Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Computerul – mijloc de socializare pentru majoritatea adolescentilor din Romania

Intimitatea si siguranta navigarii in spatiul virtual capata o importanta din ce in ce mai mare in conditiile in care studiile releva un acces peste medie al copiilor la Internet. Invatarea noilor tehnologii este prioritara intr-o societate in continua schimbare, iar dobandirea competentelor IT de catre tineri este o conditie obligatorie pentru a fi capabili sa faca provocarilor mediului online.

Tendinta generala in randul tinerilor este aceea de a petrece din ce in ce mai mult timp in fata computerului. Studiile arata ca Internetul devine mediu constant accesat de catre acestia atunci cand vine vorba in primul rand de socializare, dar mediul virtual nu este deloc neglijat nici in activitati precum jocuri, descarcare de muzica si filme sau chiar cumparaturi online si tot mai multi elevi aleg Internetul ca principal mijloc de informare in realizarea diverselor proiecte de la scoala. Deja in Europa se discuta de efectele dependentei de calculator si Internet, insa desi majoritatea adolescentilor au discutat la scoala despre sigurant online, raman teme importante neacoperite precum intimitatea, phishing sau spayware.
In aceste conditii, necesitatea instruirii tinerilor la standarde internationale in domeniul IT devine punct central de interes pentru sectorul educational.

O concluzie similara a avut si sesiunea de simulari IT desfasurata de ECDL ROMANIA in liceele din capitala ca urmare a deciziei prin care incepand cu acest an scolar absolventii de liceu vor sustine proba de Competente Digitale la Bacalaureat.

Conform rezultatelor, mai mult de jumatate dintre elevii claselor a XII – a care au participat la simularile ECDL ar trebui sa isi imbunatateasca abilitatile de utilizare a computerului, acestia obtinand un punctaj ce ii incadreaza la nivelul de utilizator incepator sau utilizator mediu. Mai mult de 50% dintre liceenii implicati nu se incadreaza in nivelul de cunostinte minim aferent standardului european de utilizare a computerului, iar aproximativ o treime dintre participanti au cel putin un modul la care se incadreaza in cel mai scazut nivel de competenta.

Sesiunea de simulari a fost organizata in peste 70 de licee din Bucuresti cu un numar de 11.099 elevi si a urmarit programa standard ECDL, similara programei analitice TIC, desfasurandu-se pe patru dintre cele sapte module ECDL, inclusiv modulul de Informatie si Comunicare (Internet).

ECDL ROMANIA sustine initiativa Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului prin care incepand cu acest an scolar elevii de liceu vor sustine proba de competente digitale in cadrul examenelor de bacalaureat si sprijina imbunatatirea metodologiei de evaluare astfel incat, in timp, tinerii sa se poata incadra in standardul european si sa se formeze o cultura informatica in scoli . In acest sens, toti liceenii incepand cu acest an scolar pot sa faca un pas inainte si sa isi obtina certificarea ECDL ca performanta la examenul de Bacalaureat.

Bucuresti, 30.03.2010

{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.