Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Comisarul Dacian Ciolos viziteaza China pentru a promova produsele alimentare europene de calitate

Dacian Cioloş, comisarul pentru agricultură și dezvoltare rurală, va efectua o vizită în China începând de duminică, 20 martie, şi până vineri, 25 martie, cu scopul de a promova produsele alimentare și băuturile europene de calitate care beneficiază de eticheta IG (Indicații Geografice). Comisarul va fi însoțit de o delegație formată din 30 de directori de companii producătoare de alimente și băuturi din întreaga Uniune Europeană, reprezentând o varietate atractivă de produse renumite pe plan mondial. Cu ocazia întâlnirilor cu administrația chineză, comisarul va analiza și posibilitățile de recunoaștere reciprocă a produselor alimentare și băuturilor etichetate IG din China și Europa. Comisarul Cioloş va participa de asemenea la întâlniri între mediul de afaceri și autorități pe tema agriculturii și "Indicațiilor Geografice", și va lansa oficial proiectul prioritar privind schimburile comerciale dintre UE și China, unul dintre cele mai importante programe realizate vreodată de UE în domeniul schimburilor comerciale. Împreună cu reprezentanții companiilor, comisarul va vizita Shanghai, Hangzhou, Suzhou și Beijing, precum şi regiunea în care se cultivă ceaiul Long Jing, celebru în toate lumea, pentru a afla mai multe despre tradițiile gastronomice renumite ale Chinei și pentru a descoperi bogăția mediului rural chinez.

Înaintea acestei vizite de referință, comisarul UE Dacian Cioloș a declarat: „Scopul vizitei noastre este acela de a suscita interesul consumatorilor chinezi pentru produsele de calitate europene. Avem acum peste 3.200 de produse alimentare, vinuri și băuturi spirtoase înregistrate cărora li s-a acordat statutul special de IG (indicații geografice), deoarece au fost parțial sau integral produse într-o anumită zonă geografică în care se recurge la tradiții și tehnologii de know-how recunoscute. Din nefericire, adesea numai cunoscătorii știu de existența lor. Sper ca datorită vizitei noastre acest lucru să se schimbe.”

China are la rândul său o mulțime de produse tradiționale, iar comisarul Cioloş îi va întâlni pe omologii săi din cadrul guvernului chinez pentru a discuta modul optim de a proteja reciproc aceste specialităţi și de a promova comercializarea lor pe piețele din UE și China. Comisarul se va întâlni cu înalți demnitari din guvernul chinez, inclusiv cu vice-prim-ministrul Hui Liangyu (responsabil cu agricultura), cu ministrul agriculturii Han Changfu, cu cel al comerțului Chen Deming, cu ministrul Zhi Shuping din cadrul Administrației Generale Chineze pentru Controlul Calității, Inspecție și Carantină, precum și cu ministrul-adjunct Fu Shuangjian din cadrul Administrației de Stat pentru Industrie și Comerț.

Bucătăria chinezească se bucură de o foarte mare popularitate în Europa. Un studiu din 2006 arată că mâncarea chinezească și cea cu specific oriental se bucură, în Uniunea Europeană, de cea mai mare popularitate în rândul mâncărurilor străine, deținând o cotă de piață de 42%, ceea ce demonstrează gradul ridicat de entuziasm față de produsele chinezești în Europa. Intensitatea schimburilor comerciale cu produse agricole dintre UE și China a crescut substanțial în ultimii ani, exporturile din UE fiind în 2010 cu 50 % peste nivelul din 2009 (a se vedea tabelul din anexa 1).

La Shanghai, domnul Cioloş va acorda un premiu unora dintre cei mai buni bucătari-şefi din oraș, în cadrul unei demonstrații de gătit unde aceștia se vor întrece în a oferi creații originale care să îmbine influențele europene cu cele chinezești. De asemenea, comisarul Cioloș va anunța o săptămână de promovare a produselor europene de tip IG în mai multe restaurante celebre din Shanghai.

Anexa 1: Schimburile comerciale cu produse agricole dintre UE și China în perioada 2005-2010 (în miliarde de euro)

2005

2006

2007

2008

2009

2010

Exporturi UE

1 232

1 375

1 625

1 797

2 160

3 263

Importuri UE

2 618

2 948

3 447

3 721

3 232

3 914

Balanță comercială

-1 386

-1 573

-1 822

-1 924

-1 072

– 651

Anexa 2: Delegația reprezentând mediul de afaceri

Produsele etichetate IG reprezentate

Statul membru

Baena (ulei de măsline)

ES

Bayerisches Bier (bere)

DE

Bordeaux (vin)

FR

Českobudějovické pivo (bere)

CZ

Cognac

FR

Comté (brânză)

FR

Feta (brânză)

EL

Grana Padano (brânză)

IT

Grappa

IT

Irish Whiskey

IE

Votca lituaniană

LT

Loukoumi Geroskipou (dulciuri)

CY

Votca poloneză

PL

Porto

PT

Prosciutto di Parma (șuncă)

IT

Rioja (vin)

ES

Roquefort (brânză)

FR

Scotch Beef/Scotch Lamb

UK

Scottish Farmed Salmon (somon scoțian de crescătorie)

UK

Ulei de măsline Sitia

EL

Stilton (brânză)

UK

Votca suedeză

SE

Târnave (vin)

RO

Tokaj (vin)

HU

Welsh Beef and Welsh Lamb (carne de vită şi de miel din Ţara Galilor)

UK

West Country Farmhouse Cheddar (brânză)

UK

Pagini Utile

* Pentru informații suplimentare:

Detalii complete referitoare la program se pot găsi la adresa //www.gi-visit-press.eu/

Bucuresti, 18.03.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.