expoplast Sibiu 2019

Conferintele de presa, incotro?

Simona Bogdan
PR Manager Romania – BitDefender

Stiti acele intalniri formale cu presa, in care general se lansau produse noi, branduri etc.? Parca se numeau “conferinte de presa”. Le stiti… ce mai fac ele?

Pai se prafuiesc. Sau cel putin nu se „reinventeaza”.

Conferintele de presa traditionale erau acum cativa ani, cand PR-ul nu se lupta cu crizele pe toate planurile – decat cel mult cateva probleme de imagine – instrumentul cel mai puternic folosit de o companie pentru strangerea relatiilor cu media, crearea de materiale in presa ca nimic altceva si pastrau la distanta intrebarile incomode ale jurnalistilor malitiosi vizavi de companie.

Cand am spus traditionale, am avut in gand intalnirile face-to-face cu jurnalistii, de obicei intr-un cadrul oficial (in speta salile de conferinte din hoteluri sau cele ale companiilor organizatoare). Toate bune si frumoase, lucrurile au evoluat firesc intr-o directie in care actuala formula a acestora nu mai functioneaza la fel de bine ca pana acum. Timpul s-a comprimat foarte mult, evenimentele importante se succed cu repeziciune si nu mai poti beneficia de timpul, alteori atat de disponibil, al jurnalistilor pe care ii vizezi. Acum, este vorba de rapid, interactiv, online, acum, inainte de toata lumea, senzational, rapid si repede.

Ce-i de facut? Ne reinventam, evident. Sa incercam sa le acordam jurnalistilor metode neconventionale de a comunica impreuna. De exemplu, conferinta de presa pe twitter sau Twitconference. Ori video conferinte de presa, unde totul se desfasoara intr-un cadrul virtual, doar pe baza de invitatie sau cu circuit inchis, la fel de interactiva, cu economie de timp de ambele parti si rapiditate in lansarea concluziilor in social media – twitter, blog, etc.

In era in care 2.0 este cheia succesului si intr-o perioada in care bugetele sunt din ce in ce mai atent retusate, instrumentele de comunicare online ar trebui sa fie tot mai populare. Traditionalul s-a mutat deja pe online in ceea ce priveste media scrisa si este o urmare fireasca ca si restul elementelor din mixul de comunicare sa-si faca mai bine intrarea in acest segment.

Avantajele de timp si buget economisit sunt evidente pentru oricine, iar rapiditatea cu care se pot propaga apoi informatiile mai departe nu sunt de neglijat.

Simona Bogdan – PR Manager Romania, BitDefender, are o experienta de peste 5 ani in PR-ul IT&C deruland in toti acesti ani in proiecte de corporate communications, programe de responsabilitate sociala sau comunicare interna. De-a lungul carierei sale, Simona a acumulat experienta in calitate de consultant pe probleme de comunicare corporativa, fiind specializata pe procese de strategie si B2B. {mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *