Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Compania BASF, premiata pentru contributia la conceptul auto i-flow

► Premiul ÖkoGlobe pentru inovaţii ce promovează mobilitatea responsabilă faţă de mediu
► Soluţiile oferite de industria chimică reduc semnificativ emisiile de dioxid de carbon

BASF a primit premiul internaţional de mediu ÖkoGlobe pentru soluţiile eficiente din punct de vedere energetic destinate industriei auto prezentate de BASF în cadrul dezvoltării conceptului auto i-flow. Premiul, sponsorizat de Universitatea Duisburg-Essen şi condus de Prof. Ferdinand Dudenhöffer, expert în domeniul auto, se acordă unor concepte, descoperiri, produse şi procese de producţie inovatoare în domeniul mobilităţii.

În acest an BASF a obţinut pentru contribuţia sa la conceptul auto i-flow locul al treilea la categoria Inovaţii ale furnizorilor. Conceptul a fost creat de BASF în cooperare cu producătorul auto coreean Hyundai şi a fost prezentat în cadrul Salonului Auto de la Geneva, în luna martie a acestui an. Premiile ÖkoGlobe, organizate prima oară în 2007, au înregistrat o participare record în 2010, cu peste 100 de proiecte înscrise.

Emisiile de carbon conform conceptului i-flow sunt de numai 85g/km datorită îmbinării a numeroase soluţii individuale. Cifra se situează cu mult sub nivelurile analizate pentru automobile convenţionale comparabile. Aproape jumătate din această reducere se datorează inovaţiilor BASF.

"Conceptul i-flow este o dovadă impresionantă a contribuţiei cruciale a industriei chimice la crearea maşinii ecologice a viitorului", a declarat Dr. Wolfgang Hapke, Director al Diviziei de Polimeri pentru creşterea performanţei. "BASF este cel mai important furnizor de soluţii auto din industria chimică şi ajută producătorii auto să îşi atingă obiectivele de sustenabilitate."

Eficienţa energetică a conceptului i-flow este un exemplu impresionant de tehnologie de vârf. Motorul diesel modern este dotat cu un sistem de izolaţie din spumă poliuretanică rigidă, care protejează atât motorul, cât şi mediul. Un nou catalizator produs de BASF îmbină patru tehnologii de reducere a emisiilor în doar două componente. Un concept pentru rama scaunelor în cadrul i-flow demonstrează că materialele de construcţie uşoare pot contribui la conservarea resurselor. O serie de pigmenţi transparenţi şi pigmenţi care reflectă la infraroşu, utilizaţi în interiorul automobilului, asigură o temperatură mai scăzută a suprafeţelor din plastic din structura bordului maşinii, scaunelor şi al pupitrului central de comandă.

Produsele BASF sunt utilizate în industria auto la toate nivelurile, astfel:
· Furnizorii achiziţionează de la BASF produse precum materiale plastice, pelicule de acoperire, catalizatori, pigmenţi, plastifianţi şi substanţe chimice pentru piele şi textile.
· Producătorii auto comandă pelicule de acoperire, agenţi de răcire, lichide de frână şi materiale plastice. BASF organizează pentru anumiţi producători întregul proces de aplicare a vopselelor.
· Atelierele şi dealerii auto cumpără vopsele pentru refinisare, aditivi pentru combustibil, lichide de frână şi agenţi de răcire de la BASF.

În paralel, BASF derulează activităţi de cercetare şi dezvoltare de produse destinate mobilităţii sustenabile viitoare:
· În colaborare cu parteneri din diverse industrii, BASF dezvoltă concepte inovatoare pentru bateriile auto de înaltă performanţă destinate maşinilor electrice. Abordarea BASF se concentrează asupra dezvoltării unei game inovatoare de materiale catodice pentru baterii litiu-ion. Obiectivul este acela de a obţine o densitate energetică de două până la cinci ori mai mare decât sistemele de baterii convenţionale.
· Împreună cu partenerii din industrie, BASF lucrează la dezvoltarea unei tehnologii de fabricare a celulelor solare pe bază de compuşi organici, care pot fi integrate direct în autovehicule. Având o grosime de doar câţiva nanometri, celulele solare organice sunt superioare celor anorganice, fiind flexibile, uşoare şi subţiri asemenea unei pelicule transparente. În plus, acestea ar putea fi produse mai eficient
din punct de vedere al costurilor decât celulele solare convenţionale bazate pe silicon.

BASF va prezenta conceptul i-flow în cadrul evenimentului K 2010 din Düsseldorf, care se va desfăşura în perioada 27 octombrie – 3 noiembrie 2010, la standul BASF, în sala 5, C21/D21. Mai multe informaţii sunt disponibile la: www.plasticsportal.de/k2010.

Bucuresti, 17.09.2010

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.