Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Companiile din Romania au alocat 150 – 200 euro/angajat pentru programe de teambuilding,

in crestere fata de anul trecut

În prima jumătate a anului 2015, companiile autohtone au investit între 150 și 200 de euro/angajat pentru programe de teambuilding, în creștere cu aproximativ 50 de euro față de perioada similară a anului trecut, potrivit HPDI, firmă ce furnizează soluții de leadership și dezvoltare a resurselor umane prin programe de training, coaching și teambuilding.

În perioada menționată, cele mai multe dintre companiile care au apelat la programe de teambuilding au provenit din domenii precum automotive, retail, construcții, pharma și FMCG – ultimele două fiind pe un trend ascendent față de anii precedenți. În schimb, s-a remarcat o scădere în rândul firmelor provenite din banking și IT.

"Teambuilding-urile nu mai reprezintă ‹‹privilegiul›› marilor corporații. Spre deosebire de anii trecuți, firmele mici, anteprenoriale au investit cel mai mult în programele noastre. Astfel, în primul semestru, am avut clienții de la companii cu 10 angajați până la multinaționale cu mii de angajați", declară Mădălina Covaci, teambuilding expert&trainer HPDI.

În prima jumătate a anului, HPDI a încasat peste 120.000 de euro din programe de teambuilding, înregistrând o creștere de 10% față de primul semestru al anului 2014. Compania a organizat 35 de teambuilding-uri la care au participat peste 1500 de persoane.

"Estimăm că business-ul provenit din teambuilding-uri se va tripla în a doua jumătate a anului. Luna septembrie va fi cea mai aglomerată din aceast an – avem cereri încă din luna mai pentru această perioadă", adaugă reprezentantul HPDI.

Ce destinații și programe preferă companiile

Cele mai solicitate destinații, în primăvară, au fost Poiana Brașov și Valea Prahovei, iar vara aceasta litoralul rămâne destinația preferată a companiilor. "În primul semestru, clienții HPDI au optat pentru programe complexe, cele mai multe presupunând activități outdoor, care au avut ca obiective managementul timpului, creșterea coeziunii echipei, strategie și abordarea de tip ‹‹outside the box››", mai spune Mădălina Covaci.

Unul dintre cele mai căutate programe a fost E-hunters, o îmbinare perfectă între interacțiunea umană și interacțiunea cu tehnologia. Acest program este, practic, o vânătoare de resurse prin orașe sau în zonele de litoral sau munte, folosind o tabletă. Odată logaţi, participantii primesc între 70 şi 100 de misiuni, fiecare cu un grad diferit de complexitate. Pentru a demostra că au îndeplinit misiunea aleasă, participanții trebuie să încarce o fotografie în aplicația programului.

Un alt program foarte solicitat este "Robotronic" – robotul prin intermediul căruia participanţii în teambuilding-uri explorează planeta Pluto. Participanţii au la dispoziţie 1,5 ore pentru a construi un robot folosind doar paie de băut apă, lipici și hârtie colorată. La final, robotul este lansat în spaţiu cu ajutorul baloanelor cu heliu. Câștigă echipa care înălţă robotul cât mai aproape de planeta Pluto. Totodată, se premiază aspectul robotului şi ingeniozitatea cu care acesta a fost construit.

Există și companii care preferă programe mai dure, pentru a-și testa limitele. Un astfel de program este cel de bootcamp în care participanții se trezesc la 5 dimineața, își instalează tabăra în pădure și au de parcurs un traseu cu capcane. În plus, nu se întorc la masa de prânz, ci sunt nevoiți să-și procure singuri hrana. Un alt program pe care unii l-ar considera excentric este cel de team wellness time. În acest program, nimeni nu are voie să fumeze, să mănânce nesănătos sau să consume zahăr. Programul este strict, cu ședinte de meditație, ore de sport și alte activități benefice pentru sănătate.

Bucuresti, 28.07.2015
{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *