Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Conform Consumer Trends.Live, în Octombrie 2022, 3 magazine românești au ajuns în Topul Experiențelor Digitale oferite consumatorilor

Diferențiatorii retailerilor care oferă cele mai apreciate experiențe digitale la cumpărături din România în 2022
  • 7 retaileri prezenți pe piața din România se remarcă prin experiențele digitale pe care le oferă
  • 3 mărci din Topul Experiențelor Digitale în Retailul din România sunt autohtone
  • 3 din 4 români au declarat că este probabil să revină într-un magazin datorită experiențelor digitale pe care acesta le oferă

Consumatorii români apreciază experiențele digitale la cumpărături și interacționează cu tehnologiile digitale atunci când le întâlnesc, conform datelor oferite de MKOR Consulting prin platforma de monitorizare lunară a comportamentelor de consum, Consumer Trends.Live.

Diferențiatorii retailerilor care oferă cele mai apreciate experiențe digitale la cumpărături din România în 2022

Când vine vorba despre retailerii care oferă cele mai apreciate experiențe digitale, 3 din top 7 sunt branduri românești. Astfel, în topul celor mai remarcate mărci pentru experiențele digitale oferite consumatorilor se regăsesc Kaufland, Lidl, eMAG, Carrefour, Altex, Dedeman și Auchan.

“Azi, consumatorul obișnuit se așteaptă să întâlnească diverse tehnologii la cumpărături, iar retailerii care le oferă se diferențiază față de ceilalți. Drept dovadă, dintre cele peste 200 de branduri menționate de respondenți în mod deschis, doar 7 au ajuns în top, semnificativ superioare ca număr de mențiuni, față de celelalte.”, menționează Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR Consulting.

Aceste branduri sunt apreciate pentru că pun la dispoziție tehnologiile pe care consumatorii le folosesc cel mai des la cumpărături:

  • Tehnologii de tip self-service: plăți contactless, sisteme self-checkout, plăți cu telefonul mobil
  • Aplicații mobile
  • Aplicații pentru informare: aplicații pentru scanarea codului de bare, coduri QR
  • Ecrane și etichete digitale: aplicații și instrumente care permit căutarea produselor sau verificarea informațiilor
  • Tehnologii imersive: AR, VR, oglinzi digitale

Cea mai mare parte a românilor întâlnesc și interacționează în mod obișnuit cu diverse tehnologii digitale la cumpărături (84%, respectiv 86%), iar majoritatea dintre aceștia (76%) au declarat că este probabil să revină într-un magazin datorită experiențelor digitale pe care acesta le oferă.

În ceea ce privește dispozitivele preferate, peste jumătate dintre consumatori (6 din 10) folosesc telefonul mobil atunci când fac cumpărături în magazinele fizice, pentru a se informa și pentru a face plăți.

Profilul Consumatorului Digital din România

Consumatorul digital din România este mai degrabă bărbat, face parte din generația Millennials (38 ani) și are un venit individual mediu, de 3955 RON.

Acesta folosește cel mai des telefonul mobil la cumpărăturile din magazinele fizice și efectuează, în medie, 5,3 acțiuni diferite cu ajutorul acestuia. Comparativ, consumatorii mai în vârstă (42 ani) folosesc telefonul mobil la cumpărături pentru a face o singură acțiune.

Consumatorul digital preferă să interacționeze cu tehnologiile digitale mai des: utilizează 6 tehnologii digitale diferite din cele pe care le întâlnește, comparativ cu persoanele mai în vârstă (doar 1,2).

Întrebați despre ce își doresc de la Magazinul Viitorului, românii au spus că se așteaptă să le ofere o experiență completă, care îmbină facilitățile de bază, precum calitate, transparență și accesibilitate, cu tehnologiile digitale și experiențele futuriste, precum tehnologiile imersive AR, VR, 3D sau metaverse.

“Observăm schimbări importante în comportamentul consumatorilor, catalizate de pandemia prin care tocmai am trecut. Aceștia au devenit mult mai familiarizați cu tehnologiile digitale, care facilitează cumpărăturile la distanță sau cu un nivel scăzut de interacțiune (low touch).”, arată Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR Consulting.

Metodologia studiului

Topul Experiențelor Digitale din România în 2022 a fost realizat pe baza datelor extrase din studiul Consumer Trends.Live, primul studiu de piață complet digital realizat de MKOR Consulting, care oferă acces la informații și tendințe în timp real privind consumatorii din România, la nivel de industrie.

Eșantion: N=6.043 respondenți, reprezentativ la nivel național după sex, vârstă și regiune. Nivel de încredere 95%, max. eroare +/-1,6%
Target: populație generală, 18-65 ani
Metodă de cercetare: sondaj (CAWI)
Instrument de cercetare: chestionar
Abordare: online, prin panelul propiu MKOR
Perioada: ianuarie – iunie 2022
Raportarea datelor: dashboard interactiv, online

Acces gratuit la întreg raportul:
https://mkor.ro/blog/raportul-consumatorul-digital-romania-2022/

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.