free download 78 travel guides written by experts

Consumul casnic a crescut in 2019 cu un ritm mai redus decat in anii precedenti

Pe parcursul anului 2019, cumparaturile casnice de bunuri de larg consum au inregistrat in Romania o crestere modesta de 2.2%. Sub influenta majorarii preturilor la alimente in medie cu 5.6% (conform Eurostat), romanii au cumparat aceleasi volume, insa au ales segmente inferioare de pret. In 2018, ritmul de crestere a pietei a fost dublu, in timp ce in 2017 piata crestea cu peste 7%.

In ceea ce priveste comportamentul de cumparare pentru acasa, familiile din Romania au mers la cumparaturi mai rar pe parcursul anului trecut decat in 2018, insa au platit in medie cu 2 lei mai mult la o vizita in magazin.

Evolutia canalelor de comert in 2019

Din perspectiva cumparaturilor de produse de larg consum cu destinatie casnica, canalele moderne de retail au continuat si in 2019 sa castige teren in fata formatelor traditionale si au ajuns la 64% cota de piata. Magazinele de tip discount sunt cele care au alimentat mare parte din aceasta crestere ca urmare faptului ca romanii au cumparat mai des din aceste formate.

GfK logo

Si magazinele de proximitate si-au continuat ascensiunea in cadrul cumparaturilor pentru acasa si au castigat noi cumparatori. In schimb, hipermaketurile, supermarketurile, dar si retailerii traditionali au fost vizitate mai rar pentru cumparaturile casnice.

Evolutia categoriilor de produse in 2019

Cu exceptia alimentelor proaspete (fructe, legume, carne, oua), toate segmentele mari de produse de larg consum au inregistrat cresteri pe parcursul anului 2019. Romanii si-au majorat cheltuielile cel mai mult pentru produsele destinate ingrijirii si curateniei locuintei, dar si pentru lactate (in special pentru iaurt, kefir, specialitati de branzeturi, crema de branza).

Si pentru bauturi, romanii ai cheltuit mai mult in 2019 fata de anul anterior, mai ales pentru bauturile racoritoare si apa imbuteliata. Un ritm similar de crestere au avut si produsele pentru ingrijire personala, in special produsele destinate ingrijirii parului. Nu la fel de accelerat a crescut insa si segmentul alimentelor. Printre acestea, exista insa si exceptii de grupe de alimente unde a fost mai mult dinamism, ca snacksurile si conservele.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *