Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Creativitate organizata sau strategie de Social Media

Simona Dumitru

Simona DumitruSimona Dumitru
Social Media Manager – www.creativeluggage.com

Așa cum poate și tu ai avut cândva nevoie de sfatul unui profesor, al unui antreprenor, al unui manager pentru a obține un succes, așa și business-ul tău are nevoie de o strategie de Social Media bine pusă la punct pentru atingerea unor obiective.
În cele ce urmează, redăm, cât se poate de scurt și la obiect, de ce să ții cont când gândești o strategie de Social Media:

1. cercetează background-ul.
Aproape că niciodată brief-ul de la client nu este suficient pentru a înțelege într-atât de bine brandul, targetul, nevoia lui, astfel încât să propui cea mai înțeleaptă, și chiar inspirată, strategie de Social Media. Așa că, apucă-te că afli cât mai multe informații, de la descrierea produselor/serviciilor, statutul brandului în țară și în afară, targetare, prezentarea locațiilor, insight-uri de pe forumuri până la situația concurenței.

2. bate în cuie obiectivele (de marketing), la propriu.
Awareness, vânzări, creșterea comunității, engagement calitativ, trafic pe site, donații etc. acestea sunt cele care îți arată calea pe care trebuie să mergi!

3. definește target-ul, în detaliu.
Am precizat mai sus nevoia de research pentru o descriere cât mai amănunțită a publicului țintă. Ei bine, acest aspect merită o aprofundare nișată.

Încearcă să afli cât se poate despre el, despre obiceiurile de consum în offline, despre obiceiurile de comportament în online, la ce reacționează, cu ce se identifică, ce nevoi are etc. Desigur, comunitatea care se va aduna treptat în jurul brandului, o vei cunoaște mult mai bine pe parcursul primelor luni de activitate ale brandului pe platformele sociale.

Atenție mare, să nu fi nicicum sigur că o cunoști atât de bine încât să crezi că o poți manipula. În cel mai bun caz, o poți ține sub control printr-un conținut bine-gândit și PR grozav.

4. alege platformele potrivite, ținând cont de obiective și de target.
De cele mai multe ori, se optează pentru un mix între Youtube, blog-uri, Facebook, chiar și Instagram. Analizează care platforme sunt cele mai relevante și îmbină-le!

5. alege mijloacele optime.
Am așteptat momentul potrivit pentru a pune în discuție și bugetul disponibil care influențează destul de mult desfășurarea cât mai frumoasă a acțiunii și de pe aici își spune cuvântul. Cât să nu începem o întreagă istorisire, tu doar ține cont de brand, de obiective, de platforma pe care comunici și gândește un content potrivit, concursuri, aplicații, idei prin care să duci online-ul în offline și viceversa, joculețe etc.

6. mizează pe publicitate plătită.
Și acesteia îi dedicăm un separeu, pe merit! Publicitatea plătită pe platformele de Social Media poate fi cea mai eficientă(raportând rezultatele per costuri), dacă este făcută când, cui, unde, cum trebuie. Să luăm drept exemplu Ads-urile pe Facebook, care se adaptează obiectivului ales: creșterea comunității pe pagina de Facebook, mărirea traficului pe site, awareness asupra unei aplicații, creșterea vânzărilor.

7. stabilește linia de comunicare, direcția vizuală(culori, font, key visuals pentru prezentare de produs, de ofertă).
Este foarte important ca aceste două aspecte să reprezinte brand-ul, și în același timp, să se completeze reciproc.

Cum pentru fiecare Brand există un manual de identitate (de brand), așa există, sau cel puțin ar trebui să existe, și un manual de Social Media, adițional(acest subiect îl voi trata cu altă ocazie).

8. creează content pe campanii, rubrici, zile naționale, sărbători.
Să gândești conținut de Social Media în funcție de campanii lunare, rubrici săptămânale sau sărbători recunoscute național este, practic, creativitate organizată. Până la urmă, în Social Media despre asta este vorba, despre creativitate organizată cu rezultate uimitoare!

Acestea fiind scrise, urmează pașii de care depinde o strategie eficientă de Social Media. Cu cât sunt mai mărețe obiectivele, cu atât strategia să-ți fie mai îndrăzneață, mai creativă, mai surprinzătoare.

Ține cont de ce s-a creat până în prezent, asimilează și adaptează, crează ceva nou. Ajută-te de mijloace, de tool-uri, de studii de caz și de ambiția ta profesională, de ce nu și personală, de a întrece așteptările, de a aduce ceva diferit în noțiunile și experiențele pe Social Media din țară și din afară.


Simona Izabela Dumitru
este Social Media Manager în agenţia Creative Luggage şi este entuziastă de profesie, de echipă, de diversitatea proiectelor. Cu muncă şi implicare, reuşeşte, alături un departament creativ şi iscusit, să atingă nişte obiective, nu doar mari, ci şi calitative. Să fie făcut cu drag! zice ea.
{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.