Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Consumul casnic a crescut in 2019 cu un ritm mai redus decat in anii precedenti

GfK logo

Pe parcursul anului 2019, cumparaturile casnice de bunuri de larg consum au inregistrat in Romania o crestere modesta de 2.2%. Sub influenta majorarii preturilor la alimente in medie cu 5.6% (conform Eurostat), romanii au cumparat aceleasi volume, insa au ales segmente inferioare de pret. In 2018, ritmul de crestere a pietei a fost dublu, in timp ce in 2017 piata crestea cu peste 7%.

In ceea ce priveste comportamentul de cumparare pentru acasa, familiile din Romania au mers la cumparaturi mai rar pe parcursul anului trecut decat in 2018, insa au platit in medie cu 2 lei mai mult la o vizita in magazin.

Evolutia canalelor de comert in 2019

Din perspectiva cumparaturilor de produse de larg consum cu destinatie casnica, canalele moderne de retail au continuat si in 2019 sa castige teren in fata formatelor traditionale si au ajuns la 64% cota de piata. Magazinele de tip discount sunt cele care au alimentat mare parte din aceasta crestere ca urmare faptului ca romanii au cumparat mai des din aceste formate.

GfK logo

Si magazinele de proximitate si-au continuat ascensiunea in cadrul cumparaturilor pentru acasa si au castigat noi cumparatori. In schimb, hipermaketurile, supermarketurile, dar si retailerii traditionali au fost vizitate mai rar pentru cumparaturile casnice.

Evolutia categoriilor de produse in 2019

Cu exceptia alimentelor proaspete (fructe, legume, carne, oua), toate segmentele mari de produse de larg consum au inregistrat cresteri pe parcursul anului 2019. Romanii si-au majorat cheltuielile cel mai mult pentru produsele destinate ingrijirii si curateniei locuintei, dar si pentru lactate (in special pentru iaurt, kefir, specialitati de branzeturi, crema de branza).

Si pentru bauturi, romanii ai cheltuit mai mult in 2019 fata de anul anterior, mai ales pentru bauturile racoritoare si apa imbuteliata. Un ritm similar de crestere au avut si produsele pentru ingrijire personala, in special produsele destinate ingrijirii parului. Nu la fel de accelerat a crescut insa si segmentul alimentelor. Printre acestea, exista insa si exceptii de grupe de alimente unde a fost mai mult dinamism, ca snacksurile si conservele.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.