expoplast Sibiu 2019

Comisia actualizeaza lista companiilor interzise in spatiul aerian european

Comisia Europeană a adoptat astăzi a treisprezecea actualizare a listei comunitare a transportatorilor aerieni interzişi în Uniunea Europeană, care cuprinde acum două ţări în plus. Toate companiile aeriene din Sudan şi Filipine au fost incluse pe listă ca urmare a evaluării siguranţei acestor transportatori de către Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale (OACI). Actualizarea ridică parţial, în anumite condiţii, restricţiile asupra Air Koryo din Republica Populară Democrată Coreeană şi TAAG din Angola, restricţionând în schimb activităţile companiei Iran Air.

Vicepreşedintele Comisiei Europene, Siim Kallas, responsabil cu transporturile, a declarat: „Siguranţa este pe primul plan. Suntem gata să ajutăm ţările care au nevoie să-şi dezvolte capacităţile tehnice şi administrative pentru a asigura respectarea normelor necesare în aviaţia civilă, dar nu putem lăsa să zboare în UE companii aeriene care nu respectă toate normele de siguranţă internaţionale.”

Prin această actualizare, compania Air Koryo, titulară a unei licenţe emise în Republica Populară Democrată Coreeană şi supusă unei interdicţii de operare începând din martie 2006, este autorizată să reia activităţile în UE cu două aeronave dotate cu echipamentul necesar pentru respectarea normelor internaţionale obligatorii şi în urma supravegherii corespunzătoare a autorităţii competente. Restul flotei sale rămâne supusă interdicţiei de operare în UE.

Comisia recunoaşte progresele înregistrate de transportatorul aerian TAAG Angola Airlines, autorizându-l să opereze în anumite condiţii stricte, cu anumite aeronave, către toate destinaţiile din UE şi nu doar către Lisabona.

Autoritatea aeronautică civilă din Angola este chemată să intensifice supravegherea tuturor transportatorilor aerieni şi să continue recertificarea celorlalţi transportatori angolezi care rămân sub interdicţie în UE.

Comisia interzice toate operaţiunile transportatorilor aerieni sudanezi datorită performanţelor slabe în materie de siguranţă ale autorităţii aeronautice civile din această ţară care continuă să încalce standardele internaţionale în domeniul supravegherii. Comisia ia notă de eforturile recente ale autorităţilor competente de a reforma sistemul aeronautic civil din Filipine, de măsurile luate pentru remedierea deficienţelor de siguranţă semnalate de Autoritatea Aeronautică Federală FAA din Statele Unite şi de OACI, precum şi de măsurile luate de doi transportatori − Philippines Airlines şi Cebu Airlines − pentru asigurarea siguranţei zborurilor. Comisia este gata să ajute Filipinele la remedierea gravelor deficienţe de siguranţă. Având în vedere serioasele probleme de siguranţă identificate de OACI în ceea ce priveşte autorităţile competente, Comisia cu suportul unanim al Comitetului pentru Siguranţa Aeriană este obligată să aplice principiul precauţiei şi să impună o interdicţie de operare pentru toţi transportatorii aerieni autorizaţi în Filipine. Comisia este gata să sprijine autorităţile filipineze şi să efectueze o vizită în arhipelag.

În urma analizării siguranţei zborurilor Iran Air în UE prin verificări la sol ale aparatelor companiei în Comunitate, ţinând cont de dovezile de incidente şi accidente grave suferite de transportator şi de supravegherea insuficientă din partea autorităţii competente în ultimul an, Comitetului pentru Siguranţa Aeriană a decis în unanimitate să limiteze operaţiile Iran Air către UE. Transportatorul va fi autorizat să folosească doar anumite aeronave pentru zborurile către Europa. Comisia va vizita Iranul în lunile următoare pentru a verifica supravegherea exercitată de organizaţia iraniană în domeniul aviaţiei civile şi situaţia Iran Air în materie de siguranţă.

Concluziile unei vizite recente a Agenţiei Europene de Siguranţă a Aviaţiei în Albania relevă că autoritatea competentă trebuie să-şi consolideze capacitatea de a asigura supravegherea transportatorilor aerieni cărora le acordă licenţe. Comisia a solicitat autorităţilor competente să ia măsuri rapide de remediere a acestor probleme.Comisia va urmări situaţia îndeaproape.

Comisia analizează îndeaproape performanţele transportatorilor aerieni egipteni. O vizită întreprinsă în Egipt pentru a verifica funcţiile de supraveghere ale autorităţii aviaţiei civile şi performanţele anumitor transportatori a demonstrat că autoritatea îşi exercită corect îndatoririle. Comisia va continua să colaboreze îndeaproape cu această autoritate pentru a asigura implementarea ameliorărilor propuse.

În prezent, lista comunitară cuprinde trei transportatori ale căror operaţiuni sunt în totalitate interzise în Uniunea Europeană: Ariana Afghan Airlines din Afganistan, Siem reap Airways International din Cambodgia şi Silverback Cargo Freighters din Rwanda.

Au interdicţie toţi transportatorii – în total, 278 de companii – din 17 ţări: Angola, Benin, Republica Democratică Congo, Djibouti, Guineea Ecuatorială, Gabon (cu excepţia a trei transportatori care operează cu anumite restricţii şi condiţii), Indonezia, Kazahstan (cu excepţia unui transportator care operează cu anumite restricţii şi condiţii), Republica Kârgâzstan, Liberia, Filipine, Republica Congo, Sierra Leone, São Tomé şi Principe, Sudan, Swaziland şi Zambia; 10 transportatori sunt autorizaţi să opereze sub anumite restricţii şi în anumite condiţii: Air Koryo din Republica Populară Democrată Coreeană, TAAG Angola Airlines, Air Astana din Kazahstan, Iran Air din Iran, Gabon Airlines, Afrijet şi SN2AG din Gabon, Air Bangladesh, Air Service Comores şi Ukrainian Mediterranean Airlines din Ucraina.

Pagini Utile

Lista companiilor aeriene care fac obiectul unei interdicţii de exploatare pe teritoriul Uniunii Europene

//ec.europa.eu/transport/air-ban/list_ro.htm

Bucuresti, 31.03.2010

{mosloadposition user9}

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *