015 la o creștere de 7,9% a consumului global, al tuturor tipurilor de media, de la 403 de minute pe zi la 435. Cresterea a avut o medie de 1,5% pe an, și prognozam in continuare o amplificare de 1,4% in 2016. Pentru 2017 predictia este de 1,2%, comparativ cu 0,4% in 2018, pe masura ce consumul de mobile incepe sa se stabilizeze. In anul 2018, asteptam o medie globala de consum de 448 de minute pe zi.

Televiziunea inca domina consumul de media la nivel mondial

In ciuda declinului sau recent, televiziunea tradiționala ramane de departe cel mai popular dintre toate tipurile de media la nivel global, atragand 177 minute de consum pe zi, in 2015. Consumul de internet ocupa pozitia a doua, cu 110 minute pe zi. Televiziunea a reprezentat 41% din consumul global de media la nivel mondial in 2015 și ne asteptam ca acesta sa ajunga in continuare la 38% in 2018, cand internetul va reprezenta 31%.

“Tehnologia mobila transforma modul in care oamenii din intreaga lume consuma media și se extinde asupra consumului total de mass-media”, a declarat Jonathan Barnard, Head of Forecasting Zenith. “Acest lucru ofera proprietarilor de media traditionala posibilitatea de a ajunge la oameni și locuri la care nu au avut acces anterior si ofera consumatorilor modalitați complet noi de a gasi și a se bucura de un conținut adaptat nevoilor proprii.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *