free download 78 travel guides written by experts

Cinci elemente care conduc la eșecul marketingului de conținut

Autor: Gabriela Streza, Business Development Director, Valoria

Marketingul de conținut are o importantă majoră atunci când este vorba despre promovarea produselor, fidelizarea clienților și de branding. Desigur, nu este suficient să creezi un volum mare de conținut: trebuie să te asiguri că este și valoros. Trebuie să iei în considerare subiectele de care este interesată audiență ta țintă și să te concentrezi pe acele subiecte. Conținutul plictisitor va face că un produs sau o companie să devină mai puțin interesante pentru clienți și/sau pentru potențiali parteneri de business.

În acest context, este important să punctez care sunt cei cinci pași care de multe ori lipsesc din ceea ce fac companiile și care le împiedică să aibă un marketing de conținut de succes.

Gabriela Streza, Business Development Director, Valoria
Gabriela Streza, Business Development Director, Valoria

1. Lipsa unei strategii de content marketing

O strategie de marketing de conținut presupune mai mulți pași. În primul rând este absolut necesar să va stabiliți cu claritate grupul țintă, pentru a putea înțelege interesele și problemele acestuia.  După identificarea grupului țintă adoptați tactici eficiente pentru conturarea și creșterea notorietăți brandului în mediul online. Nu copiați niciodată un „model de branding”.

Brandul trebuie să își construiască o reputație în mediul online prin furnizarea de conținut relevant și valoros, facilitând în același timp interacțiunea cu publicul țintă. Cum puteți face acest lucru? Iată câteva exemple: newslettere interactive, testimoniale online, explainere video și podcasturi audio.

Marketingul de conținut poate lua diverse forme și toate sunt importante în crearea unui brand de succes.  Însă ceea ce este cel mai important este consecvență cu care se comunica în marketingul de conținut. Numai prin consecvență se poate construi un brand puternic și atractiv.

2. Slaba înțelegere a nevoilor diverselor categorii de clienți

Încrederea este fundamentul oricărei colaborări sau relații de afaceri. Dacă nu le inspirați siguranță potențialilor clienți, nu îi veți putea câștigă niciodată, pentru că aceștia caută companii care să le înțeleagă nevoile, să le rezolve problemele și, în același timp, să le ofere siguranță și/sau confort.

Există mai multe metode prin care le puteți atrage atenția oamenilor și crea o legătură directă cu ei, astfel încât să îi convingeți că găsesc în oferta companiei exact ceea ce caută.

Încercați să găsiți locul care se află la intersecția dintre nevoile afacerii, legate inclusiv de poziționarea și esența brandului, și intenția clienților. Adaptați procesele la obiective și oameni, nu invers. Pentru unele  este posibil să aveți nevoie de software de marketing de conținut.

3. Lipsa unor învestiții inteligente în marketingul de conținut

Prioritizați și găsiți mixul adecvat pentru marketingul de conținut. Investiți acolo unde are sens și unde știți că puteți să reușiți. Inovați în modalitățile de creare și promovare a conținutului.

Investițiile inteligente înseamnă, evident, și măsurarea rezultatelor. Iată câteva recomandări în acest sens:

Trebuie să aveți un obiectiv pentru valorare randamentului inițiativelor de marketing în organizație .
Măsurați ceea ce puteți măsura și ce are sens, ținând cont că și exisă niște costuri asociate accesului la platforme și instrumente de măsurare.

Este bine să aveți un centru de excelență. Poate fi costisitor, dar funcționează foarte bine. Un centru de excelență este utilizat în procesele de transformare în care este nevoie de o colaborare 360 în organizație.

4. Lipsa resurselor necesare pentru realizarea conținutului

Când alegeți o agenție care să vă ofere servicii de marketing de conținut asigurați-vă că nu plătiți excesiv, deoarece agențiile mari au costuri mai mari de gestionare a proiectelor. Pe de altă parte agențiile mai mari lucrează cu mulți freelanceri și va oferă prin aceștia posibilitatea de a crea un mix bun pentru marketingul de conținut.

Alegeți o agenție care înțelege foarte bine industria și afacerea pe care o derulați, care este flexibilă, se poate mișcă rapid, are un palmares cunoscut, este orientată în totalitate către client și spre crearea de valoare.

Asigurați-vă și că vă poate ajută să vă instruiți personalul  în tainele marketingului de conținutul. Pe de altă parte contează și cum reușiți să aliniați valoarea brandului și cea a percepției clientului.

5. Slaba înțelegere a formatelor eficiente de conținut

Implicați echipele de vânzări, ascultați ce spun clienții despre brandul companiei pe internet, analizați ceea ce faceți folosind indicatorii de performanță potrivite pentru formatele de conținut pe care ați decis să le utilizați.

Țineți minte să nu alegeți niciun format de conținut înainte de a va analiza publicul țintă. Utilizați feedback-ul primit pentru a va îmbunătăți rezultatele și a veni cu idei noi.

Marketingul de conținut este o disciplină vastă care solicită multe resurse. De aceea marketingul de conținut poate fi destul de copleșitor, mai ales pentru echipele aflate la început. De aceea este bine să nu încercați să faceți totul dintr-o dată.

Alegeți una sau două platforme și porniți de acolo. Testați câteva idei, vedeți ce începe să va aducă rezultate bune și apoi lucrați de acolo. Este mult mai bine să faceți un singur lucru în mod consecvent și bine decât să încercați să faci totul dintr-o dată și să nu obțineți rezultate.

Observați cu atenție ce forme de conținut apreciază publicul vostru țintă, începeți cu cea la care va pricepeți cel mai bine, perseverați și veți avea șanse mari de succes.

Despre autor

Gabriela Streza are peste 15 ani de experiență în echipe de marketing și business development ale unor mari companii multinaționale și afaceri de familie din România, liderii în domeniile lor de activitate. Gabriela a absolvit Universitatea Politehnică din București și are o expertiză solidă în marketing, comunicare și business development dobândită în decursul a sute de proiecte gestionate cu succes în carieră. Gabriela are de asemenea o vasta cunoaștere a relațiilor publice și a comunicării profesionale cu înaltă calificare în comunicări interpersonale, organizații și management de evenimente pentru a genera conștientizarea brandului companiei și a dezvoltarii de business.În ultimii ani a coordonat proiecte complexe de marketing și business development care au implicat antreprenori români, asociații non-profit și companii multinaționale.

Despre Valoria
Valoria Business Solutions este o companie de consultanță,training, și coaching. Misiunea companiei este aceea de a transforma în valoare potențialul echipelor și organizațiilor. Competența, încrederea, inovația și pasiunea sunt valorile pe care le susținem prin tot ceea ce facem. Credem în oameni și în aspirația lor de împlinire personală și profesională și în dorința lor de a-și accelera potențialul. Aflați mai multe despre noi pe: www.valoria.ro.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *