Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Concursul de Eleganţă Sinaia 2019 – Victorie regală

2019 Concursul de Eleganta Sinaia

Concursul de Eleganţă Sinaia 2019 este marcat de o victorie regală. Modelul Aero 30 care a aparţinut Majestăţii Sale Regele Mihai I şi-a făcut revenirea în Grădinile Regale ale Castelului Peleş obţinând trofeul Best of Show.

Bucureşti /Sinaia, 2 iulie. Concursul de Eleganţă Sinaia 2019 este marcat de o victorie regală. Modelul Aero 30 care a aparţinut Majestăţii Sale Regele Mihai I şi-a făcut revenirea în Grădinile Regale ale Castelului Peleş obţinând trofeul Best of Show.

Ediţia a 9-a a celui mai important eveniment dedicat automobilelor de epocă din regiune adus un număr de paricipanţi record şi a fost susţinută de multe noutăţi importante. BMW Group a avut o prezenţă specială, cu un model BMW 327 cu un istoric românesc în prim plan, Citroen a aniversat 100 de ani ca marcă invitată, programe artistice în grădina castelului. Două categorii speciale în concurs au ridicat în acest an numărul de participanţi la 35, peste valorile din ultimii ani. Juriul a beneficiat de prezenţa a noi membrii importanţi, precum designerul BMW Alexey Kheza sau jurnalistul auto american Jackie Jouret.

2019 Concursul de Eleganta Sinaia

Anul 2019 a marcat întoarcerea automobilelor de competiţie în eveniment, dar şi debutul unei categorii noi, dedicată unora dintre cele mai mici automobile din istorie – “Legende de mic litraj”. Evenimentul a adunat 35 de participanţi din patru ţări. De remarcat, încercarea temerară a lui Yurgen Degtyarev, din Rusia, care a planificat un traseu de aproximativ 6000 km cu modelul său Peugeot 203 din 1958, pentru a fi prezent la eveniment.

Trofeul „Best of Show” a fost adjudecat de modelul Aero 30 din 1936. Acesta a fost oferit preşedintele Cheosolovaciei de la acea vreme, Edvard Benes, Regelui Mihai la vârta de numai 16 ani. A fost al treilea automboil din colecţia personală a Regelui. Roadsterul se remarcă cu performanţe sportive datorită dimensiunilor reduse, are o serie de elemente de design unice care îl disting faţă de modelele de serie prin farurui de dimensiuni generoase, în faţă parbirzului dispune de o fantă de aer sau blocul motor şi captele de cilindru din bronz, preluate de la departamentul de curse al mărcii.

La abdicarea Regelui şi ca urmare a exilului acestuia, automobil a fost cumpărat de unul din membrii Gărzii Regale, în 1947. Ulterior automobilul avea să fie abandonat cu porbleme tehnice, ceea ce l-a salvat de la confiscarea de către regimul comunist al vremii. În 1950 este cumpărat de Bella Neugebauer şi reparat pentru a folosi constant până la vârsta de peste 100 de ani. Intrat în colecţia familiei Hani, modelul a primit o ultimă restaurare şi a fost astfel prezentat în cadrul Concursului.

Clasamente pe categorii
           
ANTEBELIC ECABRIOLET
Locul 1 2 AERO 30 Roadster 1936 HANI CHRISTIAN AR
Locul 2 4 MERCEDES 170 V 1936 KOLEV NICOLAI Bulgaria
ANTEBELICE SEDAN
Locul 1 8 FIAT 501 1924 MUNCEAN MIRCEA GHEORGHE SM
Locul 2 12 PLYMOUTH SEDAN 1930 SINDIE PAUL B
Locul 3 10 FORD MODEL A 1930 GIRLEA GABRIEL IS
POSTBELICE CABRIOLET
Locul 1 18 MERCEDES 190 SL 1959 ZHELEV ANGHEL Bulgaria
Locul 2 16 CHEVROLET CORVETTE C1 1958 KOHNEN AXEL ROBERT IF
Locul 3 22 PORSCHE 911 S 1974 GHERGHE DANIEL IONUT B
Locul 4 14 SINGER 4AD 1951 TODIRICA IULIAN SV
Locul 5 20 FORD MUSTANG 1967 MNATSAKANOV ARMEN Bulgaria
POSTBELICE COUPE
Locul 1 24 BUICK RIVIERA 1967 ANDRONIC ANDREI CONSTANTIN IF
Locul 2 28 FORD MUSTANG 1967 MANTEA GEORGE B
Locul 3 26 BMW 2800 CS 1969 PETRESCU FLORIN EMANUEL B
POSTBELICE SEDAN
Locul 1 38 GAZ M21 VOLGA 1962 SILISTRARU GHEORGHE Moldova
Locul 2 30 BUICK SUPER 8 1947 ZOLTAREANU ILIE CT
Locul 3 32 CITROEN TRACTION 11 BL 1951 SIMULESCU BOGDAN B
Locul 4 40 CITROEN DS Pallas IE 1970 CIOCARLAN ALEXANDRU B
Locul 5 46 ROLLS ROYCE SILVER SPUR 1987 NEAMTU SERGIU MARCEL HD
Locul 6 34 BUICK SUPER EIGHT 1953 CIUREANU ANDREI CT
Locul 7 42 CADILLAC SEVILE DE VILLE 1984 ENESCU IONUT STELIAN PH
Locul 8 44 BMW E30 318i 1987 ALIMAN CAMIL B
Locul 9 36 PEUGEOT 203 1958 YURGEN DEGTYAREV Rusia
LEGENDE DE MIC LITRAJ
Locul 1 48 BMW ISETTA 300 1959 FLUERARU ANDREI B
Locul 2 56 ZASTAVA 750 1979 IOICA GABRIEL CT
Locul 3 50 TRABANT 600 1963 BONEA BOGDAN B
Locul 4 52 RENAULT DAUPHINE GORDINI 1967 ALEX NICOLAE ALEXANDRESCU B
Locul 5 54 FIAT 500 L 1970 TURCAN ION B
    AUTOMOBILE DE COMPETITIE      
Locul 1 60 DE TOMASO PANTERA Gr. IV 1972 GHIGEA CATALIN CEDRIC B
Locul 2 58 ALFA ROMEO GT AM 1970 SPUDERKA DAN BV
Locul 3 64 PORSCHE 911 CARRERA RS 3.0 1982 PERIAN CAMIL ALEXANDRU B
Locul 4 62  BMW 1502 1977 PAGNEJER MIHAI B
    FABRICAT IN ROMANIA      
Locul 1 70 OLTCIT CLUB 1982 OPREA DANIEL B
Locul 2 72 DACIA 1410 SPORT 1989 DOROBANTU ANDREI IF
Locul 3 66 DACIA 1300 1970 POPESCU CEZAR DORU CT
Locul 4 68 DACIA 1300 1972 POPESCU CONSTANTIN B

Foto Ciprian Mihai

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.