Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Cetățeni britanici au devenit români peste noapte

De duminică, populația României a crescut cu câteva mii de cetățeni britanici. Se întâmplă în online ca o reacție de solidaritate cu Europa în urma Brexit-ului.

În timp ce europenii își reveneau din șocul politic, în topul căutărilor Google din Marea Britanie erau trending concluziile Brexit-ului și orientarea către alte cetățenii ale votanților pro Remain, iar pe Twitter s-a viralizat hashtagul care a concluzionat toată situația în #WhatHaveWeDone.

Așa s-a născut „Romanians adopt Remainians” – //romaniansadoptremainians.gandul.info


Inițiată de GMP Advertising și Webstyler pentru ziarul Gândul, scopul principal al campaniei este susținerea simbolică a Europei așa cum o știm astăzi. Crearea unei legături puternice între români și britanici care vor interacționa în social media va influența cu siguranță agenda anumitor politicieni care promovează xenofobia, intolerența și discriminarea fața de emigranți.

„Why Don’t You Come Over?”, campania lansată împreună cu Gândul în 2013 s-ar fi potrivit foarte bine și acum. Site-ul whydontyoucomeover.gandul.info este încă activ. Am decis însă să propunem de data aceasta o campanie mai jucăușă care să se poată viraliza foarte rapid și să permită cât mai multe prietenii noi între români și englezi, randomly pe Facebook. Sunt ferm convins că votul referendumului ar fi fost altul dacă mult mai mulți britanci ar fi cunoscut efectiv mai mulți români și nu doar ar fi citit despre ei în Daily Mail și alte tabloide cu agendă anti-imigrație”, a spus Mihai Gongu, Executive Creative Director GMP Advertising și coordonator al campaniei.

Romanians Adopt Remainians este o platformă care conectează români și englezi ce nu s-au cunoscut până acum și oferă un act de identitate românesc virtual Remanian-șilor, adică acelor britanici susținători ai proiectului european.

„Ințial ne-am gândit că poate britanicii nu vor intra în joc, că vor avea o barieră în a se lăsa adoptați de noi, românii. Rezultatele la 48 de ore ne arată însă că au înțeles simbolul, sensul ideii. Credem că oamenii pot schimba istoria, de aceea am creat premisele unui dialog real între oameni, pentru că numai așa putem ajunge să nu mai fim manipulați de media și politicieni. Acest dialog poate avea loc în social media, liber, necenzurat, așa cum simte fiecare. Pentru mine este o bucurie să văd ca o campanie care aduce în fața un concept pozitiv, acela de împreună, unire, acceptare, a ajuns virală în presa internațională, la concurență cu știri negative cu impact major în Europa”, a spus Bogdan Nițu, General Manager Webstyler:

Azi la ora 12 site-ul înregistra peste 12.000 de cereri de cetățenie, peste 3.000 de buletine cerute de cetățeni britanici și peste 3.000 de voluntari români care sa adopte, în timp ce publicații internaționale, precum Campaign Magazine, The Guardian, Huffington Post, NZHerald.co.nz, Newseek, SWR3 au preluat știrea. Inclusiv Ambasadorul Marii Britanii a reacționat pozitiv “(…) campania este despre generarea conexiunilor pe Facebook între români și britanici și orice generează prietenie între oamenii din țările noastre cu siguranța este binevenit” – Paul Brummer

Echipa care a dat viață acestui proiect este formată din: 
Mihai Gongu – Executive Creative Director, GMP
Bogdan Nițu – GM & Head of Digital Strategy, Webstyler
Andrei Bălan – Head of Communication Strategy, Webstyler
Carmen Marinescu – Project Director, Webstyler
Sasha Tănase – Art Director, Webstyler
Dan Neciu – Web Developer, Webstyler
Cosmin Panait – Web Programmer, Webstyler
Razvan Stângă – Web Programmer, Webstyler
Andreea Lazăr – QA Tester, Webstyler
Ștefan Georgescu – Strategic Planner, Webstyler
Ionuț Raicu – Graphic Designer, Webstyler
Andreea Cristea – Copywriter, Webstyler
Elena Cîric – Social Media Manager

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *