Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Cloud computing, popular mai ales pe pietele emergente

Studiu internaţional privind cloud computing realizat de GfK Custom Research

Conform unui studiu B2B realizat de GfK Custom Research în Brazilia, China, Germania, India, Marea Britanie şi SUA, afinitatea pentru serviciile de cloud computing este deosebit de mare pe pieţele emergente, devansând chiar ţările dezvoltate. Cu toate acestea, costurile cu schimbarea pot fi percepute uneori ca un obstacol în acceptarea acestor soluţii web. Securitatea datelor, de multe ori citată ca argument principal împotriva soluţiilor de externalizare, este acum considerată de mulţi ca fiind unul dintre avantajele principale ale serviciilor de cloud.

Când au fost intrebaţi cum traduc conceptul de "cloud computing", primul lucru care vine în mintea celor 1800 de factori de decizie din domeniul IT chestionaţi este “modalitate de stocare de date offsite”. Ei înţeleg că furnizarea unor astfel de soluţii de stocare a datelor permite accesul la datele companiei din orice locaţie şi independent de un dispozitiv anume, plus o mare flexibilitate în utilizarea infrastructurilor şi aplicaţiilor. Factorii de decizie din Europa şi Statele Unite asociază adesea spontan problemele de securitate şi riscurile cu stocarea de date pe servere internaţionale şi doar o minoritate dintre companiile din aceste ţări are mai multe asocieri pozitive, cum ar fi eficienţa costurilor şi flexibilitatea. În pieţele emergente din Brazilia, China şi India situaţia este complet diferită. Aici, termenii asociaţi cel mai mult cu ”cloud computing” sunt: eficienţa costurilor, flexibilitatea şi securitatea accesului. Doar o mică parte a factorilor de decizie din pieţele emergente accentuează riscurile şi lipsa de securitate.

Penetrare şi potenţial crescut pe pieţele emergente

În pieţele emergente din Brazilia, China şi India, o gamă largă de soluţii de cloud au fost deja acceptate pe scară largă. Predominant, infrastructura bazată pe cloud prezintă o rată de penetrare destul de ridicată. Gradul de interes şi nivelul de penetrare sunt în mare măsură independente de dimensiunea companiei. Intenţiile de punere în aplicare pe scară largă a noilor servicii de cloud în următorii doi ani promit o creştere considerabilă în toate categoriile de cloud computing în aceste ţări. În ceea ce priveşte utilizarea şi structura, situaţia este complet diferită pe pieţele stabile precum Germania, Marea Britanie şi SUA. Companiile mici, cu 1-9 angajaţi, sunt greu de atins cu acest tip de servicii. Cu cât companiile sunt mai mari cu atât creşte relevanţa soluţiilor, bineînţeles, în funcţie de aplicaţie.

Planurile indică o creştere rapidă pe toate segmentele, cu o singură excepţie: companiile mici din Germania. Acest fapt este surprinzător deoarece beneficiile soluţiilor bazate pe web pentru acest grup ţintă sunt evidente, dacă ţinem seama că o parte însemnată a angajaţilor lucrează în afara biroului, iar resursele pentru întreţinere şi administrare IT sunt limitate.

Securitatea şi accesibilitatea datelor, în topul listei de beneficii

Companii de mărimi diferite, din ţări diferite au opinii variate privind rolul soluţiilor de cloud. Indiferent de preocupările din pieţele occidentale, securitatea şi accesul la date din orice locaţie se dovedesc a fi principalele motoare de interes în cloud computing peste tot în lume. Pentru aproape jumătate dintre factorii de decizie IT intervievaţi, unul dintre cele mai importante trei argumente pentru a folosi serviciile de cloud computing este securitatea datelor, în special protecţia datelor împotriva accesului neautorizat sau furt. Securitatea datelor, care reprezenta principala rezervă în adoptarea soluţiilor externalizate, este văzută acum de mulţi drept unul dintre cele mai mari avantaje ale serviciilor de cloud. Pentru o treime dintre cei chestionaţi, accesul la date, din orice locaţie, este printre driverele de top care îi determină să adopte cloud computing în companiile lor.

Când intră în discuţie evaluarea beneficiilor, dincolo de cele de ordin tehnic şi cele care ţin de infrastructură, precum şi transformarea acestora în avantaje pentru business, factorii de decizie din pieţele emergente au o viziune mai strategică. În Brazilia (16%) şi India (19%), ei subliniază deschiderea globală a afacerii ca principal motor de utilizare a soluţiilor cloud, iar factorii de decizie chinezi evidenţiază posibilitatea de a se concentra asupra activităţii de bază (17%), precum şi oportunităţile de creştere rapidă (22%).

Costul este mai degrabă un pretext decat un atu

Ca şi securitatea datelor, problema costurilor este ambiguă. Deşi chestiunea utilizării serviciilor de cloud ca modalitate de a reduce costurile de IT poate părea a fi de bun simţ, multe companii invocă tocmai costurile ridicate drept un motiv de a fi rezervate în adoptare. Aceasta se referă nu numai la costurile cu migraţia, numită de o treime dintre ei în top 3 argumente împotriva cloud computing, dar, de asemenea, şi într-o măsură chiar mai mare, se referă la costurile serviciilor în sine, expusă ca una dintre primele bariere de 42% dintre cei chestionaţi. În plus, costurile reduse nu sunt privite ca un beneficiu important al soluţiilor de cloud, astfel încât în ​​prezent, acest subiect este, evident, mai mult un obstacol în calea creşterii decât un atu.

Deşi nu se numără printre barierele importante, potenţialii clienţi se tem totuşi de posibilele nefuncţionalităţi şi de dependenţa de un furnizor.

Cel mai mare grad de cunoaştere pentru Amazon, Apple, Google şi Microsoft

În toate ţările analizate, principalii jucători asociaţi cu cloud computing sunt Amazon, Apple, Google şi Microsoft. În China şi India, alţi producătorii de componente hardware şi software cum ar fi IBM şi Oracle se bucură, de asemenea, de o bună recunoaştere, în vreme ce factorii de decizie brazilieni îi numesc doar pe Google şi Microsoft.

Gradul de recunoaştere nu este însă o garanţie pentru selectarea acestor companii ca partenere. Companiile trebuie să aibă încredere în furnizorii lor, să le permită să stocheze şi proceseze propriile date. Cand vine vorba de încrederea într-o marcă, factorii de decizie din pieţele emergente sunt, în general, mult mai încrezători în furnizorii de soluţii globale decât factorii de decizie din alte ţări. Acesta este un alt indiciu că soluţiile cloud au mai mult succes pe pieţele emergente, în timp ce companiile din Europa şi SUA sunt ceva mai ezitante.

Microsoft obţine cele mai multe voturi de încredere (66%) ca furnizor de soluţii de cloud, dar această poziţie de top este ameninţată de IBM (63%) şi Google (58%). Operatorii de reţele importanţi se confruntă cu un decalaj considerabil la capitolul încredere faţă de grupul primelor clasate. Numai în Germania, factorii de decizie IT arată atitudini diferite atunci când vine vorba de încrederea în marcă: aici, IBM şi Deutsche Telekom se bucură de semnificativ mai multe voturi faţă de Microsoft şi Google.

Cu toate acestea, este clar că există oportunităţi din belşug pentru toţi furnizorii la nivel global, precum şi pentru operatorii de reţele, pentru a câştiga o pondere importantă în revoluţia cloud care este deja în plină derulare. Companiile care reuşesc să comunice securitatea abordării lor şi să asigure transparenţa şi controlul pentru clienţii lor vor fi cu siguranţă câştigătorii în această competiţie.

Despre studiu

În iunie 2011, GfK a realizat 1800 de interviuri cu factorii de decizie în domeniul IT din Brazilia, China, Germania, India, Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii. Interviurile au fost realizate în trei categorii de mărime a companiei (1-9 angajaţi, 10-249 angajaţi, 250 angajaţi şi mai mult).

Despre Grupul GfK

Grupul GfK oferă expertiza fundamentală de care industria, comerţul, întreprinderile prestatoare de servicii şi mass-media au nevoie pentru a adopta decizii adecvate în domeniul pieţei. Oferta cuprinzătoare include servicii de informare şi de consiliere în cele trei sectoare majore – Custom Research, Retail and Technology şi Media. Considerat numărul 4 între companiile de sondare a pieţei din lume, GfK activează în peste 100 de ţări, având peste 10.000 de angajaţi. În anul 2010, cifra de afaceri a Grupului GfK s-a ridicat la 1,29 miliarde de euro. Informaţii suplimentare obţineţi la www.gfk.com. Urmăriţi-ne pe Twitter: www.twitter.com/gfk_gruppe.

Nurenberg / Bucuresti, 11.08.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.