Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

„Cine sunt și cum vreau să mă arăt lumii?” sau despre ce înseamnă conceptul de sustenabilitate în fashion, în opinia designerului Silvia Șerban

Cine sunt si cum vreau sa ma arat lumii

Preocupată de importanța hainelor nu doar în viața cosumatorilor, ci și de impactul producerii și consumului lor asupra mediului, designerul Silvia Șerban deschide un nou drum și în România, cu accent pe sustenabilitate, reciclare și conștientizarea alegerilor.

Primul eveniment dintr-o serie mai lungă de conferințe și workshopuri aplicate, „Viitorul este (Inter)Schimbabil – Sustainability Talk”, l-a avut ca invitat pe Luca Olivini, Material Manager al departamentului Eco Hub în cadrul platformei C.L.A.S.S. din Milano. În ultimii cinci ani a avut ocazia să consilieze branduri precum Gucci, Whistles, Max Mara, Eileen Fisher, Filippa K pentru crearea unor colecții din materiale obținute din produse reciclate, Luca a introdus celor prezenți cele mai noi tehnologii pentru prelucrarea diferitelor tipuri de țesături, a vorbit despre ce înseamnă și de câte ori poate fi reciclat un produs, dar și despre costurile și resursele implicate în industria fashion, a doua cea mai poluatoare în prezent.

Sustenabilitatea, în opinia sa, pornește în primul rând de la o percepție care ar trebui să se schimbe, la nivel mondial, în rândul creatorilor, dar și al retailerilor, și acest lucru înseamnă că „designerii trebuie să înceapă să schimbe modul în care privesc hainele, funcționalitatea lor și mai ales aspectul, care primează în acest moment. Dincolo de frumusețe, vorbim despre resurse finite, un consum imens de producție și foarte multe deșeuri”, a explicat Luca la conferința organizată de Silvia Șerban din cadrul Cartierului Creativ al Romanian Design Week 2019.

Cine sunt si cum vreau sa ma arat lumii

Pe lângă un nou tip de producție, el a subliniat importanța marketingului și mai ales a comunicării, în vedere educării publicului de a face alegeri inteligente, axate pe tipul de conținut și mai puțin pe cantitate.

Acest aspect a fost completat și de designerul român, care este de părere că sustenabilitatea, dincolo de reciclare, are legătură cu spiritualitatea. „Cu alegerile inconștiente pe care le facem. Cu valorile personale. Cred că sustenabilitatea este legată de emoțiile pe care le trăim atunci când îmbrăcam haine. Cu felul în care ne simțim în ele. Acesta este un subiect de reflecție, cum ne fac ele să ne simțim la nivel profund și mai ales să devenim conștienți că ceea ce alegem noi dintre propunerile designerilor poate schimba viitorul. Și cred că putem porni de la o întrebare, prezentă permanent în viețile noastre: «Cu ce mă îmbrac astăzi?». Dacă aceasta ar putea fi schimbată în «cine sunt și cum vreau să mă arăt lumii», eu cred că atunci și viitorul s-ar putea schimba”, a precizat Silvia Șerban.

Acest prim eveniment va fi urmat de workshopuri pe care Silvia vrea să le dezvolte, inclusiv cu participarea lui Luca Olivini. Scopul acestora vizează în primul rând informarea și educarea și ele vor fi gândite atât pentru companii, cât și pentru medii acadamice, școli și universități de profil. Nu în ultimul rând, designerul își propune și o viitoare colecție cu materiale sustenabile, din categoria celor pe care invitații săi au putut să le descopere la conferința care a avut loc luni, 20 mai, la hotel Epoque din București.

„Acesta este un prim pas pe un drum pe care mi-am propus să merg, vor urma și alte evenimente pe acest subiect amplu, important, care ne va aduce benefii pe termen lung”, subliniind faptul că experiența sa cu acest tip de abordare a început încă de la primele sale colecții realizate din haine second hand, deconstruite și reconstruite și a continuat cu crearea unor haine modulare, transformabile, care să capete mai multe forme, să poată fi purtate în mai multe feluri și care să inspire la creativitate.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.