Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Comisarul european Corina Crețu aprobă o finanțare de peste o jumătate de miliard de euro pentru magistrala de metrou M6

Finantare magistrala de metrou M6 Bucuresti

Comisarul european Corina Crețu a aprobat miercuri, 13 februarie, alocarea a peste 517 milioane de euro pentru proiectul major „Construcția liniei de metro 6 (1 Mai-Tokyo)”, ce a fost inclus de autoritățile române în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare.

Finantare magistrala de metrou M6 Bucuresti
Finantare magistrala de metrou M6 Bucuresti – copyright Comisia Europeana

„Locuitorii din capitala României vor ajunge mult mai repede în zona de nord a Bucureștiului grație unei investiții de peste o jumătate de miliard de euro din Fondul de coeziune. Acest proiect finanțat prin politica de coeziune va îmbunătăți în mod concret viața de zi cu zi a celor 1,8 milioane de locuitori ai Bucureștiului, care vor beneficia astfel de servicii de transport urban mai bune. Sper ca până în 2023 – care este termenul prevăzut pentru implementarea proiectului pe care l-am aprobat astăzi – autoritățile române să găsească soluții pentru finalizarea magistralei M6, astfel încât să se poată circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Internațional Otopeni”, a declarat comisarul european pentru politica regională Corina Crețu referitor la proiect.

Cofinanțarea europeană este destinată construcției unei secțiuni de 6 kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final magistrala de metrou M6 (Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă Otopeni) din București. Aceasta va asigura legătura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord – Lac Străulești). Totodată, proiectul prevede construcția a șase noi stații de metrou subterane între zona 1 Mai și complexul comercial Băneasa – acolo unde urmează să fie amplasată stația Tokyo -, precum și achiziționarea a douăsprezece garnituri de metrou, fiecare cu câte șase vagoane.

Lucrările pentru magistrala de metrou M6, secțiunea 1 Mai – Tokyo, sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.