free download 78 travel guides written by experts

Concursul UE pentru un logo ecologic: termen de inscriere prelungit pana la 6 iulie 2009

La numai câteva zile până la termenul limită, Direcţia Generală Agricultură şi Dezvoltare Rurală din cadrul Comisiei Europene lansează un ultim apel pentru concursul organizat la nivelul UE în vederea stabilirii unui logo pentru produse ecologice. Studenţii la design din cele 27 de State Membre ale UE sunt invitaţi să îşi trimită creaţiile în cadrul concursului şi au şansa de a câştiga premii importante în bani şi de a se mândri cu titlul de creatori ai noului logo oficial al UE pentru produse ecologice. Data limită pentru înscrieri va fi 6 iulie 2009.

Concursul pentru logo-ul ecologic al UE este deschis cetăţenilor UE de toate vârstele care sunt înscrişi în prezent într-o instituţie de învăţământ superior în domeniul artei sau design-ului aflată în UE sau care au obţinut recent diplome în acest domeniu. Concursul de design se bucură deja de succes: numeroase creaţii au fost primite din toate cele 27 de State Membre. Până în prezent, mai mult de 500 de studenţi au răspuns provocării şi au trimis creaţii unice şi pline de imaginaţie, simbolizând agricultura şi produsele alimentare ecologice din Europa. Şi mai mulţi studenţi vor avea acum şansa de a participa şi de a-şi trimite creaţiile, dat fiind că termenul limită a fost prelungit până pe 6 iulie 2009. Creaţiile se pot încărca pe pagina web specială a concursului  www.ec.europa.eu/organic-logo.
Un juriu internaţional, format din experţi din domeniul agriculturii şi al producţiei ecologice, precum şi din experţi de anvergură din domeniul designului a fost înfiinţat pentru a evalua toate creaţiile care întrunesc condiţiile de concurs. Printre membrii marcanţi ai juriului se numără: Riitta Brusila-Räsänen, profesor de design grafic la Universitatea din Laponia, Finlanda; profesorul Erik Spiekermann, doctor honoris causa şi director de creaţie în Germania; Elisabeth Mercier, directoare a agenţiei BIO din Franţa; Urs Niggli, director al Institutului de Cercetare a Agriculturii Ecologice (FiBL) din Elveţia; Szymon Skrzypczak, un tânăr designer laureat din Polonia; Tom Václavík, expert în marketing pentru produse ecologice din Republica Cehă şi preşedinte al Asociaţiei Internaţionale a Comercianţilor cu Amănuntul pentru Produse Ecologice; Craig Sams, preşedintele Soil Association din Regatul Unit şi Rob Vermeulen, fostul preşedinte al Pan-European Brand Design Association (Asociaţia pan-europeană de design şi de brand) va prezida juriul concursului.

Lucrările vor fi evaluate în funcţie de atractivitatea lor universală, de forţa lor de expresie vizuală, de claritatea prezentării lor şi de caracterul atemporal. După ce logo-urile cele mai atractive şi originale vor fi selecţionate în cadrul întrunirii oficiale a juriului care va avea loc la 20 iulie 2009, respectivele creaţii vor fi afisate pe site-ul web al concursului: www.ec.europa.eu/organic-logo. Acest concurs este cu atât mai interesant cu cât toţi cetăţenii europeni vor avea posibilitatea de a decide cu privire la câştigător printr-un vot deschis online la sfârşitul anului. 
Trei câştigători vor fi premiaţi. Pe lângă faptul că logo-ul său va fi ales drept design-ul general care va fi utilizat pe produsele ecologice din UE, câştigătorul premiului întâi va beneficia şi de un premiu în valoare de 6 000 de euro. Al doilea şi al treilea premiu sunt în valoare de 3 500 de euro şi, respectiv, 2 500 de euro. Numele laureaţilor vor fi anunţate în luna iulie 2010 şi aceştia vor fi invitaţi la ceremonia de decernare a premiilor la Bruxelles, unde Comisarul European pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală le va înmâna premiile.

Informaţii suplimentare cu privire la logoul ecologic al UE
Comisia Europeană este în căutarea unui nou logo pentru produsele ecologice preambalate care provin din cele 27 de State Membre ale Uniunii şi care respectă standardele de producţie definite la nivelul UE. Noul logo va intra în vigoare în iulie 2010. Noul logo ecologic al UE va fi obligatoriu pentru toate produsele ecologice preambalate care provin din cele 27 de State Membre şi care respectă standardele de etichetare. În plus, toate produsele ecologice care nu sunt preambalate şi care provin din UE sau care sunt importate din ţări terţe pot utiliza logo-ul UE în mod voluntar.

Bucuresti, 22.06.2009

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *