Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Concentrari economice: Comisia autorizeaza proiectul de achiziţie a Cadbury

de catre Kraft Foods, sub rezerva anumitor conditii

Comisia Europeană a aprobat, în conformitate cu regulamentul UE privind concentrările economice, proiectul de achiziţie a societăţii CadburyPLC din Regatul Unit de către societatea Kraft Foods Inc. din Statele Unite ale Americii prin ofertă publică.Această decizie depinde de cesionarea activităţilor societăţii Cadbury legate de fabricarea de produse de ciocolată din Polonia şi din România.Luând în considerare măsurile corective propuse, Comisia a ajuns la concluzia că tranzacţia nu ar restrânge în mod semnificativ concurenţa efectivă în Spaţiul Economic European (SEE) sau în vreo parte importantă a acestuia.

Comisarul pentru concurenţă, doamna Neelie Kroes, a declarat: „Sunt mulţumită că, datorită măsurilor corective propuse, proiectul de preluare nu ar avea efecte negative nici asupra concurenţei în Europa, nici asupra consumatorilor.”

Kraft este o societate internaţională producătoare de alimente şi băuturi care îşi desfăşoară activitatea în mai mult de 150 de ţări. Cadbury este un producător şi comerciant mondial de produse de ciocolată şi de dulciuri care îşi desfăşoară activitatea în peste 60 de ţări.

Atât Kraft, cât şi Cadbury sunt actori importanţi în sectorul produselor de ciocolată din SEE.Datorită principalelor sale mărci de ciocolată, Milka, Côte d’Or şi Toblerone, Kraft dispune de o prezenţă puternică în majoritatea statelor membre, cu excepţia Regatului Unit şi a Irlandei, ţări în care consumatorii preferă ciocolata tradiţională britanică.Cadbury este lider de piaţă în Regatul Unit şi în Irlanda, în special datorită mărcii Dairy Milk, în timp ce în Europa continentală această companie îşi desfăşoară activitatea în special în Franţa, Polonia, România şi Portugalia, prin mărci locale pe care le-a achiziţionat anterior.

Cota de piaţă a companiei Cadbury este foarte importantă în Regatul Unit şi în Irlanda, însă gradul de penetrare a mărcilor Kraft pe aceste pieţe rămâne scăzut.De altfel, mărcile Kraft şi Cadbury nu se află în concurenţă strânsă una faţă de cealaltă, având în vedere faptul că există o puternică preferinţă a consumatorilor britanici şi irlandezi pentru ciocolata britanică tradiţională, comparativ cu ciocolata „de tip continental”.De aceea, Comisia a considerat că nu există probleme de concurenţă nici pe piaţa britanică, nici pe cea irlandeză.

Cu toate acestea, Comisia a identificat probleme de concurenţă în sectorul produselor de ciocolată din Polonia şi România, ţări în care cotele de piaţă ale acestor două companii sunt extrem de ridicate, iar mărcile acestora sunt în strânsă concurenţă, în special pe piaţa tabletelor de ciocolată.

Pentru a rezolva aceste probleme, Kraft s-a angajat să cesioneze activităţile Cadbury legate de fabricarea de dulciuri comercializate sub marca Wedel pe piaţa din Polonia şi activităţile Cadbury în sectorul produselor de ciocolată din România.

După consultarea actorilor de pe piaţă cu privire la angajamentele propuse, Comisia a considerat că acestea ar rezolva problemele de concurenţă identificate.Prin urmare, Comisia a concluzionat că tranzacţia propusă, modificată prin aceste angajamente, nu va pune probleme de concurenţă.

Pagini Utile

Informaţii suplimentare

Mai multe informaţii cu privire la acest caz sunt disponibile pe pagina de internet a direcţiei generale pentru concurenţă.

Bucuresti, 07.01.2010

{mosloadposition user9}

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.