expoplast Sibiu 2019

Clasic si contemporan la Sala Radio

Orchestrele si Corurile Radio va invita vineri, 5 martie, ora 19.00, la un concert in care veti putea asculta o celebra lucrare beethoveniana, dar si o piesa in prima auditie a compozitorului Dan Dediu.

Orchestra Nationala Radio, dirijata de Horia Andreescu, va interpreta in prima parte Hecatomba de Dan Dediu, reprezentant al noii generatii de creatori din componistica romaneasca. Compozitorul o descrie astfel: „Lucrarea este inspirata de o povestire a scriitorului argentinian Julio Cortázar. Intitulata “Menadele”, povestirea preia imaginea mitologica a slujitoarelor lui Dionysos pentru a nara transformarea unui eveniment social intr-un carnagiu odios. Pe scurt, este vorba de smintirea treptata a publicului unui concert simfonic, care, entuziasmat peste masura de frumusetea muzicii, ajunge in final sa devoreze obiectul admiratiei lor, anume dirijorul si orchestra. Muzica pe care am scris-o este accesibila, aducand in prim plan o lume sonora idealizata, pan-tonala, cu un clar iz cinematografic de extractie hollywoodiana, dar care incepe sa se “fisureze” treptat, intrand spre final intr-o logica a monstruosului, animalicului si masacrului”.

In partea a doua veti putea audia Simfonia a IX-a in re minor, op. 125 de Beethoven, in care solisti invitati sunt Birgit Beer (soprana), Liliana Mattei (alto), Stefan Heibach (tenor), Frank Blees (bas). Participa Corul Academic Radio, pregatit de dirijorul Dan Mihai Goia.

Nascuta la Lübeck, soprana Birgit Beer a avut sansa de a se forma ca artista in mediul vienez. Tanara artista a debutat cu succes in rolul Papagenei (din opera Flautul fermecat) la Teatrul din Augsburg, in perioada studentiei. Debutul i-a adus angajarea sa ca solista la Volksoper din Viena unde a interpretat diverse roluri – cel al Olimpiei( Povestirile lui Hofmann), Nuri (Tiefland) alaturi de Nicolai Gedda si Alfredo Kraus. A urmat o ascensiune internationala rapida, bazata pe abordarea partiturilor de profil din repertoriul liric, pe cunoscute scene din Italia (Verona, Milano), Germania (Berlin, Hamburg, Leipzig, München, Dresda), Danemarca (Copenhaga) Belgia, Praga etc. A fost solista a Operei din Bonn si a Operei din Essen.

Liliana Mattei a debutat pe scena Operei Nationale din Cluj-Napoca in Cherubino din Nunta lui Figaro (Mozart). Cariera sa internationala incepe in 1997 cand este invitata sa cante pe scenele mari ale Teatrelor de Opera din lume, precum Statsoper din Viena, Bayerische Oper din München, Opera Bastille din Paris, Monte Carlo, Luxemburg, Bruxelles, Amsterdam, Madrid, Bordeaux, Nancy, Bologna, Mexico City, Houston, New York etc. Are un repertoriu vast de opera, vocal-simfonic si lied si a cantat sub bagheta unora dintre cei mai renumiti maestri, precum Seiji Ozawa, Zubin Mehta, Marcello Viotti, Marco Armiliato, Nello Santi, Bruno Campanella, Fabio Luisi, Betrand de Billy, Donald Runicle etc.

Tenorul Stefan Heibach a beneficiat in formarea sa de indrumarea cunoscutilor artisti lirici Julia Varady si Nikolai Gedda. Remarcat prin temperamentul vibrant, vocea stralucitoare, tehnica sigura, tanarul artist a avut sansa de a interpreta roluri ca Adametos in opera Alceste de Glück, Benedikt din Beatrice si Benedikt de Berlioz, fiind angajat inca din perioada studentiei solist la Opera Comica din Berlin. Un moment de seama in evolutia carierei sale este considerat debutul la Festivalul de la Bayreuth (2007) in rolul Augustin Moser din opera Maestrii cantareti din Nürnberg, productie semnata de Katharina Wagner. In iunie 2009 a debutat la Teatro Liceo din Barcelona, in opera Salomea de R. Strauss (rolul lui Narraboth).

Absolvent al Conservatorului din Saarbrücken, Frank Blees s-a perfectionat ulterior sub indrumarea unor artisti lirici de renume: Birgit Nilsson, Walter Berry. A activat un timp ca membru in Ansamblul “Opera Forum Jong”, iar din 1990 a preferat statutul de liber profesionist, fiind solicitat pentru spectacole cu roluri din repertoriul standard de bas (Papageno si Sarastro din Flautul fermecat, Figaro din Nunta lui Figaro , Dandini din Cenusareasa, Sharpless din Madama Butterfly etc.) sau roluri din opere mai rar cantate (Robinson din Casatoria secreta, Colas din Bastien si Bastienne, Nardo din La Finta Giardinera). Din stagiunea 2007/2008 este solist al Teatrului de Stat Mecklenburg din Schwerin.

Bucuresti, 03.03.2010

{mosloadposition user9}

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *