free download 78 travel guides written by experts

Companiile din România sunt tot mai interesate să acorde tichete cadou

Vânzările estimate pentru acest Crăciun sunt cu 35% mai mari faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut

Pentru al treilea an consecutiv, vânzările de tichete cadou înregistrează creşteri, pentru acest Crăciun fiind estimat un procent cu 35% mai mare faţă de sărbătorile de iarnă din 2015, conform analizelor companiei Up România (noua identitate a Chèque Déjeuner România), unul dintre principalii jucători de pe piaţa tichetelor valorice. În acest moment, 64% din companiile care acordă beneficii salariale sub formă de tichete de masă acordă şi tichete cadou.

“Datele ne arată un trend ascendent al tichetelor cadou şi ne bucură faptul că o pa+rte importantă a companiilor din România au ales să dea curs dorinţelor angajaţilor care, în proporţie de 77%, doresc ca printre beneficiile extra salariale pe care le primesc să se numere tichetele cadou, conform unui amplu studiu realizat anul acesta despre calitatea vieţii la locul de muncă. Pe de altă parte, aceste creşteri pe segmentul tichetelor cadou se explică şi prin legislaţia favorabilă datorată noului Cod Fiscal, care iată, nu a întârziat să producă efecte pozitive”, a declarat Elena Pap, directorul general al Up România.

În momentul în care sunt întrebaţi despre avantajele tichetelor cadou, angajatorii aplică grile diferite, în funcţie de regiuni, aşa cum reiese dintr-un studiu realizat la cererea  Up România în acest an. Astfel, angajatorii din N-V şi S-V pun pe primul loc motivarea salariaţilor, cei din Centru apreciază echitatea sistemului de tichete cadou, care se aplică în mod egal tuturor angajaţilor și faptul că este ușor de folosit de către aceștia, pe când cei din N-E şi zona Bucureşti-Ilfov consideră avantajul fiscal ca fiind decisiv.

„Tichetele cadou vin în mod cert cu multiple avantaje atât pentru angajaţi, cât şi pentru angajatori, însă cel mai important şi de impact avantaj pe termen lung este contribuţia la motivarea, fidelizarea şi performanţa angajaţilor, ceea ce este echivalent cu performanţa companiei”, a mai adăugat Elena Pap.

Cele mai multe companii care acordă tichete cadou provin din Bucureşti-Ilfov, N-E şi Centru, iar topul evenimentelor când angajatorii aleg să ofere tichete cadou este dominat de sărbătorile de Crăciun şi Paşte, urmate de sărbătoarea de 8 Martie, la distanţă mare urmând evenimente precum 1 Iunie. Alte ocazii când firmele acordă tichete cadou sunt campaniile de marketing sau evenimentele de protocol. În ceea ce priveşte sectorul de activitate al companiilor care acordă tichete cadou, cele mai multe activează în domenii precum industrie, comerţ, servicii, construcţii şi transporturi.

Atunci când merg la cumpărături cu tichetele cadou primite, beneficiarii acestora preferă să cumpere electronice şi electrocasnice, îmbrăcăminte şi încălţăminte, cosmetice, obiecte de decor sau bricolaj. Pe fondul creşterii interesului companiilor pentru acordarea de tichete cadou, s-a observat şi o creştere a solicitărilor diverselor magazine de a fi parteneri în reţeaua tichetelor Cadhoc. Astfel, cei mai mulţi vin din domenii precum modă, bijuterii, produse cosmetice sau decoraţiuni. 

Cum funcţionează sistemul tichetelor cadou şi ce economii aduce

Noul Cod Fiscal, intrat în vigoare din ianuarie 2016, încurajează companiile în demersurile de a acorda tichete cadou. Companiile care acordă tichete cadou de 8 Martie, 1 Iunie, Paşte, Crăciun sau sărbătorile aferente altor culte, în cuantum de 150 de lei pentru fiecare persoană, sunt scutite de contribuţiile sociale şi patronale, iar pentru angajaţi nu se aplică impozitul pe venit de 16%. În plus, valorile aferente tichetelor cadou sunt considerate cheltuieli sociale, iar acestea sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, până la 5% din fondul de salarii brut anual. Mai mult, începând din 2016, tichetele cadou sunt neimpozabile atât pentru angajaţi, cât şi pentru copiii minori ai acestora, dacă suma acordată se încadrează în 150 de lei de persoană per eveniment.

Astfel, un salariat cu doi copii minori, poate primi 150 de lei aferenţi lui şi alţi 150 de lei pentru fiecare copil, ceea ce face ca acesta să poată primi tichete cadou în valoare de 450 de lei, pentru care compania va avea scutiri de impozit, contribuţii sociale şi patronale. Similar, un soţ şi o soţie care lucrează la aceeaşi companie şi au un copil minor pot primi tichete cadou în valoare de 600 de lei: 150 de lei pentru fiecare adult (300 de lei) şi 150 de lei pe care îi va primi fiecare adult pentru copil (300 de lei). În cazul în care familia are doi copii, tichetele cadou pot însuma 900 de lei.

Un alt aspect important este că tichetele cadou pot fi acordate de orice companie, indiferent de mărimea acesteia, chiar şi dacă aceasta are doar un angajat.

Simplificarea procesului de gestionare a cadourilor
 
Dincolo de facilităţile fiscale, tichetele cadou Cadhoc de la Up România simplifică efortul logistic al companiilor, de la alegere, achiziţie, până la sortare, împachetare, depozitare şi distribuţie. Tichetele cadou sunt o variantă simplă, elegantă şi modernă de recompensare a angajaţilor, aceştia putând să-şi aleagă cadoul mult dorit dintr-o  varietate de produse şi servicii, fie că este vorba de bijuterii, cosmetice, articole vestimentare şi încălţăminte, cărţi, jucării, obiecte de mobilier şi decoraţiuni, electronice şi electrocasnice sau servicii de turism. În acest sens, Up România dispune de o reţea de peste 55.000 de magazine unde pot fi folosite tichetele cadou. 

Cu ocazia sărbătorilor de iarnă, în linie cu campania de promovare a tichetelor cadou, Up România a pregătit “Tombola distribuitorilor de bucurie”, în care vor intra toate comenzile de tichete Cadhoc trimise în perioada 23 noiembrie – 23 decembrie 2016, iar 10 companii vor putea câştiga tichete cadou în valoare de 600 de lei fiecare. 
Pentru mai multe informaţii, vă rugăm consultaţi : //upromania.ro/clienti/lp_cadhoc_20161116_1/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *