Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Centrul Europei este noua mina de aur pentru retailerii vest-europeni

Toti retailerii importanti de pe pietele vest-europene si-au indreptat atentia in ultimii ani spre partea central-europeana a continentului. Miza acestora ? Maximizarea profitului si obtinerea unui loc de varf printre jucatorii de aici. Acestea sunt doar doua dintre concluziile cover-story-ului oferit de numarul de saptamana aceasta de Business Review, cu concluzii din studiul Planet Retail si cu declaratii ale celor mai influente persoane din domeniu. Conform Business Review, dintre pietele central-europene vizate de retaileri in ultimii ani, piata autohtona a demonstrat un apetit crescut pentru cumparaturi. Investitorii in retail de pe piata autohtona care au obtinut si rezultate remarcabile de la prima lor investitie aici sunt: Metro Group, Rewe, Carrefour, Louis Delhaize, Schwartz Group, Tengelmann, Delhaize Group, Intermarche si Auchan. Cele mai populare centre comerciale sunt cele de tip hypermarket si cash&carry.

“In Romania, comertul sub forma sa traditionala a inregistrat un procent de 67% din vanzarile totale pe anul 2006. Multe regiuni ale tarii nu beneficiaza de un comert modernizat; asa ca toti retailerii se extind in aceste zone intr-un mod agresiv”, declara pentru Business Review, Andreea Mihai – marketing manager Carrefour Romania. Retailerul are in plan sa lanseze in 2008, centre comerciale in urmatoarele orase: Braila, Suceava, Pitesti, Arad, Bucuresti – zona Vitan si Oradea. Astfel, conform declaratiilor companiei, Carrefour urmeaza sa deschida intr-un singur an cate centre comerciale a lansat in 6 ani de existenta pe piata autohtona. Retailerul francez a atins cifra de 608,9 milioane de euro anul trecut, suma reprezinta 2% din vanzarile grupului in regiunea central-europeana. Din raportul financiar al companiei rezulta ca Romania a adus o crestere de 27% in incasarile grupului pe perioada anului trecut. Pana in anul 2012 compania spera ca incasarile de pe piata autohtona sa ajunga la 3840 mln de dolari, conform studiului Retail Planet.

Cel mai mare grup de retail de pe piata autohtona este Metro Group, conform aceluiasi studiu. Pentru perioada imediat urmatoare, compania nu urmareste sa-si creasca reteaua de centre comerciale, ci sa se ocupe de modernizarea celor existente. In momentul de fata, lantul Metro numara 23 de centre de desfacere. Anul trecut incasarile retailerului german pe piata autohtona s-au situat in jurul cifrei de 1,42 mld de euro. Suma reprezinta 11% din incasarile pe tot lantul Metro. Retail Planet estimeaza ca in 2012 cifra de incasari sa atinga 5200 de mln de dolari.

Au existat si investitori care au iesit din competitie. Un exemplu este compania lituaniana  Maxima. Aceasta a vandut supermarketurile Albinuta catre grupul Belgian Louis Delhaize. Decizia a venit in urma hotararii de a se concentra mai mult pe zona baltica.

In numarul curent al saptamanalului Business Review una din analizele propuse trateaza o problema destul de tensionata la ora actuala: fondurile de pensii private din Romania.

Bucuresti, 18.09.2007

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.