Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Coca-Cola aniverseaza 125 de ani de istorie si inovatii in publicitate

Timp de 125 de ani, Coca-Cola a reușit să inspire viața consumatorilor săi, prin intermediul campaniilor de marketing și a reclamelor inovatoare. Pe parcursul fiecărei perioade, Coca-Cola a fost și este un simbol relevant atât pentru publicitate cât și pentru consumatorii din intreaga lume.

1886, anul în care farmacistul John S. Pemberton a creat Coca-Cola, nu reprezenta o perioada infloritoare pentru publicitate. Nu existau afișe, nici spoturi radio sau TV pentru a face reclama noului produs! Astfel, pentru a informa consumatorii cu privire la apariția noii băuturi răcoritoare, John Pemberton împreună cu contabilul sau, Frank Robinson au decis să distribuie cupoane gratuite locuitorilor din Atlanta. În schimbul acestora consumatorii primeau un pahar de Coca-Cola gratuit. Astfel, la doar un an de la apariția băuturii răcoritoare, John S. Pemberton experimenta o tactică inovativă de marketing pentru acea epocă.

Câțiva ani mai târziu, Asa Candler, duce această tactică mai departe, distribuind Coca-Cola în magazine. A impărțit 128 de cupoane și, cu numai 5 cenți pentru fiecare pahar, Candler se asigura că 128 potențiali consumatori vor încerca Coca-Cola și vor povesti apoi familiilor și prietenilor experiența.

Într-o perioadă în care publicitatea se baza pe portrete grafice, agentia William Cheever D’Arcy creează în 1906 o campanie al cărui impact grafic se bazează pe ilustrarea unei săgeți curbate indicând logo-ul. Aceasta soluție grafică este folosită de Coca-Cola pentru mai mult de un deceniu.

Pentru încurajarea consumului băuturii răcoritoare pe tot parcursul anului, agentia D’Arcy îl alege pe Haddon Sundblom pentru a contura o imagine a lui Moș Crăciun. În decembrie 1931 Sundblom conturează legendarul personaj, folosind drept inspirație un vecin vesel cu fața roșie, veșnic înconjurat de copii, pe care l-a imbrăcat în culorile tradiționale Coca-Cola, rosu și alb. Timp de peste trei decenii, Sundblom l-a desenat pe Moș Crăciun în diferite ipostaze, iar de atunci personajul legendar nu și-a abandonat niciodată băutura răcoritoare preferată.

Primul spot TV Coca-Cola a rulat în anul 1950, de Ziua Recunoștinței. Mijloacele erau încă în fază experimentală, doar câteva orașe beneficiind de stații TV în Statele Unite ale Americii. Pentru a face față provocărilor impuse de noile canale media, în 1956, Coca-Cola înlocuiește agenția D’Arcy cu McCann-Erickson, care creează doua campanii TV, The Sign of Good Taste și Be Really Refreshed în care se folosesc toate mijloacele disponibile acestui mediu: animații, stop cadru și folosirea vedetelor.

În 1963, McCann creează o campanie globală, Things go better with Coke, unde jingle-ul interpretat de formația The Limelighters este ulterior tradus în aproape toate limbile țărilor în care Coca-Cola era prezentă.

Un moment important îl reprezinta anul 1971 când a fost creată “I’d Like to Buy the World a Coke”, cunoscută și sub numele “Hilltop”, una dintre cele mai renumite reclame Coca-Cola. Tema muzicală a fost înregistrată de celebra formație australiană de muzică folk, The New Seekers. Lansată ca reclamă radio în februarie 1971, piesa a beneficiat apoi de un clip gândit ca spot TV, filmat pe un deal din apropierea Romei, în care apare un grup numeros de tineri din diferite părți ale lumii. Reclama s-a clasicizat imediat, mii de oameni scriind companiei și cerând difuzarea clipului.

Scopul spotului TV a fost să promoveze imaginea brandului Coca-Cola ca liant între oameni din toate colțurile lumii, o formulă universală care le va inspira bucurie pentru câteva minute.

În 1993, publicitatea Coca-Cola putea fi rezumată prin doar doua cuvinte: Întotdeauna Coca-Cola. Pentru a atinge toate tipurile de consumatori, s-au filmat 27 de spoturi, ce foloseau tehnici inovatoare pentru acea perioadă. Cel mai celebru dintre ele este „Aurora Boreală” în care binecunoscutul urs polar savurează o Coca-Cola.

De-a lungul timpului, interpreți celebri ca The Supremes, Ray Charles, Aretha Franklin, Jan and Dean, Roy Orbison și The Coasters au interpretat fiecare în stilul sau jingle-urile reclamelor Coca-Cola. În spoturile TV, brandul a fost susținut de celebrități ca fotbalistul Joe Namath, designerul Anne Klein, jucatorul de golf Arnold Palmer și solista de jazz Barbara McNair, jucătorul de fotbal american Joe Greene.

În 2009, a fost lansată noua campanie globală Coca-Cola „Deschide și savurează fericirea” care îndeamnă consumatorii să caute momente de fericire în imediata lor apropiere, în viața de zi cu zi și să se bucure de ele împreună cu cei din jur. Noua platformă, ne demonstreaza că, deși trăim o viață modernă, stresantă și plină de provocări, există multe momente de fericire pe care putem să ni le creăm și pe care le putem împărtasi cu cei din jur. Coca-Cola este antidotul pentru grijile cotidiene ale vieții moderne.”

Bucuresti, 07.04.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.