Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Cod de conduita pentru furnizarea serviciilor cu valoare adaugata prin telefon

Ancom

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a adoptat Codul de conduita care reglementează modalitatea de utilizare a numerelor naționale scurte interne și a codurilor scurte SMS/MMS folosite pentru jocuri, concursuri și diverse servicii oferite prin intermediul telefoanelor mobile. Codul se aplică furnizorilor de rețele publice de comunicații electronice şi furnizorilor de servicii cu valoare adăugată și aduce, printre altele, măsuri suplimentare de protejare a utilizatorilor, pentru a evita abuzurile sau fraudele asociate accesării serviciilor cu valoare adăugată.

Prin apelarea și transmiterea de SMS-uri către un număr scurt format din 3-5 cifre sau prin răspunsul la un SMS primit de la un astfel de număr, utilizatorii solicită sau se abonează la servicii de conţinut pentru care, în general, sunt taxaţi suplimentar. Aceste numere sunt alocate de către furnizori în rețelele proprii, serviciile cu valoare adăugată fiind, de regulă, furnizate de terţi, care utilizează rețeaua pentru asigurarea accesului utilizatorilor la conținutul furnizat și încasarea tarifului aferent. Apelurile sau mesajele prin care utilizatorii solicită suport tehnic, imagini şi sunete speciale pentru telefonul mobil (ringtones), informații, plata unor servicii sau produse, horoscop, concursuri şi jocuri sau anumite aplicaţii ce pot fi descărcate pe telefonul mobil nu sunt scăzute din minutele sau SMS-urile incluse în abonamente/extraopţiuni, fiind, de cele mai multe ori, taxate cu un tarif mai mare decât cel practicat pentru un apel/SMS în reţea. În plus, sunt situații când utilizatorii se abonează la astfel de servicii prin transmiterea unui singur SMS către un număr scurt, fiind ulterior taxați în mod recurent.

Codul de conduită adoptat de ANCOM a fost elaborat în cadrul unui proces de colaborare și consultare cu reprezentanții industriei telecom și detaliază informaţiile pe care furnizorii de servicii de telefonie au obligaţia să le pună la dispoziţia utilizatorilor cu privire la caracteristicile și tarifele aplicate pentru serviciile oferite prin intermediul numerelor naţionale scurte interne, astfel încât utilizatorii să dețină informațiile de care au nevoie la accesarea acestor servicii pentru a evita taxarea nedorită.

De exemplu, utilizatorii trebuie să primească informații clare despre tariful aplicabil și modalitatea de tarifare a apelului sau a mesajelor SMS/MMS de fiecare dată când li se comunică numărul sau codul scurt aferent serviciului cu valoare adăugată, precum și la momentul inițierii serviciului. În cazul serviciilor furnizate prin SMS/MMS recurente, utilizatorii vor fi informați asupra faptului că taxarea ulterioară se va realiza fără a mai fi necesare alte acțiuni din partea lor, dar și asupra mecanismului de dezabonare. Detaliile privind consumul de servicii cu valoare adăugată oferite prin intermediul numerelor și codurilor scurte se vor regăsi și în factura detaliată emisă abonaților de către furnizor.

Codul de conduită a fost adoptat de Autoritate prin Decizia nr. 1131/2014 privind adoptarea Codului de conduită pentru utilizarea numerelor naționale scurte interne și a codurilor scurte SMS/MMS în urma procesului de consultare publică, prevederile sale fiind obligatorii pentru toți furnizorii de rețele publice de comunicații electronice care utilizează sau asignează numere naționale scurte interne sau coduri scurte SMS/MMS. Decizia va fi transmisă spre publicare în Monitorul Oficial al României și va intra în vigoare la 3 zile de la data publicării, cu excepția prevederilor din Cod care necesită un interval mai mare pentru a fi implementate de furnizori, precum cele referitoare la informarea utilizatorilor, care intră în vigoare în termen de 12 luni de la această dată, fiind necesară modificarea contractelor în vigoare dintre operatorii telecom și furnizorii de servicii cu valoare adaugată.

Bucuresti, 20.08.2014
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.