Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Consiliul IMM-urilor din România (CNIPMMR) și Groupama Asigurări lansează cea de-a doua ediție a Barometrului turismului din România

François Coste, CEO, Groupama Asigurari

Care sunt principalele caracteristici, riscuri, vulnerabilități și anticipări ale domeniului?

57% dintre antreprenorii din turism consideră promovarea ca cea mai importantă nevoie de politică publică, iar procentul celor care își gestionează riscurile prin asigurări a crescut cu 15%, dezvăluie a doua ediție a barometrului turismului, „Carta Albă a Turismului din România”, realizată de Consiliul IMM-urilor din România (CNIPMMR) și Groupama Asigurări.

Asemenea primei ediții a studiului, lansată în iulie 2018, cercetarea actuală analizează unitățile de cazare și agențiile de turism cu scopul de a identifica performanțele turismului autohton, alături de perspectivele pentru anul următor, precum și provocările și oportunitățile acestei piețe.

Datele prezentate în „Carta Albă a Turismului din România” arată că piața turistică din România se află pe un trend ascendent, peste 60% dintre organizațiile participante la studiu raportând o creștere a veniturilor între 2018 și 2019. O altă evoluție pozitivă înregistrată privește dezvoltarea serviciilor de tip all-inclusive, dar și gradul de ocupare a unităților economice din turism, preconizat să crească în 2020.

Pe de altă parte, rata medie de revenire a clienților la agențiile de turism și unitățile turistice a scăzut în 2019 cu aproximativ 6% față de nivelul înregistrat în anul anterior. Conform cercetării, numărul de clienți sau vizitatori repetitivi reprezintă cel mai important factor pozitiv, cu impact major asupra afacerilor din turism.

Studiul arată, de asemenea, o schimbare importantă în ceea ce priveşte riscurile percepute de operatorii de turism. Comparativ cu ediția precedentă, când cele mai importante riscuri erau considerate cele legate de cadrul legislativ, clasamentul este condus în prezent de riscurile asociate cu personalul.

Astfel, lipsa personalului calificat în domeniu și costurile asociate cu retenția personalului sunt percepute de respondenţi ca fiind cele mai stringente riscuri în acest moment. Infrastructura este şi pentru operatorii din turism un punct critic – calitatea infrastructurii de transport se află pe locul 3 în topul riscurilor menționate.

Totodată, barometrul realizat de CNIPMMR și Groupama Asigurări indică un interes ridicat față de produsele de asigurare, ca instrumente de gestionare a acestor riscuri, pe lângă campaniile de marketing și programele de training pentru angajați. Astfel, pe primul loc în top se află asigurarea de clădiri și bunuri, urmată de asigurările auto (RCA și CASCO).

„Turismul din România este un domeniu cu un potențial foarte ridicat, anual înregistrând creșteri semnificative. Totuși, în ultimii ani, politicile publice nu s-au fundamentat pe analize științifice adaptate situației de fapt, acestea nevenind în sprijinul dezvoltării sectorului.

Pentru ca toate propunerile CNIPMMR se bazează pe cercetări și studii aprofundate, Carta Albă a Turismului din România, aflată deja la ediția a doua, reprezintă prima cercetare reală care își propune să ofere o perspectivă cu privire la performanțele turismului din anul 2019 prin identificarea principalelor caracteristici, riscuri și vulnerabilități, analizând, totodată, factorii interni și externi ce influențează dezvoltarea companiilor din domeniu, oferind o serie de informații cu privire la provocările și oportunitățile acestei piețe.

Rezultatele barometrului de anul acesta reflectă faptul că turismul din România se găsește pe un trend ascendent, veniturile și numărul de turiști fiind în continuă creștere, aproximativ 60% dintre respondenți previzionând o creștere în anul 2019 față de 2018, creșterea profitului fiind obiectivul strategic principal al companiilor din turism.

De asemenea, numărul de clienți sau turiștii repetitivi sunt văzuți precum cel mai important factor pozitiv cu impact asupra activității lor, rata medie de revenire a acestora în rândul firmelor analizate fiind de 70%. Totuși, lipsa personalului calificat, costurile asociate cu păstrarea personalului și calitatea infrastructurii de transport persoane au fost identificate ca principalele obstacole în calea dezvoltării afacerii lor.

În plus, sprijinul acordat de către instituțiile publice a fost apreciat de majoritatea drept unul de nivel mediu, observându-se o îmbunătățire semnificativă a perspectivei agenților economici din domeniu cu privire la susținerea primită din partea autorităților. ”, a menționat Florin Jianu, președinte CNIPMMR.

„Groupama Asigurări este astăzi un partener de încredere al IMM-urilor care operează în domeniul turismului, iar preocuparea noastră pentru a răspunde și a le depăși așteptările face ca implicarea noastră în lansarea Cartei Albe a Turismului să fie firească.

Mai mult, acest studiu este un demers unic într-o piață cu potențial economic major și util, sperăm, atât pentru domeniul Horeca și autorități, cât și pentru domeniile conexe.

François Coste, CEO, Groupama Asigurari
François Coste, CEO, Groupama Asigurari

Studiul ne arată anul acesta că antreprenorii și managerii din turism devin tot mai conștienți de riscurile asociate domeniului și interesați de gestionarea lor, inclusiv prin instrumente de asigurare.

Cum numărul călătoriilor peste hotare a crescut în rândul românilor, ajunși înapoi în țară, aceștia se așteaptă să găsească servicii de același nivel și în România, astfel că operatorii din turismul autohton trebuie să fie pregătiți să gestioneze orice situație neprevăzută și să câștige încrederea clienților”, a declarat François Coste, CEO Groupama Asigurări.

Studiul „Carta Albă a Turismului din România” a fost realizat la nivel naţional, pe un eșantion reprezentativ de 909 respondenți, reprezentanți ai agențiilor de turism, unităților de cazare și unităților de servire a mesei (restaurante), din fiecare regiune de dezvoltare a României și din toate categoriile de mărime (micro-întreprinderi, întreprinderi mici, medii și mari).

Despre Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România

Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) a fost înfiinţat în anul 1992 şi este cea mai mare confederație patronală din România.

Misiunea CNIPMMR este de a reprezenta unitar și eficace interesele IMM-urilor și a mișcării patronale a IMM-urilor din România la nivel național și internațional, de a promova și susține dezvoltarea și creșterea competitivității și performanțelor sectorului de IMM-uri.

Membrii CNIPMMR, prezenți în fiecare județ al țării, contribuie cu peste 15% la Prodului Intern Brut al României, însumând o cifră de afaceri de 25 de miliarde de euro.

Mai multe informatii pe www.cnipmmr.ro.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.