Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Congresul National al Studentilor la Comunicare

   
Evenimentul propiu -zis

Saptamana pre-event a fost una solicitanta. Insa toate acele zile cumulate nu se compara cu ziua de vineri – ziua conferintelor. Un astfel de eveniment cerea costum. Unii au venit insa in haine „casual”, caci prima activitate de dimineata consta in caratul cutiilor cu mape, a revistelor pentru sampling, a bannerelor de la Facultatea de Litere la muzeul de Arta. Cu ocazia asta am invatat doua lucruri foarte importante : in primul rand, ca om de PR trebuie sa sa faci de toate – de la strategii la design si carat baxuri- si, in al doilea rand, este uimitor cate lucruri pot incapea intr-un Matiz.   

Inceput de zi, ploaie, un pic de vant, baieti care fac alpinism urban pentru a pune banner-ele, mese de aranjat, mape de pus, oameni care doreau sa ajunga la alt eveniment, forfota. Timp de jumatate de ora nu am avut nimic de rezolvat, aranjat si asta a facut ca emotiile sa creasca.

Am stat la stand si cum au inceput sa vina participantii, am inceput sa recit poezia: „Buna ziua! Bine ati venit! Aceasta este mapa dvs. Acolo este garderoba, in dreapta standul cu reviste, acolo este toaleta si ca sa ajungeti in sala urcati pe scari.”

Si veneau, veneau, ca soldatii din poezile lui Cosbuc „prin foc, prin vant, prin mii de baionete” ( ultima parte nu se aplica”). Din pacate, nu am specificat pe afis ca participantii ar trebui sa vina cu un sfert de ora mai devrem asa ca am fost nevoita sa incepem cu un sfert de ora mai tarziu. Si ni s-a reprosat lipsa de punctualitate!
 
Moderarea sedintei plenare nu a fost punctul forte al diminetii. Dintre prezentari,  cea a doamnei Aurora Liiceanu a fost mai mult decat apreciata. Ceilalti conferentiari – Monica Zvirjinschi (TVR International), Alina Costache (PR-ul domnului Gunter Dill de la Fundatia Konrad Adenauer) si Lucian Mandruta – au comunicat cu studentii, care nu venisera doar sa stea si sa asculte. Fetele care pregateau coffee break-ul au avut de asteptat vreo 15 minute pana sa inceapa lumea sa coboare. Spiritele se incinsesera si nimeni nu parea interesat de coffee- break.

Pauza a fost scurta si de la a doua conferinta am reintrat in tiparul programului in ceea ce priveste timpul. Anul trecut timpul a fost o mare problema: multi vorbitori, o mica dereglare care s-a facut mai mare si …audienta nemultumita si obosita. Acest pacat trebuia spalat anul acesta.

A doua conferinta a fost ea mai reusita. Si nu o spunem doar noi, in calitate de organizatori – au spus-o si altii. Daca plenara a fost introducerea in subiectul brandului, atunci conferinta a doua, a „Analistilor”, a fost cuprinsul. Prezentarile lui Mircea Vasilescu (Dilema Veche) si Radu Georgescu (Gecad) au vorbit despre posibilitatea romanilor de a se diferentia de toate celelalte state din Europa de Sud-Est prin patrimoniul cultural, prin produse autohtone de inaltă calitate, prin pachete turistice variate.  Costi Rogozanu (Ziarul Financiar) a fost el care a condimentat conferinta, afirmand ca Romania nu are nevoie de brand de tara. Punctul culminant a fost atins de Allan Saffery (CHF International/Romania) care a aratat ce este un brand de tara bun si a aratat calea pe care Romania trebuie sa porneasca.

A fost conferinta, a fost pauza si a inceput a treia conferinta. Organizatorii au avut timp prea putin pentru a asculta discutiile: mancarea trebuia preparata, la fel si cafeaua,  conferentiarii intampinati sau condusi, nu inainte de a le multumi si de a le oferi un mic cadou ca semn al aprecierii noastre. 
Cea de-a treia conferinta intitulata „Strategi” i-a avut ca participanti pe scena pe Stefan Liute (Strategy Director Grapefruit), Lucian Georgescu (Managing PartnerGav | Scholz & Friends), Teodora Migdalovici (Ambasador Cannes-Lions in Romania) si Winfried Hildebrandt (specialist in comunicare la IBD-GTZ ). Din punctul de vedere al continutului, s-a venit cu informatii suplimentare la ceea ce se spusese pana atunci. S-au pus intrebari din sala si tare ne era frica ca totul se va termina la ora 17.00, cu 45 de minute inainte de sosirea Truverilor – trupa de muzica medievala. Lucrurile au luat alta intorsatura: discutiile nu se purtau doar intre audienta si conferentiari, ci si intre conferentiari! Si avand in vedere prezenta unui „cetatean turmentat” in sala, am inceput deja sa ne luam notite in ce priveste organizarea urmatorului congres.  

Cu mici peripetii, lumea, inca dornica de discutii, au coborat in holul mare, unde au fost intampinati de muzica medievala si de prajituri. E drept ca au ramas mai putini sa asculte cantece vechi din Transilvania, Franta, Italia dar ce a contat a fost ca s-au simtit bine.

Ziua intai se sfarsea- cu bine…

Distractia nu se termina aici dar simplul fapt ca lucrurile au mers bine ne-a dat suficienta energie pentru cea de-a doua zi, a workshopurilor.
Dimineata de sambata a semanat un pic cu cea de vineri: adica iar carat diverse obiecte de la subsol pana la etajul 3 al Facultati de Litere, unde era grosul distractiei – adica aici aveau loc cele mai multe workshopuri. Diferenta majora: am mutat banci!

Am avut 13 workshopuri si fiecare poate fi considerat o poveste in sine, demna de un case study! Pentru prezentare workshopuri, dati click aici: //www.cnsc.public-relations.ro/program.html.

Un lucru ar mai fi de mentionat: la ora 16.00 eram toate jos, in sediu, printre mape, genti, cutii si ne faceam schimb de impresii : cum a fost ? dar la tine? stai sa vezi ce mi s-a intamplat! Si in tot acest timp, o colega de-a noastra inca nu terminase cu workshop-ul ei, care incepuse la ora 10.00!

Ce urmeaza

Momentan ne ocupam de concursuri online – am avut doua pana acum si cred ca ne-au mai ramas ceva premii si pentru al treilea! Mai scriem si un articol pentru un partener media, mai corectam nsite poze si, bineinteles, strangem idei pentru la anu’.

Povestea nu se termina aici, desi am incalecat pe-o sa in ceea ce priveste editia a treia.

Chiar in acest moment alta poveste este tesuta: Si mai facem ceva: colegelor noastre de la PRIME Romania care organizeaza congresul european de vara! Speram ca intr-o zi cu soara sa va povestim si cum este sa organizezi un eveniment european.{/viewonly}

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.