Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Ceramica Iasi sfideaza criza

Ceramica Iaşi a înregistrat o cifră de afaceri mai mare ca cea din 2008.

În condiţiile în care în perioada 2008 – 2011 piaţa de zidărie a scăzut cu 37% în volum şi 64 % în valoare, Ceramica a reuşit să crească cifra de afaceri din 2011 la o valoare de peste 65.6 de milioane de lei (~15.5 milioane de euro) depăşind rezultatul din 2008, anul începerii crizei economice.

Potrivit reprezentaţilor companiei, anul 2011 a adus la nivel naţional un trend descendent în domeniul construcţiilor, aspect cauzat de puterea scăzută de cumpărare a românilor şi de conjunctura economică nefavorabilă.

Dupa ce în 2009, primul an de criză, piaţa a scăzut cu 29% în volum şi 45% în valoare, 2010 şi 2011 au adus din nou scăderi. În anul precedent piaţa de zidărie din România a atins un prag similar celui din 2005-2006, ajungând sub jumătatea celei din 2008 în ceea ce priveşte valoarea.

Din punct de vedere al volumului, în 2011 piaţa a fost cu 7% mai mică decât în 2010, în anul precedent fiind comercializaţi cu aproape 500.000 de metri cubi mai puţini decât în 2010. În ultimii ani dinamica construcţiilor a fost una relativ instabilă; raportat la acest aspect, dacă în 2010 au fost finalizate 48812 de locuinţe, în 2011 estimările indică un număr de aproximativ 43000 de locuinţe.

“În ciuda conjuncturii pieţei, Brikston a reuşit din 2008 până în prezent să se adapteze la situaţia actuală şi să iasă cu capul sus din fiecare provocare, aspect evidenţiat în principal de evoluţia cifrei de afaceri şi de creşterea vizibilă a încrederii clienţilor în brandul care şi-a respectat promisiunea facută în 2008, de a pune în prim plan calitatea produselor oferite, indiferent de situaţie.

În dorinţa de a rezista pe o piaţă de profil instabilă, gama de cărămizi a fost extinsă de la un număr de 5 modele la 20 de tipuri variate, în funcţie de natură şi obiectivul construcţiei. Pe lângă acestea am lansat o serie de produse pentru oferirea de originalitate şi rafinament casei şi grădinii, Brikston Garden şi Brikston Klinker. Mai mult, a fost creat un nou material de zidărie, BRAC. Acesta este un material unic pe piaţă din România, care încorporează cu succes următoarele calităţi: rezistenţa la compresiune, preţ competitiv, durabilitate şi usurinţa de punere în operă datorată dimensiunilor mari”, a declarat Iulian Mangalagiu, Director General Ceramica Iaşi.

Toţi aceşti factori au contribuit la o traiectorie ascendentă a producătorului ieşean de cărămidă, plasându-l în poziţia secundă la nivel naţional pe piaţa de cărămidă, aspect reflectat şi în evoluţia vânzărilor din 2008 până în 2011. De la declanşarea crizei economice, de la finele lui 2008, compania a înregistrat un volum de vânzări într-o continuă creştere, plecând de la 189 mii de metri cubi în 2008 şi ajungând în 2011 la 373 mii de metri cubi, cu 200% mai mari.

Un alt factor care a determinat creşterea la nivel naţional a cotei de piaţă a Ceramica la 20% în 2011 faţă de 6% în 2008 este reprezentat de extinderea distribuţiei pe întreg teritoriul României. Din acest punct de vedere producătorul de cărămidă şi-a dezvoltat aria de distribuţie în peste 35 de judeţe din ţară, Ceramica extinzându-şi influenţa şi vânzările dincolo de zona Moldovei, în care este lider de piaţă, spre zonele Dobrogei, Olteniei, Ardealului, centrului ţării şi Munteniei.

“Vânzările în zona tradiţională au rămas aproximativ aceleaşi, însă am crescut în special datorită expansiunii distribuţiei la nivel naţional, vânzările în zonele noi depăşindu-le pe cele din zona tradiţională.

Am dezvoltat serviciile către partenerii noştri de afaceri, printre care merită menţionate asigurarea transportului, asigurarea gratuită de consultanţă şi documentaţie tehnică de specialitate, investirea în resurse umane competente: crearea unui departament specializat de Customer Service, a unei echipe de cercetare şi dezvoltare produse, şi dezvoltarea unei echipe dedicate de vânzări. Din punct de vedere tehnic plusăm cu oferirea gratuită a unui soft care calculează cu precizie necesarul de materiale al unei construcţii, crearea unui site web care oferă o gamă de informaţii complete în domeniu, disponibilă în trei limbi: română, engleză şi rusă”, a declarat Directorul General al Brikston, Iulian Mangalagiu .

Pe de altă parte, în urma unui anunţ recent al Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, proiectul depus pentru “Creşterea competitivităţii SC Ceramica SA Iaşi prin modernizarea tehnologică şi mărirea capacităţii de producţie” s-a calificat pe locul 23 din 164 deponenţi şi a obţinut un punctaj de 94.6 puncte, fapt ce o califică preliminar în bugetul alocat AM POS CCE pentru acordarea unui grant de peste 1.5 milioane de Euro. Investiţiile vor fi efectuate imediat ce autorităţile şi procedurile vor permite acest lucru.

Bucuresti, 08.02.2012

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.