Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Cercetarea in Marketing Direct confera “un chip” prospectilor din baza de date

Pentru a reusi in campania ta de Marketing Direct este necesar sa depasesti formulele invechite si sa adopti un nou mod de gandire.  In loc sa te intrebi cat de mare este lista de contacte pe care intentionezi sa o utilizezi, ar trebui sa te intrebi de fapt cine este clientul tau si care este relatia acestuia cu produsul/serviciul pe care vrei sa-l promovezi. De cele mai multe ori marketerii nu ajung sa-si vada niciodata fata in fata clientii. Cercetarea, si nu testarea, cum ar putea crede unii dintre noi, este cea care confera “o fata” clientului.

Marketerii ar trebui sa utilizeze in mod regulat cercetarea de marketing, intrucat colectarea informatiilor disponibile in bazele de date din cadrul campaniilor trecute sau curente ofera avantaje solide. Premise de la care poti creiona urmatoarea campanie.

Specialistii au identificat doua categorii principale de metode de cercetare: calitativa si cantitativa.

Metodele calitative, cunoscute sub denumirea generica de focus grupuri, implica interviuri in grupuri de 6 pana la 12 persoane, angajate intr-o discutie deschisa. In acest caz moderatorul trebuie sa actioneze mai mult ca un psiholog decat ca un cercetator. Subiectul principal al discutiei poate fi prezentat intr-o varietate de moduri si poate face referire la diverse aspecte ale comunicarii: lansarea unui nou produs, ambalajul unui pachet de mailing, carti postale etc. Interviurile de grup pot fi insa costisitoare si de lunga durata, iar uneori este imposibil sa identifici suficiente perspective dintr-o anumita arie geografica pentru a forma un grup de opinii unitare. Solutia in astfel de situatii este interviul individual in profunzime (in-depth), bazat pe un ghid de discutie. Interviurile individuale pot lua forme multiple, de la chestionar tip grila pana la discutii deschise.

Metoda cantitativa presupune masurarea volumetrica a diverselor componente de marketing implicate. Pentru ca rezultatele unui studiu cantitativ sa fie utile, acesta trebuie sa fie fiabil din punct de vedere statistic. Esantionul trebuie sa fie suficient de extins pentru a fi cu adevarat relevant. In conditiile in care esantionul este reprezentativ pentru un anumit target, atunci si rezultatele testarii sunt reprezentative numai pentru targetul respectiv.

In cadrul celei de-a doua editii a Conferintei Internationale „Marketing in Direct”, programata pentru data de 8 Septembrie 2010, experti internationali si locali in comunicare directa vor dezbate tema cercetarii in Marketing Direct, oferind studii de caz si exemple concrete de  metode de cercetare.
Pe forumul Conferintei //www.marketingindirect.ro/forumel va asteptam sa ne scrieti comentariile/sugestiile pentru urmatoarea editie. Celor mai activi si celor care vor posta subiecte interesante le vom acorda premii in carti de specialitate.

Bucuresti, 21.04.2010

{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.