free download 78 travel guides written by experts

Comisia de supraveghere Volkswagen aproba acordul de baza

pentru realizarea unui concern integrat de automobile cu Porsche

• Acord extins între părţile implicate: structură în mai multe etape a tranzacţiei, dorindu-se finalizarea procesului pe parcursul anului 2011
• Se menţin soliditatea financiară a firmei Volkswagen şi independenţa Porsche
• Potenţial ridicat de dezvoltare, profit şi sinergii în condiţiile unei garantări a locurilor de muncă

• Preşedintele consiliului de administraţie Winterkorn: Împreună pe drumul către primul loc în lume

Comisia de supraveghere a firmei Volkswagen Aktiengesellschaft a aprobat ieri, în şedinţa sa extraordinară acordul de bază pentru a constitui un concern integrat în domeniul automobilelor împreună cu Porsche, structură care va fi condusă de firma Volkswagen.

A fost negociat un acord corespunzător între Volkswagen AG şi Porsche Automobil Holding SE, precum şi asociaţii reprezentanţi ai familiilor Porsche şi Piëch şi reprezentanţii angajaţilor din cadrul acestor firme. Şi comisia de supraveghere a Porsche Automobil Holding SE a aprobat astăzi conceptul pentru cooperarea celor două firme. Prin acordul de bază este iniţiată crearea unui concern comun cu zece mărci puternice.

Conform conceptului convenit, până la finalul anului 2009, Volkswagen va deţine pentru început 42 procente la Porsche AG. Se prevede ca familiile de asociaţi să vândă activitatea de distribuţie a Porsche Holding Salzburg către Volkswagen. Ulterior este planificată o fuziune a Porsche SE cu Volkswagen. Aceasta va avea loc pe parcursul anului 2011 şi necesită acordul acţionarilor ambelor firme. În acest sens, Porsche va rămâne o firmă distinctă cu sediul în Zuffenhausen. Pe parcursul săptămânii viitoare vor fi elaborate detaliile pentru transpunerea în practică a conceptului. În paralel continuă negocierile cu statul Qatar în sensul achiziţionării de acţiuni la concernul Volkswagen, precum şi discuţiile cu băncile care finanţează Porsche cu privire la conceptul de ansamblu. O finalizare cu succes a acestor discuţii ar reprezenta un pas important pe drumul către realizarea unui concern integrat. În plus, punerea în practică a acordului necesită, ca de obicei, obţinerea aprobărilor din partea autorităţilor.

Prof. dr. Martin Winterkorn, preşedintele consiliului de administraţie al firmei Volkswagen Aktiengesellschaft, a afirmat: „Volkswagen şi Porsche au făcut astăzi pasul decisiv pe drumul către un viitor comun. În calitate de concern, cu cele zece mărci puternice independente, ne vom extinde la nivel mondial poziţia unică. În prezent dispunem mai mult ca niciodată de posibilitatea de a deveni numărul unu în industria de automobile. Prin integrarea Porsche, Volkswagen îşi continuă în mod consecvent strategia de succes care include mai multe mărci. În cadrul concernului integrat, pentru Porsche se deschid noi posibilităţi de dezvoltare. În urma discuţiilor constructive, am ajuns la o concluzie în interesul tuturor structurilor implicate. Sunt sigur că rezultatul acestui proces de integrare va fi reprezentat de cele mai bune autovehicule pentru clienţii noştri, de locuri de muncă stabile, precum şi de crearea de valoare pe termen lung pentru acţionarii noştri.“

Concernul integrat: eficient strategic, atractiv financiar, responsabil social

Prin fuziunea dintre Volkswagen şi Porsche este realizat un concern integrat în domeniul automobilistic cu vânzări de aproximativ 6,4 milioane autovehicule şi peste 400.000 de angajaţi. Ca urmare a gradului ridicat de profitabilitate şi a unei creşteri rapide preconizate a gamei de modele Porsche se va asigura îmbunătăţirea continuă a indicatorilor financiari ai firmei combinate.

Crearea concernului integrat cu zece mărci puternice, condus de firma Volkswagen, are la bază o logică foarte convingătoare din domeniul industrial: Volkswagen va continua să îşi extindă poziţia de concern care concentrează mai multe mărci, în calitate de lider mondial, prin fuziunea cu Porsche AG şi preluarea activităţii de desfacere a concernului Porsche din Salzburg. Concernul integrat va ocupa o poziţie de top la capitolul prezenţei pe piaţa mondială, al acoperii segmentelor, al tehnologiei şi inovaţiilor, al forţei de achiziţie pe plan mondial şi al bazei de producţie. Concernul dispune de perspective atractive de dezvoltare pe baza unor sisteme inteligente de componente comune, a solidităţii financiare, a conducerii corespunzătoare şi a excelenţei angajaţilor.

Prin competenţa tehnică remarcabilă şi mitul său unic, Porsche contribuie la îmbunătăţirea valorii mărcilor din familia Volkswagen. Gama de produse se completează foarte bine; integrarea firmei Porsche permite o extindere semnificativă a poziţiei concernului integrat la clasa premium. Calitatea de lider în domeniul inovaţiilor a concernului este îmbunătăţită prin dezvoltarea centrului de dezvoltare din Weissach. Prin includerea activităţii rentabile de distribuţie a Porsche Holding din Salzburg, sunt îmbunătăţite semnificativ activităţile din domeniul vânzărilor ale concernului Volkswagen. Firma este prezentă în 13 state din Europa de Est şi de Vest, precum şi în China şi, prin intermediul competenţei remarcabile în sectorul de retail, este încă de pe acum un partener important pentru succesul de piaţă al firmei Volkswagen.

Independenţa Porsche este garantată şi în concernul integrat. Această strategie corespunde modelului descentralizat de conducere aplicat de firma Volkswagen. Aşa cum se întâmplă în prezent cu Audi şi cu alte mărci de succes, şi Porsche îşi va păstra identitatea şi va profita în acelaşi timp de integrarea în concern. Conform acordului de bază, Porsche va rămâne o societate independentă cu sediul în Zuffenhausen. Se vor menţine structurile independente. După fuziune, reprezentanţii angajaţilor societăţii Porsche AG vor fi implicaţi la alegerea membrilor comisiei de supraveghere a firmei Volkswagen AG.

Modelul de conducere al firmei Volkswagen, care şi-a dovedit utilitatea practică, va permite valorificarea integrală şi rapidă a potenţialelor de sinergie. Această situaţie va conduce pe termen lung la o îmbunătăţire a rezultatului operaţional din cadrul concernului cu o valoare totală de aproximativ 700 milioane euro anual.

Prin noile modele vor fi îmbunătăţite semnificativ vânzările de modele Porsche. Preşedintele consiliului de administraţie, Winterkorn, a declarat: „Intenţionăm să scriem un nou capitol în istoria durabilă de dezvoltare. Astfel vom garanta locuri de muncă de top în Germania şi vom crea şi noi locuri de muncă .“

Structura tranzacţiei: evaluare echitabilă şi finanţare solidă

Fuziunea dintre Volkswagen şi Porsche pentru crearea unui concern integrat cu zece mărci şi o conducere unitară se va realiza, conform acordului de bază, în mai multe etape şi se va finaliza pe parcursul anului 2011. Hans Dieter Pötsch, preşedinte al departamentului de finanţe şi control al Volkswagen Aktiengesellschaft, a afirmat cu privire la conceptul de ansamblu convenit: „Este îmbinată siguranţa maximă a tranzacţiilor cu crearea unei structuri stabile a proprietarilor, o evaluare echitabilă şi o finanţare foarte solidă. În mod suplimentar sunt respectate interesele tuturor persoanelor implicate, fiind garantată soliditatea financiară, precum şi ratingul de top al firmei Volkswagen.“

Pentru început, Porsche Automobil Holding SE intenţionează să vândă cea mai mare parte a drepturilor de opţiune asupra acţiunilor Volkswagen către Qatar. O finalizare cu succes a discuţiilor care au avansat foarte mult până în prezent ar reprezenta o etapă importantă pe drumul către realizarea unui concern integrat la nivel mondial. Prin exercitarea drepturilor de opţiune, Qatar ar deveni cel de-al treilea acţionar ca mărime al firmei Volkswagen.

În paralel, pentru a asigura în continuare stabilitatea financiară, Porsche va solicita sprijinul băncilor sale de creditare pentru realizarea conceptului de ansamblu convenit şi va negocia o nouă structură de finanţare.

În cazul în care aceste discuţii se vor finaliza cu succes şi dacă Qatar va prelua portofoliul de opţiuni, în etapa următoare, până la finalul anului 2009, Volkswagen va achiziţiona 42,0 de procente din acţiunile Porsche AG. În urma unui proces atent de evaluare şi verificare, pentru întreaga firmă a fost identificată o valoare de 12,4 miliarde euro; aceasta include deja sinergiile preconizate. Pe această bază şi ţinând cont de gradul de îndatorare al firmei Porsche, Volkswagen va plăti pentru un pachet de acţiuni de 42,0 de procente o sumă de până la 3,3 miliarde euro.

În scopul refinanţării participaţiei la Porsche AG, precum şi pentru asigurarea ratingului său, Volkswagen planifică pentru prima jumătate a anului 2010 o majorare de capital prim emiterea de noi acţiuni preferenţiale. Comisia de supraveghere se va ocupa fără întârziere de acest aspect şi va stabili detaliile necesare. O asemenea majorare de capital necesită acordul acţionarilor, care va fi solicitat, conform estimărilor, în cadrul unei adunări generale extraordinare până la finalul anului.

Conceptul de ansamblu prevede că familiile de asociaţi vor vinde către Volkswagen activitatea operaţională separată a Porsche Holding Salzburg. Pentru cea mai mare societate de comercializare a autovehiculelor din Europa, cu ultima cotă de vânzări determinată de 474.000, a fost stabilită o valoare a firmei de 3,55 miliarde euro. Vânzarea structurii de comercializare poate fi realizată începând cu anul 2011. Porsche Holding Salzburg îşi va menţine însă în acest caz, în calitate de entitate organizatorică, structura şi atribuţiile actuale; membrii familiilor vor fi reprezentaţi în continuare în organele de control ale firmei.

Familiile de asociaţi vor utiliza cea mai mare parte a veniturilor obţinute din vânzarea structurii de comercializare a Porsche Holding Salzburg pentru realizarea unei majorări de capital la Porsche SE. Această majorare de capital ar urma să redreseze situaţia financiară a Porsche SE şi s-ar realiza anterior fuziunii urmărite cu Volkswagen. În paralel cu majorarea capitalului de bază vor fi emise şi noi acţiuni preferenţiale ale Porsche SE.

Ulterior, Porsche SE, cu stabilitate financiară superioară, va fuziona ca Volkswagen – ultima etapă în procesul de asociere a celor două firme. Pentru fuziune este necesară aprobarea adunărilor generale ale acţionarilor ambelor societăţi. Finalizarea acestei operaţiuni este planificată pentru parcursul anului 2011.

Nu au fost stabilite încă structurile exacte de participaţie după o fuziune. Acestea depind de volumul majorărilor de capital posibile, de cash-flow şi de situaţia lichidităţilor, respectiv a datoriilor celor două firme, precum şi de raportul valoric dintre Volkswagen şi Porsche SE de la data fuziunii. Familiile de asociaţi Porsche şi Piëch vor rămâne însă cei mai importanţi acţionari ai Volkswagen, landul Saxonia Inferioară va fi în continuare cel de-al doilea acţionar ca importanţă al concernului Volkswagen.

Conform acordului de bază, poziţia landului Saxonia Inferioară va fi reglementată expres şi în statutul firmei Volkswagen. Landul va dispune de dreptul de a desemna doi membri ai comisiei de supraveghere. Va fi abrogată reglementarea existentă cu privire la majoritatea calificată – în prezent, pentru deciziile importante în cadrul concernului Volkswagen, este nevoie de o majoritate de peste 80 de procente din capitalul de bază reprezentant.

Este prevăzută de asemenea o implicare importantă a angajaţilor din întreaga lume din concernul integrat de automobile. Participarea angajaţilor trebuie asigurată prin intermediul unei fundaţii a angajaţilor care va fi înfiinţată de reprezentanţii comitetelor de întreprindere ale Volkswagen AG şi ale Porsche AG.

Bucuresti, 14.08.2009

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *