Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Central European Media Enterprises Ltd. anunță rezultatele pentru trimestrul III şi pentru primele nouă luni din 2016

TRIMESTRUL III
– Veniturile nete au crescut cu 8%, la rate constante ale cursului de schimb, până la 126.7 milioane USD
– Venitul operațional a scăzut cu 71%, la rate constante ale cursului de schimb, până la 8.4 milioane USD
– OIBDA s-a dublat, ajungând la 18 milioane USD

NOUĂ LUNI
– Veniturile nete au crescut cu 5%, la rate constante ale cursului de schimb, până la 430.9 milioane USD
– OIBDA a crescut cu 31%, la rate constante ale cursului de schimb, ajungând la 88.8 milioane USD

HAMILTON, Insulele Bermude, 25 octombrie 2016 – Central European Media Enterprises Ltd. (CME) (NASDAQ: CETV) (Bursa de Valori din Praga: CETV) a anunțat rezultatele financiare pentru trimestrul al treilea şi pentru primele nouă luni ale anului 2016, încheiate la data de 30 septembrie.

Principalele informaţii despre situaţia operaţională şi financiară:
• Veniturile provenite din publicitate TV au crescut cu aproximativ 5% în primele nouă luni ale anului 2016, la rate constante ale cursului de schimb, incluzând o creștere pe cele mai mari trei piețe, Republica Cehă, România și Republica Slovacă.
• Taxele de retransmisie şi veniturile din abonamente au crescut cu 8% în primele nouă luni ale anului 2016, la rate constante ale cursului de schimb, în principal datorită creșterii numărului de abonați, o ofertă mai bună a canalelor TV și lansări.
• Costurile generale OIBDA au fost lineare la rate constante ale cursului de schimb în cele trei și nouă luni care s-au încheiat pe 30 septembrie 2016, creșterea costurilor pentru conținut fiind compensată de economii în alte costuri.
• Marja OIBDA a crescut la 14% şi 21% în primele trei şi nouă luni, încheiate la 30 septembrie 2016, de la 7% şi 16% în aceleaşi perioade din 2015.
• Veniturile operaționale pentru perioada de nouă luni, încheiată la 30 septembrie 2016, au crescut la 22% la rate constante ale cursului de schimb. Excluzând reversarea taxelor non-cash în 2015 cu privire la auditurile fiscale din România, rezultatele operaționale pentru perioada de trei şi nouă luni, încheiată la 30 septembrie 2015, au reprezentat o pierdere de 1,3 milioane USD şi respectiv venituri de 36,1 milioane USD.
• Fluxul de numerar liber disponibil pentru perioada de nouă luni, încheiată la 30 septembrie 2016, a crescut cu 44%, reflectând îmbunătăţirea în OIBDA şi cheltuieli de capital mai mici, dar fluxurile de numerar din operaţiuni au scăzut pentru că a fost plătită mai multă dobândă în numerar şi a fost rambursată o sumă în valoare de 27.5 milioane USD de taxe de garanţie.
• Numerarul generat și îmbunătăţirea de la an la an a OIBDA au redus efectul de pârghie sub de şapte ori, astfel încât costul împrumuturilor pe aproximativ jumătate din datoria CME vor descreşte acum încă 100 puncte de bază, până la 9%.

Michael Del Nin, Co-Chief Executive Officer, a comentat: “Aceste rezultate sunt, pe o bază relativă, fără îndoială cele mai bune pe care le-am văzut anul acesta. Datorită combinării creşterii robuste a veniturilor şi a controlului eficient al costului, am dublat profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare în acest trimestru, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015. Considerăm că aceste rezultate ne ţin pe drumul cel bun pentru a oferi un alt an în care înregistrăm o performanţă financiară excelentă.”

Christoph Mainusch, Co-Chief Executive Officer, a adăugat: “Rezultatele noastre reflectă nu numai o îmbunătăţire în profitabilitate, ci şi un angajament mai puternic faţă de publicul nostru, pentru că diferenţa între noi şi cel mai apropiat concurent comercial s-a extins în cinci din şase pieţe pe durata trimestrului al treilea. Considerăm că oferim în continuare cele mai eficiente modalități prin care clienții și agenţiile de publicitate pot ajunge la consumatori în toate ţările în care operăm.”

Rezultate consolidate pentru perioada de trei luni  încheiată la 30 septembrie 2016

Rezultatele consolidate pentru perioada de trei luni încheiată la 30 septembrie 2016 şi 30 septembrie 2015, au fost următoarele:

(*000 USD, cu excepţie date per acţiune) Pentru perioada de trei luni încheiată la 30 septembrie,

(neauditat) 2016 2015 % Actual % Lfl (1)

 

Venituri nete

126.706$

117.322 $

8,0%

8,2%

Venituri operaționale

8.384

28.853

(70,9)%

(70,5)%

Marja operaţională

6,6%

24,6%

(18,0) p.p.

(17,7) p.p.

Profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare

18.014

8.353

115,7%

120,7%

Marja OIBDA

14,2%

7,1%

7,1 p.p.

7,2 p.p.

Pierdere din operaţiuni continuate

(19.823)

(21.510)

7,8%

9,3%

Pierdere complet diluată din operaţiuni continuate pe acţiune

(0,14) $

(0,17) $

17,6%

22,2%

 

Rezultate consolidate pentru perioada de nouă luni încheiată la 30 septembrie 2016

Rezultatele consolidate pentru perioada de nouă luni încheiată la 30 septembrie 2016 şi 30 septembrie 2015 au fost:

(*000 USD, cu excepţie date per acţiune) Pentru perioada de nouă luni încheiată la 30 septembrie,

(neauditat) 2016 2015 % Actual % Lfl (1)

Venituri nete 430.912 $ 410.289 $ 5,0% 4,8%

Venituri din exploatare 60.038 48.055 24,9% 22,4%

Marja operaţională 13,9% 11,7% 2,2 p.p. 2,0 p.p.

Profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare 88.754 66.612 33,2% 30,7%

 

Marja Profitului operaţional înainte de depreciere şi amortizare 20,6% 16,2% 4,4 p.p. 4,1 p.p.

Pierdere la stingerea datoriei

(150.158)

NM (2) NM (2)

Pierdere din operaţiuni continuate

(201.766)

(103.422) NM (2) NM (2)

Pierdere complet diluată din operaţiuni continuate pe acţiune

(1,42) $

(0,79) $ NM (2) NM (2)

 
(1) % Variaţia Lfl (like-for-like) reflectă impactul aplicării ratelor de schimb medii pentru perioada curentă la veniturile şi costurile din perioada anterioară.
(2) Numărul nu este semnificativ.

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.