Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

COVID 19 – Măsuri importante în managementul facilităților

Lucian Anghel

Autor: Lucian Anghel, Fondator și CEO, Timepal Romania și Facilities Management Services

Coronavirusul a fost detectat pentru prima dată în China în decembrie 2019. Până acum, din păcate, s-au raportat peste 170.000 de îmbolnăviri la nivel global, iar numărul de decese depășește 6.500 în acest moment.

Creșterea numărului de cazuri de coronavirus în România a determinat membrii guvernului să declare stare de urgență la nivel național începând cu data de 16 martie 2020. Totuși anumite spații vor rămâne în utilizare. De aceea este de interes pentru proprietari și pentru chiriași să cunoască ce măsuri sunt importante și necesare în managementul facilităților în perioada aceasta.

Comunicare, vigilență și profesionalism

Știrile despre orice epidemie sunt un motiv de îngrijorare a publicului. Lipsa de conștientizare și a unui plan coerent de abordare a impactului potențial al coronavirusului pot transforma această îngrijorare în panică. Proprietarii de clădiri trebuie să fie vigilenți în prevenirea răspândirii coronavirusului în clădiri. Ei trebuie să educe și să protejeze ocupanții. De aceea informarea, comunicarea continuă și conștientizarea sunt esențiale pe tot parcursul situațiilor de criză.

Lucian Anghel
Lucian Anghel

Proprietarii de clădiri trebuie să întreprindă un set de acțiuni pentru protejarea ocupanților de coronavirus. Planurile de comunicare, educare și conștientizare, furnizarea de echipamente de protecție și curățarea și dezinfectarea frecventă a suprafețelor sunt imperios necesare.

Educați ocupanții clădirilor

Comunicarea continuă este esențială, mai ales cu privire la recomandările pentru public pentru a limita răspândirea coronavirusului. Toți ocupanții clădirii trebuie făcuți să conștientizeze riscurile și să se comporte corect aplicând toate măsurile de prevenție în mod corect.

Separat, proprietarii de clădiri trebuie să comunice ocupanților cu privire la măsurile pe care le-au luat pentru a asigura igiena și serviciile de dezinfecție în clădire. Este de asemenea relevant să se asigure modalități de comunicare 24/7 pentru de asistență sau alte solicitări pe această temă.

Asigurați echipamente de protecție

Clădirile publice de toate tipurile prezintă un risc ridicat de expunere la orice tip de virus. Angajații de firmelor de managementul facilităților, dar nu numai, au nevoie de echipament de protecție, precum mănuși chirurgicale și măști de protecție, pentru derularea intervențiilor. Un alt aspect este planificarea intervențiilor în așa mod încât să se respecte condițiile de siguranță, prin derularea lor în intervale orare de trafic minim.

Rolul sistemelor de management al clădirilor devine esențial deoarece permite monitorizarea de la distanță, cu ajutorul senzorilor, a numeroase procese fără a mai fi necesară deplasarea repetată a echipelor, cu excepția situațiilor în care sunt alerte de intervenție.

Planificați serviciile de dezinfectare

Cea mai importantă măsură este dezinfectarea cu substanțe pe bază de acool sau biocide a suprafețelor mari și a obiectelor, cum ar fi blaturi, mânerele ușilor, telefoane și echipamente de birou, care trebuie curățate și dezinfectate în întreaga clădire.

Un serviciu complet de dezinfectare este eficient în limitarea răspândirii virusurilor respiratorii. Dezinfectarea spațiilor poate fi făcută cu dezinfectanți ce conțin clor, înălbitor, solvent, etanil de 75%, acid paracetic și cloroform, conform Ministerului Sănătății.

Există aparate care aplică această soluție prin pulverizare, ceea ce permite ca soluția să pătrundă în locuri greu accesibile, omoară virușii și apoi se disipează în aer după aplicare. Toate clădirile trebuie să se informeze în legătură cu procedurile corecte de dezinfecție, să contracteze furnizori calificați și să aplice în mod corect toate reglementările din planurile de continuitate ale afacerii.

Despre compania Facilities Management Services

Fondatorul companiei, dipl.ing. Lucian Anghel, are experiență în operarea și mentenanța clădirilor însumând peste 3.000.000 mp în România. Experiența acumulată în decursul a 15 ani de facility management a condus la crearea acestei firme prin care clienții beneficiază de un furnizor național de produse și serviciide operare, întreținere si administrare bazate pe un model de business inovativ și tehnologii noi.

Echipa companiei FMS este constituită din personal cu experiență de peste 15 ani în facility management și asistență tehnică. Serviciile tehnice ale companiei includ: mentenanță tehnică a clădirilor, monitorizarea si tratarea apei în circuite închise, management și eficiență energentică, mentenanțăși lucrări electrice. Compania oferă și servicii non-tehnice de curățenie, deszăpezire, DDD, peisagistică și concierge. Aflați mai multe despre noi pe: www.tfms.ro.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.