Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Ce initiativa va fi cea mai favorabila antreprenoriatului?

Antreprenoriatul este cel mai puternic motor de creștere economică și de creare de locuri de muncă. Însă care este inițiativa europeană cea mai creativă și mai de succes în sprijinirea înființării de întreprinderi și în crearea de noi locuri de muncă? Pentru a afla răspunsul la această întrebare, Comisia Europeană a lansat Premiile pentru promovarea întreprinderilor europene (EEPA) 2013. Premiile recompensează cele mai bune inițiative publice și cele mai bune parteneriate public-privat care promovează dezvoltarea întreprinderilor și antreprenoriatul. Anul acesta, a fost adăugată o nouă categorie care premiază proiecte reușite ce contribuie la economia verde.

IMM-urile dispun de un mare potențial de creare a locurilor de muncă, și anume 85% din totalul acestora. Dintre europeni, 37% și-ar dori să nu aibă alt șef decât propria persoană. Tinerii sunt atrași încă și mai mult de antreprenoriat: 45% dintre cei cu vârste între 15 și 24 de ani îl percep ca pe o opțiune realistă de carieră. Dacă s-ar putea valorifica acest potențial, ar putea fi create milioane de întreprinderi noi pe lângă cele 20,8 de milioane de întreprinderi mici și mijlocii (IMM-uri) existente în UE. EEPA urmăresc să contribuie la fructificarea acestui potențial prin recompensarea inițiativelor de succes în acest domeniu.

Antonio Tajani, vicepreședinte al Comisiei Europene, comisar pentru industrie și antreprenoriat, a declarat: „Avem cu toții de învățat din aceste povești de succes despre cum pot fi create mai multe locuri de muncă și despre cum se poate sprijini redresarea economiei europene. Miracolul economic din Europa postbelică s-a bazat pe antreprenoriat și pe deciziile îndrăznețe luate de personalități din acest domeniu. Dacă dorim nu numai să sprijinim dezvoltarea întreprinderilor existente, ci și să stimulăm creșterea în Europa, trebuie să ne concentrăm și asupra întreprinderilor noi. Premiile pentru promovarea întreprinderilor vor contribui la garantarea faptului că potențialul antreprenorial enorm al Europei poate fi exploatat integral.”

Cele șase categorii de premii sunt:
● Sprijinirea dezvoltării video piețelor ecologice și a utilizării eficiente a resurselor
● Promovarea spiritului antreprenorial
● Investiția în competențe
● Îmbunătățirea mediului de afaceri
● Sprijinirea internaționalizării întreprinderilor
● Spiritul antreprenorial responsabil și favorabil incluziunii.

Noua categorie pentru sprijinirea creșterii durabile va fi deschisă proiectelor care sprijină utilizarea eficientă a resurselor și accesul IMM-urilor la piețele ecologice.

Detalii despre participare

Concursul cuprinde două etape; candidații trebuie mai întâi să concureze la nivel național pentru a deveni apoi eligibili pentru a concura la nivel european. Pentru concursul la nivel național, fiecare țară va selecționa, până în iunie 2013, două proiecte care vor fi desemnate să participe la competiția europeană.

Juriul european va alege o listă de candidați. Toți candidații propuși pentru competițiile naționale și pentru cea europeană vor fi invitați să participe la ceremonia de decernare a premiilor, în cadrul căreia câștigătorii sunt recompensați pentru eforturile depuse și au ocazia de a se prezenta într-un mediu paneuropean. Premiile vor fi înmânate în cadrul unei ceremonii ce se va desfășura cu ocazia Adunării IMM‑urilor 2013 de la Vilnius, Lituania, în perioada 25-27 noiembrie.

Context

Premiile de promovare a întreprinderilor europene recompensează, începând din 2006, excelența în promovarea antreprenoriatului și a întreprinderilor mici la nivel național regional sau local. De la lansarea premiilor, au fost prezentate peste 2 000 de proiecte care, împreună, au contribuit la crearea a peste 10 000 de societăți noi. Obiectivele urmărite sunt identificarea și recunoașterea activităților și inițiativelor de succes, întreprinse în scopul promovării întreprinderilor și a antreprenoriatului, prezentarea și partajarea unor exemple de bune practici și politici antreprenoriale, o mai mare sensibilizare cu privire la rolul antreprenorilor în societatea europeană, precum și încurajarea și stimularea unor potențiali antreprenori.

Pagini Utile

● Pentru informații suplimentare privind Premiile pentru promovarea întreprinderilor europene, vizitați site-ul internet, urmăriți premiile pe Twitter în engleză, franceză, spaniolă, italiană sau germană sau vizitați pagina de Facebook oficială dedicată premiilor.

● Pentru studii de caz, vă rugăm să consultați lista câștigătorilor naționali și europeni de anul trecut.

Detalii despre participare

Urmăriți un material video cu câștigătorul marelui premiu din 2012, Outset

Mai multe informații despre toți câștigătorii din 2012

Planul de acțiune privind antreprenoriatul 2020

Se caută mai multe femei antreprenor pentru stimularea creșterii economice și pentru crearea de locuri de muncă

Small Business Act

Bucuresti, 15.02.2013

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.