Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Cercetatorii Bosch din Cluj contribuie la inovatiile din domeniul procesarii

video si al sistemelor de asistenta pentru conducatorii auto

Alături de alte domenii de cercetare și dezvoltare, Bosch a început la Cluj activitățile de cercetare şi dezvoltare legate de sistemele de asistenţă pentru conducătorii auto (DAS – Driver Assistance Systems). În 2014, inginerii români se vor axa pe dezvoltarea unor algoritmi de procesare a imaginilor şi de viziune artificială, folosind cele mai noi tehnologii bazate pe imagini stereo. Toate aceste proiecte se desfășoară în strânsă colaborare cu echipele de cercetători Bosch din Germania care au dezvoltat camera stereo. Concernul german va continua procesul de angajare pentru divizia de cercetare şi în anul 2014, căutând ingineri şi absolvenți români talentați, care au cunoștințe avansate de algoritmică şi de procesare a imaginilor.

„Tehnologia stereo deschide perspective noi pentru sistemele de siguranţă pe bază de video”, explică Gerhard Steiger, președintele departamentului Chassis Systems Control al companiei Bosch. Datorită vizualizării stereo, se poate măsura distanța până la obiecte exclusiv pe baza semnalului video. Folosind aceste măsurători, Bosch dezvoltă funcționalități care fie preiau controlul mașinii pentru scurt timp (de exemplu: frânarea sau ocolirea automată a obstacolelor care apar brusc), fie ghidează autovehiculul printr-un pasaj îngust de drum aflat în construcție.

Noua cameră stereo Bosch, la care lucrează şi cercetătorii din Cluj, furnizează informații care cresc siguranţa în trafic prin eliminarea sau minimizarea efectelor coliziunilor dintre vehicule, cu pietoni sau cu bicicliști, la viteze de până la 80 de kilometri pe oră. Astfel, camera stereo Bosch devine o bază pentru creşterea siguranței în traficul urban. Cu o cameră mono, se pot detecta obiectele, dar nu se poate estima cu precizie distanța până la acestea. Cu o cameră stereo se poate implementa funcționalitatea de frânare automată de urgență, deoarece din imaginile stereo se poate detecta distanța până la un obstacol și se poate estima traiectoria acestuia. În cazul în care un accident nu poate fi evitat, viteza de impact și, prin urmare, gradul de severitate al accidentului sunt diminuate semnificativ. Mai mult, celelalte sisteme electronice din mașină sunt notificate, și astfel airbag-ul și dispozitivele de pretensionare din centurile de siguranță se declanşează într-un mod optim.

Camera video stereo poate oferi și funcționalitățile pe care le oferă o cameră mono, de exemplu: detectează indicatoare de circulație, ajută conducătorul la încadrarea pe banda de circulație și ajustează faza lungă în funcție de vehiculele aflate în față și de traficul din sens opus.

Cercetătorii Bosch au creat cea mai mică cameră stereo din industria auto

Inginerii Bosch au integrat unitatea de control și de procesare a imaginilor direct în carcasa camerei, obținând astfel un sistem deosebit de compact. Cu o distanță între cele două camere de doar 12 centimetri, care este distanța dintre axele optice al obiectivului, Bosch oferă probabil cel mai mic sistem video stereo din industria auto. Producătorii auto pot astfel integra camera stereo foarte ușor în autovehicule. Cei doi senzori de imagine cu tehnologie CMOS (Complementary Metal Oxide Semiconductor) au o rezoluţie de câte 1.2 megapixeli fiecare. Având o lentilă de înaltă calitate, camera vizualizează un unghi de 25 de grade pe verticală și de 45 de grade pe orizontală și oferă o adâncime de măsurare de până la 50 de metri.

Cresc cerințele pentru siguranța în trafic

Impulsuri adiționale pentru pătrunderea pe piaţă a sistemelor de asistență a conducătorilor auto (DAS) apar datorită standardelor de siguranţă tot mai ridicate solicitate de Comisia Europeană şi de organizația de protecție a consumatorilor EuroNCAP (European New Car Assessment Programme). Se estimează că pentru a obține calificarea cea mai bună, cea de 5 stele, până în 2014, noile modele de autovehicule vor trebui echipate în mare măsură cu sistemele de asistență a conducătorilor auto. Un accent este pus pe sistemele de frânare automată de urgență (AEB – Automatic Emergency Breaking). Steiger este convins că: „Noua noastră cameră stereo cu unitate de procesare integrată combină funcțiile camerei mono cu avantajele tehnologiei stereo. Aceasta permite atingerea cerințelor crescute de siguranță într-un mod compact și eficient din punct de vedere al costurilor.”

Mai multe informaţii despre camera video stereo puteţi găsi la adresa //videoportal.bosch-presse.de/en/clip/_/na/CC/robert-bosch-gmbh-chassis-systems-control-31?version=100786.


Bucuresti, 10.12.2013
{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.