Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Crestere de 89% a ratei de utilizare

cupoanelor promotionale in Romania, in prima jumatate a anului 2006

CuponPro, prima agentie de cuponing din Romania, raporteaza la jumatatea anului 2006 cresterea cu 89% a ratei de redemptie a cupoanelor promotionale in raport cu ultimele 6 luni ale anului trecut. Rata medie de utilizare a cupoanelor in tara noastra este de 14,29%, conform raportului CuponPro din iunie 2006.

Cuponing-ul este un mecanism promotional modern, o alternativa la promotiile clasice. Cupoanele de reduceri ofera avantaje tuturor factorilor implicati in promotie: consumatorilor – acestia putand sa achizitioneze produse la preturi mai mici decat cele afisate la raft, daca sunt in posesia cupoanelor -, producatorilor – care pot organiza si controla cu mai multa usurinta promotii de vanzari – precum si comerciantilor – pentru care derularea promotiilor implica trafic mai mare in magazine si cresterea volumului de vanzari.

Lansat in primavara anului 2005 in premiera in Romania, mecanismul promotiilor pe baza de cupoane s-a dezvoltat substantial in prima jumatate a anului 2006. Factorii care au contribuit la cresterea gradului de utilizare a cupoanelor au fost: a). redefinirea canalelor de distributie prin adaugarea si exploatarea intensiva a displayurilor plasate la intrarea in hipermarketuri si a dispenserelor la raft; b). Sustinerea campaniilor de cuponing prin alte metode de comunicare a mesajului promotional in magazin – promoteri, in store media, activitati de merchandising – care sa asigure prezenta corespunzatoare a marfii la raft pe toata perioada de promovare; c). editarea lunara si distribuirea revistei Cupon Pro, revista specializata in prezentarea de cupoane si reduceri catre consumatorul final a adus un aport esential in educarea consumatorului si informarea acestuia privind modul de folosire al cupoanelor de reducere, eficienta din punct de vedere al economiilor care se pot realiza de catre o familie prin utilizarea cupoanelor.

Analizand categoriile de produse cu eficienta sporita in materie de rezultate ale promotiilor bazate pe cupoane, principalele trei segmente cu cresteri importante au fost: 1. produsele alimentare – rata de redemptie fiind de 19,13%, cu o reducere medie aplicata pe produs de 15,1%; 2. produsele de ingrijire a locuintei – rata de redemptie de 18,46%, reducerea medie aplicata pe produs fiind de 16,5%; 3. bauturile – rata de redemptie de 11,9%, cu o reducere medie aplicata pe produs de 14,2%.

Utilizarea cupoanelor promotionale a crescut global si datorita diversificarii gamei de produse incluse in promotii, precum si numarului din ce in ce mai mare de companii producatoare de bunuri de larg consum care au utilizat aceasta metoda eficienta de promovare. Conform unei cercetari realizate de CuponPro in prima parte a anului in curs,  procentul cumparatorilor romani care au utilizat cel putin o data cupoane de reduceri este intre 20 si 25%. Raportul CuponPro pe semestrul intai al anului coroborat cu cercetarea mentionata dovedesc ca acest instrument modern de marketing castiga teren in Romania iar tendinta se va mentine ascendenta si va urma linia de dezvoltare a comertului modern (reprezentat de dezvoltarea magazinelor tip supermarket, hypermarket, mega discount).

Cupon Pro, dupa aproape un an si jumatate de activitate intensa si aproximativ 100 de campanii derulate in retelele de retail modern pentru marcile Activia, Adidas, Aga, Alexandrion, Ardealul, Axe, Baneasa, Bellman’s, Bucegi, Bunatati de la Bunica, Calgon, Cardinali, Cif, Cillit, Chio, Coca Cola, Colgate, Dero 2in1, Delma, Dobrogea, Domestos, Dove, Dujardin, Elita, Fanta, Feya, Frappe Selected, French Toast, Hanul Ars, Heinz, Hulala, Kandia, Knorr, Kreskova, Laura, La Festa, Lipton, Loncolor Noblesse, Loncolor, Ultra, Loncolor Trendy, Lurpak, Madex, Omo, Pedigree, Pepsi, Persil, Poiana, Prigat, P’tits Heinz, Rama, Rama Creme Bonjour, Rex, Rexona, Salam Sasesc, Scandia, Sibiu, Silan, Skol, Sunsilk, Vanish, Voslauer Balance, Whiskas si Yo estimeaza o rata alerta de extindere a masei utilizatorilor de cupoane de reduceri, care va atinge la sfarsitul anului 2006 cca 60-70% din cumparatorii prezenti in magazinele in care sunt distribuite cupoane.

Bucuresti, 8.09.2006

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.